Hoe gaan jullie om met vrienden/kennisen en uitnodigen voor een kinderverjaardag?

Discussie in 'De lounge' gestart door oogappel, 26 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi dames,
    Ik ben erg nieuwsgierig hoe jullie hier mee om zouden gaan?
    Onze jongste dochter wordt binnenkort 1, nu is het zo dat we een vrij grote vriendengroep hebben welke is ontstaan vanuit jaren op een korfbalvereniging te hebben gezeten. Nu zijn we alweer een jaar of 4 gestopt en je merkt dat je met 70% van de groep echt een goede vriendschap hebt opgebouwd. Met de rest helemaal gezellig, maar we zien elkaar heel erg weinig. Eigenlijk alleen maar op verjaardagen en we nodigen elkaar uit gewoon omdat we dat altijd doen.

Maar als ik ga nadenken dan denk ik tja zijn het nu echt vrienden vrienden, snappen jullie wat ik bedoel? Ondertussen komen er andere vrienden bij die je ontmoet bijv. door kdv etcetc.

Kortom eigenlijk wil ik mijn gevoel volgen en een aantal "kennissen" niet meer uitnodigen. Maar hoe ga ik dat doen gewoon helemaal niets, geen uitnodiging sturen (logisch) maar ook geen mailtje sturen om het uit te leggen?

Wat of nou ja meer "hoe" zouden jullie het doen?

Misschien zijn er ervaringen!

Voor de duidelijkheid er is geen ruzie, helemaal niet. Maar je krijgt een andere leven, een andere fase waarbij ook andere vrienden bijkomen en andere zie/spreek je eigenlijk niet meer!

2. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik nodig alleen goede vrienden uit die de kinderen goed kennen of mensen die een kind hebben in dezelfde leeftijd. Ik ga binnenkort bevallen van mijn derde kind en wil mensen ook niet 'verplichten' om drie keer per jaar een cadeautje voor m'n kind te kopen. Het is ook wel druk genoeg met familie en de vrienden die regelmatig al over de vloer komen.

3. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    Hier ook alleen familie en vrienden met kinderen in dezelfde leeftijd, wat er overigens maar een paar zijn.

Daarnaast vind ik het voor de jarige wel zo leuk als die er zelf ook plezier in heeft.

Vraag me af of een kindje van 1 het niet veel leuker heeft met een klein gezelschap!

Correctie: familie natuurlijk niet alleen met kleine kinderen ;)

4. tulip

tulip Niet meer actief

het is een kinderverjaardag, dus wij vieren die bewust klein. Alleen onze hechtste vrienden die ook wat met onze dochter op hebben. Dat zijn 4 stellen en een losse beste vriendin van mij. Verder alleen naaste familie: opa's,oma's,oom's, tantes neefjes en nichtjes

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

In dit geval zou ik als je het gewoon op de dag zelf viert het lekker afwachten, wie komt komt wie niet , die niet.

Of gewoon de mensen die jij denkt te willen zien een sms/mail sturen, als dan iemand ander van die andere groep ook komt weet je dat hun het contact erg goed willen houden.

Hier trouwens ook familie en een handjevol vrienden.

6. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    op de 1e verjaardag van mijn zoon waren alleen mensen aanwezig die hij echt kent/leuk vindt. Het was dus erg klein. Het is zijn verjaardag, niet de mijne dus ik wilde geen huis vol met mijn vrienden die hij misschien maar 1 keer gezien heeft. En nee dit heb ik mijn vrienden niet uitgelegd, lijkt me niet nodig.

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wij hebben het heel klein gehouden, bewust. En met de tweede verjaardag doen we het ook alleen met familie (= opa en oma van twee kanten en mijn zus en haar vriend). Ik vind het niet zo zinvol om vrienden uit te nodigen die mijn dochter niet vaak ziet/niet mee bekend is. Plus ik hou zelf absoluut niet van een massa mensen in mijn huis :)

8. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    haha heel herkenbaar, wij zijn nog wel een beetje actief op de korfbalvereniging maar niet meer zoals vroeger, de grote vriendengroep die we daar hebben/hadden valt ook een beetje uiteen, met de ene ga je beter om met de andere, maar we nodigen elkaar wel allemaal uit bij elkaar op verjaardagen... Nu is het wel zo dat inmiddels de meeste vrienden daar ook kleintjes krijgen en dan daardoor weer wat meer een band krijgen... omdat ook de kinderen elkaar leuk vinden
    Wij hebben inmiddels maar besloten onze eigen verjaardagen niet meer te vieren en de kinderen dan gewoon normaal iedereen... En misschien met onze eigen verjaardagen alleen een etentje met de beste vrienden...
    Ik kan ook zo moeilijk zeggen jij wel en jij niet...

9. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Ik wil niemand voor de schenen schoppen dat is het eigenlijk meer, ook al denk ik dat wanneer ze bij zichzelf te raden gaan dat ze het dan ook wel snappen! Maar ja het blijft moeilijk....

Wij hebben gewoon een grotere groep waar we nou eenmaal een goed contact mee hebben en tja de jongste daar gaat het toch allemaal langsheen. Het is meer mijn eigen gevoel dat ik denk je gaat uitnodigen omdat je dat ieder jaar zo doet.

Ik wil het doorbreken, maar is verdomde moeilijk ;) het is heel erg iedereen kent elkaar, komt allemaal bij elkaar op de verjaardagen.

Leuk mik2sept het is voor jou dus heel erg herkenbaar, tis wat met die korfbalfeestjes.

Ik zit nu te denken om maar de naaste vrienden middels een kaartje uit te nodigen. De vrienden/kennissen waarvan ik gewoon merk dat het contact een heel eind minder is die nodig ik niet uit.....pfpfpfp nogmaals moeilijk!

10. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Inderdaad die korfbal ;)

Ja en als je er een paar niet uitnodigd weten ze het gelijk, want
    dan "verspreekt" weer iemand zich... Van hoe laat ga jij naar...? Of doe je mee met het kadootje voor... O, ik heb niets gehoord.... ik ben niet uitnodigd... :) Dat is bij ons ook al een paar keer voorgekomen omdat je merkt dat sommige mensen al wat kieskeuriger worden... en er zitten er bij ons ook een paar die elkaar helemaal niet meer willen zien... die hebben ruzie, erg leuk in een vriendengroep haha
    Eigenlijk moet je er gewoon Sch**t aan hebben maar ja... makkelijker gezegd als gedaan...
    Mijn man had ook het idee alleen de vrienden met kinderen uit te nodigen op de kinderverjaardagen, maar daar was ik het weer niet mee eens omdat een goede vriendin van mij geen kinderen heeft en die mocht dan ook niet komen...

Wat een dillema's... ik ga me er dit jaar ook weer over buigen

Welke provincie speelde je? misschien hebben we wel tegen elkaar gespeeld...

11. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Ach misschien ook wel een vrouwending, zit me ook af te vragen zou ik de vriendschap missen als ik die en die niet uit zou nodigen. Ik denk het niet eerlijk gezegd....merk gewoon dat we verder gaan in het leven. Sommige vrienden horen ook wel in een bepaalde fase in je leven. Sommige blijven en die kan je eigenlijk op 1 hand tellen!

Ik speelde in omgeving Rotterdam ;) schommelend 2e en 1e klasse! En jij...zou wel heel erg toevallig zijn!

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

waarom zou je jullie! vrienden moeten uitnodigen op een kinderverjaardag. denk uit je kind, degen die zijn/haar vriend is die zijn welkom en die stuur je UIT NAAM VAN DE KLEINE een uitnodiging.

Ik vind het leuk als je op mijn verjaardag komt .. enz enz.

13. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Vind het wel erg grappig zo denk ik er dus ook over maar als puntje bij paaltje komt nodig ik ze toch weer uit :S op zich vind ik het ook wel weer gezellig dan... maar het is niet dat ik tussendoor bij ze op de koffie ga bijvoorbeeld...

Ik speelde ook in Rotterdam, maar onze club ging niet hoger dan volgens mij 3e/4e klasse (eureka) heb met mijn vereniging in houten heb ik iets hoger gespeeld... Nu speel ik daar nog Midweek omdat ik het gewoon leuk vind een balletje te gooien... maar het niveau van het team is beduidend laag maar als het maa rgezellig is

14. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Mimi je hebt gelijk hoor, maar onze kleine word 1 jaar ;)

15. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Haha grappig, ik speelde bij Bolnes!
    Eureka ken ik wel, maar volgens mij hebben we daar nooit tegen gespeeld ;)

Goed zeg dat je nog korfbalt, voor mij misschien weer in de toekomst. Soort van vriendenteam ofzo, onze oudste zit nu bij de kangoeroetjes (dan komen we dus de vrienden tegen waar ik aan twijfel hahaha)

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ja weet ik , maar dan nog. ik heb bij allebei de eerste verjaardagen bedacht wie is bekend, wie vinden ze leuk, die nodig ik uit. goed sommige familie vinden ze misschien wat minder leuk haha maar daar heb je vaak iets minder keuze hihi..

shannon in vorige maand 1 geworden en toen heb ik ook alleen de mensen uitgenodigd die zij kent, die zij vaak genoeg ziet en die heel dichtbij ons staan. Een eerste verjaardag is heel druk en vreemd voor een kleintje. Na 2 x een eerste verjaardag gevierd te hebben (ook het 2 e en straks ook 3 e jaar trouwens)heb ik geleerd dat een kind zoveel meer heeft aan 10 mensen op visite als 28 personen, dat is te druk, ze snappen er toch al geen snars van dat ze cadeau"s krijgen en allerlei dingen anders zijn.

17. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Ik ken Bolnes ook wel, vooral van de feestjes en inderdaad weinig tegen gespeeld, alleen in de jeugd wel... Wij speelden vaker tegen Ten Donck...

Mijn oudste zit ook bij de kangaroetjes hier bij een vereniging in de buurt... ;)
    vind het zo leuk en duim natuurlijk da thij ook gaat korfballen...

18. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Mimi83 Je hebt absoluut gelijk, maar ben je dan niet "bang" dat mensen dit niet begrijpen of snappen? Leg je ze dat uit via een mailtje of iets dergelijks...of doe je eigenlijk niets!?

Ja korfbalfeestjes bij Bolnes, hele goede tijd gekend met de calypsodisco! Dat waren nog eens tijden....bolnes en sagitta zijn nu gefuseerd.

Morgen krijg ik de uitnodigingen versturen ;)

19. Kleine Muis

Kleine Muis Actief lid

20 dec 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    voor een kinderverjaardag kijk ik naar de mensen die binding hebben met mijn kind. mensen die geen band of geen moeite doen komen niet. zeker niet als ze zo klein zijn. het is het feestje van de kleine en niet een feestje om iedereen te vriend te houden.de kleine moet zich prettig voelen en genieten.

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij houden Levi zijn verjaardag altijd rustig. Is al druk en spannend genoeg voor zo'n kleintje.

- opa's & oma's
    - ooms & tantes
    - Alleen peet oom en tante van mijn man ipv alle ooms en tantes
    - goede vrienden en kennisen die we ook regelmatig zien

Deel Deze Pagina