Welke 'prulletjes' hebben jullie in de zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ladydi85, 1 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Hoi meiden!

Nog niet zwanger hier, maar ik wil deze keer niet dat de zwangerschap voorbij is en dat ik er dan achter kom wat voor leuke prulletjes er zijn voor tijdens de zwangerschap. Ik noem het prulletjes, omdat ik werkelijk geen idee heb hoe ik het anders kan noemen ;) Zoals een zwangerschapsdag/weekboek, een meetlint (ooit eens in een tijdschrift gezien, leuk ding om je buik elke week te kunnen meten en aangeven hoe dik je buik is). Na de bevalling van mijn zoontje las ik van veel van deze dingen, maar ik heb ze natuurlijk niet opgeschreven.

Dus mijn vraag aan jullie: wat hebben jullie allemaal voor prulletjes in huis voor tijdens de zwangerschap en de kraamweek? En bevalt het?

2. Ospiri

Ospiri Actief lid

5 apr 2010
    248
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Ladydi85,

Ik heb een 9 maanden boek gekregen van een vriendin van me en daar ben ik heel blij mee! Volgens mij is het van Paulien Oud en er bestaat ook een kraamboek van (die heeft een vriendin van me nu, ook heel leuk!). M'n vriend vind het ook erg leuk trouwens.
    Je kan per week allemaal vragen beantwoorden en dingetjes opschrijven die je anders vast snel vergeet. Er is ook om de zoveel weken plek voor een foto van buik zodat je die ziet groeien.

Verder ben ik ook heel benieuwd wat de rest voor 'prulletjes' heeft!:)

3. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Beide zwangerschappen eigenlijk geen prulletjes.
    Bij de eerste een houten toeter gekocht maar daarmee konden we het hartje niet horen. Bij de tweede ook niet.
    Had wel beide boeken van Beatrijs Smulders "Veilig zwanger" en "Veilig bevallen".

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik maak elke week een foto van mn buik, vanaf week 17 eigenlijk pas. Verder geen prulletjes, zo'n boek lees ik daarna nooit meer door denk ik en meetlinten enzo doe ik denk ik ook niets mee. Wel heb ik zo'n baby bel aan mn ketting hangen, die vind ik erg lief!

5. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Hier ook een 9maand zwangerschapsboek waar je vanalles kan invullen, opmeten en dergelijke en een angelsound (zo geruststellend) :)
    En dan een bolabelletje! Eerder omdat ik het zo leuk vind hoor!
    We maken ook om de 2-3 weken een foto en houden dit in een mapje in de laptop bij, kan later in het babyboekje!

6. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    hier een negenmaanden boek gekocht van babette harms. ook een heel leuk boek, en heb er echt heel veel details ingezet.echo's en de test ingeplakt. en als de kleine oud genoeg is dan krijgt hij/zij het boek. ook wil ik graag een kraambezoek boek van haar hebben! verder niet veel prulletjes gekocht.

7. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb een 9maanden boek waarin ik veel dingen bij hou, maar ik vind dat er te weinig schrijf ruimte in zit en hou eigenlijk zelf ook nog een dagboek bij, daarin zet ik hoe ik me voel/ wat ik voel, hoeveel ik aangekomen ben, hoeveel cm ik in omtrek gegroeid ben, mijn bloeddruk bij de vk, etc..etc... deze werk ik uit op de computer en plak er plaatjes bij, waarin je bijv. kunt zien hoever je kindje gegroeid is. Ook kopieer ik gemaakte foto's van bijv. echo's en mijn buik, en print uiteindelijk alles uit en doe het in een map, zodat ik mijn eigen zwangerschapdagboek/map heb. :) volgens mij zijn er weinig mensen die dat doen, maar ik vind het leuk.... ;)

8. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik heb ook een zwangerschapsdagboekje waarin ik elke week wat schrijf. Het kost wat energie en tijd, maar ik denk dat het leuk is voor later. Verder maak ik elke week een foto van mijn buik, en die zet ik per 4 naast elkaar zodat je leuke maandoverzichtjes krijgt. Die plak ik ook in het dagboekje. Verder heb ik eigenlijk ook geen idee van wat voor 'prulletjes' er zijn...Tja misschien zo'n gipsafdruk of buikschildering? Maak persoonlijk heb ik daar niet zoveel mee...

9. Ladydi85

Leuk dat een aantal van jullie ook een boekje bijhoudt. Welke hebben jullie (die het nog niet genoemd hebben ;)). Ik ga nu eens echt een leuke uitzoeken, de vorige kon ik zo weinig in kwijt. (Ik weet niet meer hoe die heet, was felroze met een spiraal. De spiraal was handig, maar ik kon er zo weinig in kwijt. Had zes centimeter tekst per dag om iets te schrijven...)

10. misa

misa Niet meer actief

Ik heb een wit notitieboekje bij de v&d gekocht. Vanaf dag 1 schrijf ik hier in wat er gebeurt, wie we het nieuws verteld hebben, de reacties, gekregen en gekochte spullen, foto's van de buik elke 4 weken, echofoto's en alles wat ik kwijt wil!

Zo'n houten toeter lijkt me ook leuk, maar kan maar 1 site vinden waar je het kunt bestellen: 7,95 en 5,95 verzendkosten... Tja, vind ik eigenlijk te veel.
    Dus we proberen met een wc rolletje, maar we hebben tot nu toe nog niets gehoord.

En leuke boeken over de zwangerschap. :)

11. Makkie

Makkie Niet meer actief

hier ook bij beide zwangerschappen een zwangerschapsdagboek, vind het leuk om alles bij te houden, voor nu en later (je vergeet zoveel dingen helaas weer!). Verder ook veel foto's en filmpjes maken van de buik en ik lees me suf in tijdschriften (die ik veel gekregen heb of nog had) Verder niet echt 'prulletjes' ook niet voor in de kraamweek....

12. Ladydi85

Ik heb gekozen voor het zwangerschapsweekboek van Lenny Duijvelaar, bij de Makro nu 6,50 in plaats van 15 euro! :) Leuk boek waar je veel in kunt schrijven en er is ook ruimte voor vaders om in te schrijven.

Zo'n bolabel lijkt me ook leuk om te dragen, en wellicht na de bevalling een geruststellend geluid voor de baby...

Nu nog zwanger worden... ;)

Deel Deze Pagina