Wij hebben vrijdag een hamster gekocht voor onze dochter, we hebben in de winkel gevraagd om een vrouwtje maar nu twijfelen we toch of we niet een mannetje hebben De anus kunnen we niet vinden dus de afstand bekijekn tussen geslachtsdeel en anus gaat lastig, op internet staat dat mannetjes meer een streepje hebben en vrouwtjes een rondje dat heeft onze hamster wel Maar op internet staat ook dat mannetjes een puntig kontje hebben en dat heeft ons hamstertje ook, en het lijkt alsof het balletjes heeft ... De hamster vind het fijn geaaid te worden en mag graag uit zijn hok gehaald worden maar op de rug om even goed te kijken vind hij niet fijn dus dat doen we niet te lang,foto maken dat ie stil lag ging heel moeilijk dus de foto is dus misschien niet al te duidelijk maar hierop denk ik balletjes te zien .... Iemand verstand van hamsters ???
Lijkt me een mannetje. Bij die kleine knaagdieren valt het nogal op als het goed is, want de ballen zijn best groot Ik heb verder geen verstand van hamsters. Ik heb zelf tamme ratten en daarbij valt echt op wat man of vrouw is zeg maar
ja ik dacht inderdaad ook wel de balletjes te zien. ik heb er geen verstand van, moet eerlijk zeggen dat ik gewoon heel simpel naar de dierenwinkel ben gegaan ( er zou geen huisdier komen maar onze dochter wou zo graag dat we dachten we verrassen haar ) ik heb daar in de winkel gezegd dat ik graag een vrouwtje wil en kleur e.d maakt niet uit als het maar een vrouwtje was. ik heb het nog nagevraagd. dit is een vrouwtje ? ja dat was zeker weten een vrouwtje. het beestje hebben we verder de gehele vrijdag een beetje met rust gelaten om te wennen aan de nieuwe kooi, af en toe hand in de kooi ( tips van internet ) maar sinds gister zijn we eigenlijk pas een beetje gaan kijken naar hoe je het geslacht kunt zien en daarop zagen we dus dat dit ons eigenlijk wel een mannetje leek. als onze dochter straks uit school is maar gaan verstellen dat haar nieuwe vriendinnetje een vriendje is haha
Ow maar een man is niet erg hoor Hier een aantal jaren mey hamsters gefokt en heb er hier dus heel wat over de vloer gehad. Mijn ervaring is dat mannen een stuk relaxter zijn en ze stinken niet.
Misschien moet je er gewoon niks over zeggen tegen je dochter. Wat maakt het uit als deze hamster Elza heet en af en toe een rose speldje of rokje krijgt.
Ik vind het zelf ook niet erg hoor alleen onze dochter had graag een vrouwtje gewild daarom had ik ook om een vrouwtje gevraagd Maar ze is helemaal dol op het beestje, samen op de grond en dan loopt hij de hele tijd over haar heen, ze is dol op hem dus ze zal het (nu ze gek met het beestje is) niet heel erg vinden
Wij dachten eerst een vrouwtje te hebben, toen kreeg hij een bult op zijn buikje, wij naar dierenarts, bleek zijn piemeltje ontstoken te zijn . En heel stom, maar het voelde de eerste dagen heel raar voor mij Zou het dus wel vertellen, of niet en dan heel verbaasd zijn mocht je een keer naar de dierenarts moeten We hebben nu trouwens een andere hamster en geen idee of het een vrouwtje of mannetje is. Zal vanavond even kijken, hij/zij stinkt wel snel dus vermoed een vrouwtje dan.
Hahah dat lijkt me ook heel raar achter komen ! Wij hebben net toch maar verteld dat haar hamster meisje een jongetje blijkt eerst wou ze een nieuwe maar na 5 minuten zei ze zelf dat ze juist zo gek was met deze en de hamster zo mooi en lief vond en dat ze zeker wist dat haar hamster gek was met haar, dus ze wou hem toch houden haha de naam blijft wel het zelfde Maarja snoetje kan ook voor een mannetje toch 😂👍🏼
Hahah wat leuk onze kinderen zeggen soms poekie snoetie tegen snoetje onze derde zegt daarom koekie tegen de hamster ( als in poekie ) Vind het zelf stiekem wel een voordeel dat mannetjes schijnbaar minder snel stinken 👍🏼👍🏼