Werk vraag

Discussie in 'De lounge' gestart door Smnee, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik heb vorige week bericht gekregen dat ik een korte cursus moet volgen. Een middag per week, drie keer. Nu valt een van die drie dagen in m'n vakantie.
    Mijn vakantie is goedgekeurd, in maart al. Ze willen dat ik die middag gewoon kom, ik heb daar geen zin in.
    Nu staat in de cao:
    De dienst komt niet ernstig in gevaar als ik eenmaal niet kom/dag verplaats toch? Of begrijp ik het verkeerd? Cursus begint over twee weken al.

2. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Heb je een tijdelijke aanstelling? Zo ja dan zou ik mijn beste beentje voor zetten sowieso. Maar heb je aangegeven dat je op vakantie gaat oid? Want kan me niet voorstellen dat ze je laten terugkeren van vakantie als je ergens weet ik het waar zit..

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik weet niet wat voor werk je doet, maar het lijkt mij heel sterk dat er iets in gevaar komt doordat jij gewoon je goedgekeurde vakantiedag wil hebben. Dat is je goed recht en je werkgever mag niet eisen dat jij op die dag naar de cursus gaat.

4. Bailief

Bailief Niet meer actief

Hier ben ik het trouwens wel helemaal mee eens.

5. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik heb contract tot maart, en zover ik weet nog geen slechte beoordeling gehad.
    Ik heb nog niets gepland, maar ik wil wel kunnen doen wat ik wil zeg maar ;)

6. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    ik zou niet te moeilijk doen en gewoon die cursus volgen.

7. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Kan me voorstellen dat je er van baalt. Ik zou overleggen dat je die vakantiedag dan een andere keer opneemt.

8. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

persoonlijk zou ik zeggen vakantie ik ben er niet....

T gaat ze niks aan waar je dan bent... jij hebt vakantie hoor, hebben ze als t goed is zelf goed gekeurd

9. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ik zou gaan... wat is nou 1 middagje en overleg gewoon dat je hem een andere keer kunt opnemen. in deze crisistijd zou ik kostte wat kost mn baantje proberen te houden

10. Koon

Koon Niet meer actief

Ik vind het wel raar. Als je een vakantie geboekt hebt, wat dan? Dan hoef je niet naar de cursus te gaan? Dat is meten met 2 maten.
    Vakantie is vakantie. En een cursus is zeker geen noodgeval.
    Wij moeten wel altijd de cursusdag inhalen.

11. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    gewoon die cursus volgen zou ik zeggen, zeker met een tijdelijk contract.

12. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    ALs het een cursus is van 3 dagen is 1 dag missen wel veel.
    Het is maar een middag, dus ik zou balen, maar wel gewoon gaan.
    Mits je natuurlijk echt niet kan, echt op vakantie bent ofzo.
    Lekker een dagje erachteraan plakken..

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als je niet op vakantie gaat, zou ik zeker wel naar de cursus gaan. In deze tijd waarin zoveel ontslagen vallen zou ik echt mijn beste beentje voorzetten.

14. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Lastig, aan de ene kant denk ik niet dat je werkgever je kan dwingen omdat het bedrijf niet in gevaar is als jij die middag niet gaat. En als je een vakantie geboekt had, dan was het makkelijk geweest.

Maar, je hebt een tijdelijk contract en je hebt geen plannen voor die vakantie, wat is dan 1 middagje? Ik zou gaan.

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.252
    6.138
    113
    Het ligt er ook aan of je de cursus kan voltooien als je 1 dagdeel niet aanwezig bent, en of het een criteria/eis is voor je werkzaamheden.
    Kan de cursusdag ingehaald worden?

En dan zou ik kijken of mijn gehele vakantie verplaatst kan worden denk ik. Om midden in mn vakantie naar mn werk te gaan is voor mij persoonlijk een te heftige onderbreking (voelt dan niet als vakantie).
    Maar ik zou zeker in overleg gaan met mijn leidingggevende over de mogelijkheden.

16. Smnee

Smnee Niet meer actief

Het gaat om drie keer twee uur. Ik heb net gevraagd of de ene keer dat ik er niet ben, in kan halen of via papier iets kan krijgen.
    Verder weet ik niet precies wat e.e.a. inhoud, het is geloof ik geen officiële cursus. (Met certificaat ofzo)

17. Minerva

Minerva Niet meer actief

Dit zou ik dan ook doen. Die vakantiedag moet dan iig wel gecompenseerd worden. Zeker aangezien je een tijdelijk contract hebt. Overigens vind ik het wel bijzonder dat ze je verplichten te komen, want wat als je nou (zoals een andere user al zei) een vakantie geboekt had? Hadden ze je dan terug laten vliegen oid?

Deel Deze Pagina