Welke rechten heb je als je baas stopt met de zaak?

Discussie in 'De lounge' gestart door Veraenroy, 9 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Zoals topic titel al zegt. Mijn baas wil de zaak gaan opdoeken om na aruba te gaan en daar een nieuw bedrijf te starten. (dit heb ik via via gehoord, dus nog niet rechtstreeks van hem. Wat ik wel weet is dat hij een huis op aruba gekocht heeft)

Welke rechten heb ik nu, ik heb een vast contract,

2. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Hij moet je uit kopen.
    Als jij daar 5 jaar werkt moet hij jouw 5 maand salarisen geven.

3. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    dank je meid

4. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Je kan het na vragen bij CWI,
    Heb het gelukkig nog niet mee gemaakt.
    Maar hoorde zo iets. Je baan ben je sowieso kwijt als hij er mee gaat stoppen. Hij kan je ook overplaatsen naar een andere finiaal. Maar dan moet die er wel zijn..

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

hoi hoi
    hij moet de premie van 1 maandloon per gewerkt jaar uit betalen.hij moet jou helpen met een vervangende baan te vinden.

6. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Dus ik werk er nu 6 jaar, en zou dan 6 maandlonen meekrijgen, en hij zou me moeten helpen aan een andere baan.
    Dat zou wel ideaal zijn. Want we hebben een eigen huis, en ik heb Jelina ook nog. Ik was al bang dat ik dan ww zou krijgen dus 70% van mijn loon.

7. Icl

Icl Lid

11 jun 2008
    33
    0
    0
    Hoi Vera,

Vervelende situatie zeg.

Als je baas je wil ontslaan, zal hij iig een ontslagvergunning moeten aanvragen. Als je je ontslag hebt gekregen (ongeacht of je een ontslagvergoeding hebt meegekregen), heb je recht op WW. Als je een ontslagvergoeding mee hebt gehad, zul je waarschijnlijk de eerste maand geen WW krijgen, maar pas vanaf de tweede maand werkeloosheid.

Ga gewoon eens met je baas praten om te vragen wat er aan de hand is. Het zou wel zo netjes van hem zijn als hij je gewoon op de hoogte stelt van zijn plannen. Dan weet jij ook waar je aan toe bent en kan je zelf ook je plan trekken.

Succes!

8. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Ja daar heb je gelijk in, maar hier zijn ze niet zo open tegen personeel. Wel al een hoop klanten heeft hij aangesproken, maar wij weten nog van niks. Als ik nog een hint krijg van een klant spreek ik ze aan hierover, want idd ik wil weten waar ik aan toe ben.

9. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Tjemig dat is ook niet netjes om zijn klanten wel in te lichten, maar het personeel niet :confused:

Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt, Succes!

10. Icl

Icl Lid

11 jun 2008
    33
    0
    0
    Heb je inmiddels al wat meer duidelijkheid?

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dat is als het bedrijf vóór 1 jan 2009 stopt, daarna gelden er nieuwe regels die helaas voor eht personeel vele malen ongunstiger zijn, ik geloof dat je na 1 jan. nog maximaal 6 maanden salaris krijgt, ongeacht het aantal dienstjaren.

12. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Loeki@ oke.... Had dit ook maar gehoord. Dus vandaar :D

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    het is ook een nieuwe regeling, ik weet er ook niet het fijne van, maar laat je goed informeren zou ik zeggen.

Deel Deze Pagina