welke pyjama met borstvoeding?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door shirley1987, 5 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    hoi,

ik zal met een keizersnede bevallen en lig dus enkele dagen in het ziekenhuis. Ook is het de bedoeling dat ik borstvoeding ga geven.

Wat voor pyjama raden jullie aan? Ik heb wel een maatje meer.

2. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    1 met knoopjes aan de voorkant? Kan je er goed bij...

3. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Ik had van hunkemoller nachthemdjes gekocht. Bovenkant was elastisch kant, v-hals. Supermakkelijk met voeden!

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik deed gewoon mn longsleeve omhoog. Deken van het ziekenhuisbed bedekt je buik wel. Of een overhemd/blouse in de dag dat ik naast mn bed zat. Heb er geen speciale pyama's voor gekocht ( aangezien ik thuis geen pyama's draag maar gewoon een shirt en als ik uit bed ben een huisbroek.

5. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Een met knoopjes is wel het makkelijkst dacht ik al ja... maar in het ziekenhuis is het dadelijk best warm, en met knoopjes is meestal met lange mouw.

6. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Ik heb er drie met knoopjes voor en eentje met spaghettibandjes, trek je zo aan 1 kant omlaag en zit niet warm...

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik had een flanellen pyjama blouse aan. Idd te warm, maar wel handig met knoopjes! Misschien kijken naar een zelfde idee (blouse) maar dan bijvoorbeeld van satijn of katoen? Alles met knoopjes idd, kan ook een nachthemd!

8. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    dank jullie wel

9. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Ik heb er vorige week 1 bij de v&d gekocht met korte mouw. Oke het is wel een oma ding, maar dat interesseert me niet.

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Bij H&M hadden ze heel dunne longsleeves met knoopjes aan de voorkant die tot op je buik komen. Ik gebruik die als pyjama. Ze vallen heel ruim, ik heb een L en zwem er in, ze hebben ze ook groter. Ze zijn van LOGG.

Ik vond het in het zh ook warm (heb er de week van de geboorte gelegen met blaasretentie na de bevalling), maar niet te warm voor longsleeves. Maar ik beviel wel in februari :D

11. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Pyjama met knoopjes vind ik t fijnst, zeker in het begin. Het nadeel van je pyamashirt omhoog moeten doen is dat je dan een flinke prop/ rol in je nek hebt en dan moeilijker je baby aan de borst kunt zien drinken. Na een tijdje gaat de bv zo goed dat dat niks uitmaakt, maar ik vond het in het begin best lastig.

Bij de hunkemoller hebben ze ook veel pyjamas met knoopjes meestal, ook met korte mouw. Je gebruikt ze daarna thuis ook nog lang. Althans ik wel. Na keizersnede ben je nog best lang in bed thuis en dan is het fijn als je lekker veel pyjamas hebt die makkelijk zijn met borstvoeding en fatsoenlijk om kraamvisite in te ontvangen.

Ik zweette als een gek vijf dagen na de bevalling ofzo, dus had twee of drie schone pyamashirts per dag nodig! Dus een goede reden om jezelf nog ff te verwennen met een berg nieuwe pyjamas :)

Nog een tip: neem een dunne(!) badjas mee voor in ziekenhuis. Vond ik erg fijn om voor en na douche aan te doen ipv half naakt steeds de kamer door waggelen :)
    De dagen in ziekenhuis kreeg ik namelijk geen ondergoed aan, maar lag ik op een matje in bed dat steeds verschoont werd. Dus als ik opstond...

Heel veel succes en veel geluk met jullie tweede kleintje straks!

12. Jel123

Jel123 Actief lid

1 aug 2011
    222
    0
    0
    Bij de Hema hebben ze nu pyjama's met knoopjes en korte mouw. Helaas niet bij elke filiaal dus is even zoeken. Heerlijk zacht katoen en ik heb ze gekocht in donkerblauw en legergroen, € 15,- per stuk. Ik draag ze nu ook al want ik draag normaal altijd katoenen shirtjes maar ik had steeds dat m'n rug bloot was (shirt trekt omhoog door buik), nu geen last meer van.

13. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    HEMA)

V&D Pyjama V&D

V&D Pyjama V&D

V&D Nachthemd V&D

V&D Nachthemd V&D

Met een ks het jezelf niet te moeilijk maken ;) Je bent niet al te bewegelijk dan. Dus gewoon iets met knoopjes aan de voorkant die ver open kunnen.

Ikzelf deed altijd gewoon een voedingsbh en dan hemdje en dan een shirtje die ik omhoog deed, bij de oudste had ik wel een nachthemd met knoopjes maar van satijn... erg warm hahaha! niet handig dus.

Deel Deze Pagina