Haha, wij zouden een goed team zijn! Bij mij moeten mensen aan links, anders zoef ik ook om iemand heen zodat diegene alsnog links is.
Haaha yes nog eentje @Iertje81 !!! Allicht kan ik 'm noteren als rare eigenschap! @Mop81 Gewoon problemen alvast opgelost hebben nog voordat ze ontstaan, met 3 oplossingen achter de hand.
Ik heb zoveel rare eigenschappen. - Ik loop altijd het liefst aan de rechterkant van iemand; - ik eet het liefst een kroket op een volkoren croissant met pindakaas; - ik zet altijd 2 wekkers. Met een half uur ertussen want dan is het de moeite nog om te snoozen (lees: in slaap te vallen); - ik eet altijd wel de kapjes van het brood. Sterker nog: die pak ik altijd als eerste. Het liefst met een dikke laag nutella of gesmolten kaas; - sommige dingen moeten in huis echt elke dag gedaan worden. Anders kan ik niet slapen. - over niet kunnen slapen gesproken: het dekbed moet elke dag echt perfect opgeschud zijn in de punten. Anders kan ik niet slapen.
Oh een pizza eet ik met mijn handen, maar ik wil elke helft in 8 stukjes hebben. Dus dan heb ik in totaal 16 smalle punten. Anders klopt het ook niet Dat eet gewoon het lekkerst (en dan heb je lekker veel punten hahahaha)
Dito! Net als rijst met een lepel eten en pizza met mes en vork. Wat ik verder zo even vlug kan bedenken: - ik schijn boterhammen, appels en koek heel raar te eten volgens anderen. - ik hou ervan om aan de oksel van m’n man te ruiken als we het leuk gaan hebben in bed (lucky me ruikt ie nooit naar zweet). - vóór ik naar bed ga borstel ik m’n haren en doe ik nog een keer deo op. - wanneer ik pijn heb en er zijn anderen in de buurt roep ik iets van ‘au’, heb ik pijn terwijl er niemand in de buurt is, roep ik in 99,9% van de gevallen geen ‘au’. - vroeger als klein meisje geduimd en dan draaide ik met m’n wijsvinger rondjes met de haren van m’n pony. Nadat ik ophield met duimzuigen hield dat ronddraaien met haar ook op. Na de bevalling van de jongste nu >4 jaar terug is dat haren draaien ineens weer terug, zij het nu op andere plekken (veelal bij m’n slaap/ oor en een enkele keer in m’n nek). Het erge is dat ik die dotten haar afwisselend in m’n oor/ mond/ neus stop - als ik ‘s avonds nog even plas voor het slapen gaan, kan ik nooit m’n broek meteen uittrekken. Nee, die moet dan eerst weer helemaal over m’n billen heen alvorens ik ‘m weer uittrek zodat ik (indien nodig) m’n pyjamabroek aan kan doen… - m’n sokken moeten aan vóór ik m’n broek aan trek. - ik snij met rechts, maar eet óók met rechts. Wat dus betekent dat zodra ik een stuk vlees/vis/iets heb gesneden, ik m’n vork overhevel naar m’n rechterhand om te kunnen eten. En daarna paas ik m dus weer terug naar links om weer met rechts te kunnen snijden Dit is wat me nu even te binnen schiet. Heb er ongetwijfeld meer Heb door de jaren heen wel meer rare fratsen gehad, bijvoorbeeld met was in een bepaalde volgorde ophangen ofzo. Het wisselt weleens wat.
Hier flinke OCD-er en smetvrezer, en ben het helemaal met je eens. Op facebook worden ook vaak fotos gedeeld van zogenaamde OCD plaatjes. Nou, als het dát alleen was, dan zou ik in mn handjes knijpen..! Edit; ben eigenlijk gewoon ook blij voor degene die zo luchtig over OCD denken, alleen maar een goed teken dat ze geen idee hebben hoe ver het kan gaan...
Dan ben je gewoon lekker georganiseerd en perfectionistisch. Heerlijk toch. Is toch helemaal geen slechte eigenschap? Opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd...!
Haha, dat van dat snijden en eten met rechts doe ik ook. Evenals haar borstelen en deo op voor ik ga slapen. En ook door meerderen genoemd: het dekbed moet goed zitten. Niks zo vervelend als zo'n lege flap aan de bovenkant. Ik friemel altijd aan mn broek of andere kleding, of als ik in bed lig dekbedovertrek. Daar maak ik dan een puntje van en ga daar overheen met mn middelvinger. Sommige stofjes zijn zoooo fijn.
Oh ja houten lepels en papieren rietjes. Vreselijk! Bedoel je dan het geluid v watten die je uit elkaar trekt?
Hem interesseert het niks, dus ik zal het zelf moeten doen 2persoons gaat nog wel, maar nu hebben we lits jumeaux, das wel irritant.
Als ik op de bank zit móet ik altijd een dekentje over, of het nou vriest of hoog zomer is. Anders voel ik me onbeschermd Bij elk boek dat ik lees onderstreep ik de zinnen die ik interessant vind/me raken. Ik leen daarom ook nooit boeken uit, want dat voelt te persoonlijk. En ik lees dus ook alleen boeken die ik zelf heb gekocht. Als ik geen potlood bij de hand heb en ik lees een mooie zin, dan kan ik niet verder lezen tot ik een potlood heb gevonden. Voordat ik in slaap val woel ik altijd veel, ik kan maar kort in één houding liggen. Als ik eenmaal slaap lig ik doodstil en ik adem ook nog eens bijna geruisloos, dus mijn vriend zegt altijd dat ik 'opgebaard' lig 's nachts. Daarnaast heb ik m'n hele leven al last van tics, dus dat is ook een beetje raar
-Ik pluk altijd een loempia leeg en eet de vulling op en daarna de buitenkant. Deed ik overigens vroeger ook met aardappelkroketjes enzo. -Ik rol altijd alle bandjes op en ook alle randjes van jurkjes enzo. Vooral dunne stofjes. -Ik kan niet tegen houten bestek. Echt, kriebels krijg ik ervan, alleen al de gedachte eraan, brrr.
Doe ik met m’n boxershorts wanneer ik er één aan heb! Hier overigens een waslijst aan fratsen wat ik doe met eten Véél te lang om hier op te noemen haha
Ik lees deze net aan mijn man voor. Hij vind mijn rare eigenschap dat ik een broodje kroket met mosterd eet, en ik bij hem dat hij een broodje kroket met frietsaus eet... hahahahaha