Vraagje: Microvezelstof ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Otje, 9 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje. Heb ergens in een foldertje een prachtige eethoek zien staan. De stoelen die er bij horen zijn bekleed met Microvezelstof. Ik heb er al naar gegoogled maar wat ik wil vinden lukt niet echt. Mijn vraag is: Wie heeft hier ervaring mee? Is dit goed degelijk materiaal? Of is het echt van dat spul wat alle stofjes/haren op de statische manier aantrekt? We hebben namelijk 2 katten en heb er geen zin in dat alles meteen onder de haren zit. Iemand ervaring?

Groetjes Otje

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    ik heb geen idee, maar als ik hoor microvezel moet ik meteen aan schoonmaak doekjes denken. Maar lijkt me sterk als het van dezelfde stof is.

3. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    net wat consider zegt ik denk ook aan een schoonmaakdoekje...... Lijk mijn stug.

4. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Als het idd dezelfde stof is (waar het wel naar klinkt) zou ik het zeker niet doen.
    Kan je niet gaan kijken in de winkel?

5. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Bedankt voor de reacties.

Ja we gaan waarschijnlijk morgen even kijken in de winkel. Dan zie je hoe het is he?
    In de folder stond "graviet microvezelstof" :rolleyes: Geen idee verder...

Groetjes Otje

6. Niet meer actief

http://www.jagerwonen.nl/index.php?opti ... Itemid=124
    hier vind je wat meer info over stoffen, ook over microvezelstof. Zoals je kan lezen zijn verschillende stoffen een microvezelstof. Dus ik weet niet oim welke stof het bij jou gaat. Ik heb er zelf verder geen ervaring mee, maar kennissen van mij hebben een bank van microvezelstof. Deze trekt wel haren aan.

7. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Kan je met je stoelen de vloer dweilen :)

8. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ocean Soul: Bedankt voor de link!

MamadeLuxe: heej bedankt voor de tip! Hoef ik nooit meer een dweil te kopen :thumup: :)

9. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    Hoi,wij hebben zulke eetkamerstoelen.Als je 2 katten hebt zou ik het niet doen,trekt idd aan.Ik moet ze regelmatig stofzuigen en wij hebben geen katten.Wel supermakkelijk schoon te maken hoor dat wel.maar ik denk dat je bezig blijft.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.086
    3.870
    113
    Wij hadden zo'n bank, drama! Niet alleen trekt het stofjes en haren aan, kattenharen gaan ook nog eens tussen die vezels zitten, dus je stofzuigt je een ongeluk om het er uit te krijgen. Onze kat mocht de eerste jaren niet op die bank, omdat ik er gek van werd. Daarna wel.
    Ik heb hem verkocht aan een vrouw met 3 katten, twee honden en 2 kleine kinderen. Ze zal me een aantal dagen later wel vervloekt hebben :oops: ! Bij de verkoop zag hij er picobello uit, maar toen hadden we er ook ruim een uur de stofzuiger op gezet en de hoezen gewassen.

11. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    We zijn net naar de winkel geweest. De stoelen zagen er erg mooi uit (beetje glanzende stof). De man verzekerde ons dat het heel erg makkelijk schoon te maken zou zijn (ook toen ik vertelde dat we 2 katten hebben). Maar na het lezen van de reacties Jo29 en Erlida ga ik toch ernstig twijfelen hoor! We hebben de tafel met stoelen ook nog niet gekocht. We wilden er nog even over nadenken want het is best prijzig. Maar denk dat we dan nog maar even doorsparen en voor leer gaan...

Bedankt! Groetjes Otje

12. Niet meer actief

ik denk dat leer inderdaad een betere keus is dan microvezel. Succes met de beslissing!

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Wij hebben het ook op de eetkamerstoelen, trekt idd haren aan, kan ook makkelijk zijn, ik hoef alleen de stoelen maar schoon te maken, de katten hoef ik niet te borstelen ;) het maakt heel makkelijk schoon, met een stofzuiger en een borsteltje zijn de haren zo weg.

Deel Deze Pagina