wanneer luier 's nachts ook uit laten?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mavi derya, 14 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Mijn zoon van net 3 is sinds vrijdag zonder luier. Plassen gaat goed. Poepen 1 keer gedaan en dat was wel in zijn broek. Maar dat vond hij erg vies en hij zegt dat hij het niet meer gaat doen... dus ben benieuwd.
    Hij heeft nooit veel geplast 's nachts en al helemaal niet gepoept. Maar hij is erg trots op zichzelf en wil 's nachts ook geen luier meer aan..
    De afgelopen 3 nachten was hij droog. Maar wanneer beslis je nu van nu doe ik hem 's nachts ook uit. ?

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.914
    3.935
    113
    Ik denk als de luier smorgens nog droog is.

Mijn dochter is ruim 3 en een maand of 8 overdag zindelijk. Maar haar nachtluier is nog wel altijd vol.
    Ze slaapt nu eigenlijk smiddags nooit meer maar toen ze dat nog wel deed was de luier na het middagslaapje vaak nog wel droog maar snachts nog niet.
    Volgens het cb kun je dit ook niet stimuleren ofzo, komt vanzelf zeiden ze.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als de luier een paar nachten droog gebleven is, zou ik het wel aandurven.

Dochter is nu drie jaar en al meer dan een jaar overdag zindelijk. Maar 's nachts is haar pamper nog steeds nodig, dus wij houden hem er nog even in.

4. susy26

susy26 Niet meer actief

Hier s nachts ook . S' ochtend s zijn ze nog niet droog, dus nog maar even aan houden.

5. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ik zou toch nog even een week ofzo, ik heb de luier pas snachts afgedaan dat ze 3 wkn snachts droog was

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Even wachten tot hij echt een week of twee helemaal zindelijk is en dan afspreken dat hij 's nachts ook zonder luier mag, en dat hij moet roepen als hij moet plassen. Hier ging dat bij allebei heel goed, ze waren drie weken na dagzindelijk ook volledig nachtzindelijk. De oudste heb ik nog een half jaar laten plassen voordat ik zelf naar bed ging. Dat wilde ik bij de jongste ook doen, maar die werd vreselijk kwaad als ik haar uit bed haalde en op de wc zette, dus dat heb ik bij haar maar achterwege gelaten na een paar keer. Het gaat supergoed. Ik zou je wel aanraden een waterdichte molton (Hema of Action) over het matras te leggen ter bescherming van de matras.

7. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Afgelopen nacht was hij weer droog..

Ik ga het deze maand nog aankijken en dan als hij droog blijft zonder proberen.

Die waterdichte molton ligt er inderdaad op. Voor de zekerheid.

8. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ik moet ook altijd even de drempel over hoor, want midden in de nacht een kind uit een nat geplast bed vissen is niet lollig.
    Maar als ze een weekje droog gebleven zijn hebben ze het wel door en kan de luier uit.
    Maar meestal duurde het een week of 2 tot ik het durfde.;)

9. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Onze zoon van net 3 is sinds bijna 2 weken overdag zindelijk. Daarvoor al wel enkele maanden op de psz, maar hele dag sinds anderhalve week.

Hij slaapt sinds zondagavond zonder luier, nadat hij 5 of 6 nachten een droge luier had. Hij wilde zelf geen luier meer aan.

'S ochtends (tussen 5 en 6) komt ie bij ons omdat ie moet plassen. Hij kan zelf het licht niet aan doen in de badkamer. Maar soms gaat ie ook gewoon zelf zonder ons eerst wakker te maken. Nog geen ongelukjes gehad.

10. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Mijn dochter was voordat ze echt zindelijk werd al elke nacht droog (zei moest gewoon in haar koppie nog even mentaal zindelijk worden, wij wisten het al een flinke tijd) bij de eerste gelegenheid dat ik had om 2 waterdichte moltons te kopen is gelijk de luier uitgegaan. Ze gaf ook aan dat ze het s'nachts niet meer wilde.

ik zou dus echt wachten totdat hij echt goed droog blijft en zorgen dat je 2 moltons die waterdicht zijn in huis hebt.

11. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Dan kan je ze wel uit laten. En idd een waterdichte matrasbeschermer voor de zekerheid gebruiken.

12. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Wij tegelijk. Luier was s ochtends eigenlijk meestal droog. Dus toen overdag de luier uitging s nachts ook meteen

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier zijn ze s nachts nog steeds niet droog (dochter is al ruim 2 jaar zindelijk overdag, in de nacht niet)

Heel soms probeer ik het maar dan maak ik het bed dubbel op. Molton, hoeslaken, waterdicht molton, hoeslaken, dekbed. En een extra deken klaarleggen. Ik kleed ze dan op het natte bed uit, op ons bed droge pyama aan en luier. Dan natte beddengoed eraf en ze kan zo terug want er zit droog beddengoed onder. Dan lig je zo terug in bed.

14. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier was het bedje van mijn dochtertje in het begin ook dubbel opgemaakt. Mijn dochtertje was met ruim anderhalf overdag zindelijk en vanaf 2,5 jaar s nachts geen luier meer aan. Ze is nu 3,5 jaar en eigenlijk is het dubbel opmaken niet eens nodig geweest. Denk dat ze twee keer nat is geweest in een jaar tijd.

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Hier was ze net na haar derde verjaardag overdag zindelijk. 's Nachts vaak nog wel nat, maar op een gegeven moment heb ik gevraagd of ze haar luier 's nachts uit wilde en dat wilde ze. Nog benadrukt dat ze dan dus op de wc moest plassen als ze moest. Sindsdien is ze 's nachts droog (op een heel enkele keer na). Ik heb bij allebei nog zo'n waterdichte molton op het bed liggen voor het geval dat, werkt erg goed als het eens nodig is (ook bij spugen ed ;)).

Deel Deze Pagina