Hyper gevoelige huid

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door momo83, 30 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. momo83

momo83 Bekend lid

17 jan 2015
    626
    0
    0
    Hallo,

Misschien heb ik een heel rare vraag, maar de huid van mijn bovenbenen is heel erg gevoelig. Niet iedere dag en het komt ook opeens opzetten. Ik kan er dan niet eens met mijn hand over gaan zonder dat t pijnlijk is. Het voelt als een flinke brandwond. Nu wordt het wel steeds eger en doet het ook pijn met lopen, het lijkt naar binnen te gaan, kan dit vanuit mijn bekken komen? Of is dit een kwaaltje waar je weinig van hoort?

Alvast bedankt voor het antwoord.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Momo83,

ik denk dat het komt door het uitzetten van je lijf en de invloed van hormonen. Je lijf verandert als je zwanger bent al vaak snel een beetje van vorm, niet alleen je buik. Het kan zijn dat je wat vocht vasthoudt in je benen. Vocht vasthouden is een normale zwangerschapsklacht; niet specifiek in je benen zo vroeg in de zwangerschap, maar wel het trekken en gevoeliger zijn van je huid. Wellicht door de veranderende stand van je bekken en de groei van je baarmoeder dat de bloedtoevoer naar je benen (meestal links) wat verminderd is. Zolang het niet heel rood is en je hebt geen koorts kun je het aankijken en eventueel even aan je eigen vk laten zien.
    Ook kunnen hormonen sowieso je huid gevoeliger laten worden; vaak merk je dit op je buik, borsten, billen, benen.
    Eventueel insmeren, warm/koud douches, been proberen goed te bewegen, maar op tijd rust.
    Het klinkt er wel naar dat jij het wat erger hebt dan anderen, dus bel gerust je eigen vk even voor overleg en gericht advies.

Groetjes Brigitte

3. momo83

momo83 Bekend lid

17 jan 2015
    626
    0
    0
    Bedankt voor het snelle antwoord. Het is idd links het ergste. Ik herken dit niet van de vorige zwangerschappen, maar als je het zo zegt klinkt het logisch. Vorige week zat het aan de achterkant van mijn bovenbenen en tussen mijn benen zeg maar :) kon niet eens fatsoenlijk op de toilet zítten :( het is na mijn idee ook als ik veel heb gedaan.

Ik ga het ook idd met mijn eigen vk bespreken.

Bedankt!

Deel Deze Pagina