Ik vroeg me toch iets af, ik ben 1 september uitgerekend en wil heel graag nog op vakantie. Wij doen dit meestal buiten het seizoen om, en wij gaan dus altijd eind september op vakantie. Nu is het zo dat ik me afvraag hoe het zit als je zwanger bent, mag je dan nog het vliegtuig in, en wat lijkt jullie een goede periode om te gaan? Zelf zie ik bij Yolanthe en Wesley Sneijder dat hun nu ook op vakantie zijn geweest met hun kleintje, dus vraag me af vanaf hoeveel weken je een baby kan meenemen naar het buitenland. En wat lijkt jullie een geschikt land voor zo'n kleintje? We zullen dan gaan om te rusten en niet om dingen te gaan bekijken...
Gezien je financiële situatie zou ik het persoonlijk niet doen eerlijk gezegd en alles op alles zetten om op je zelf te gaan wonen met je vriend. maar als je het echt wil zou ik het pas wel na een maandje of 2 doen. dan heb je misschien al wat ritme gevonden.
Ik ben toen ik begin september uitgerekend was, met mijn man in begin juni naar Griekenland geweest: vond het heerlijk! Zou dat zelf liever doen in plaats van met een klein baby'tje, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Dat is niet echt het antwoord wat ik zocht. Ik werk al 6 jaar aan een stuk door, geen vakanties of noem maar op. We zijn afgelopen jaar naar Spanje geweest voor 8 dagen en zijn hier in totaal ook maar 500 euro voor kwijt geweest. Wij sparen, en wij sparen om leuke dingen te kunnen doen. Een welverdiende vakantie na de aankomende periode is voor ons alle drie erg goed. Gezien onze financiële situatie kunnen wij dit bést aan. Het is namelijk niet zo dat we geen geld hebben. Toch bedankt voor je reactie.
Ja precies.. Dat was eerder ook mijn punt. Bedankt! Griekenland staat echter toch nog op ons lijstje. Afgelopen jaar naar Spanje geweest.
Ik ben een week naar Parijs geweest toen ik ruim 5 maanden zwanger was. Ondanks dat het warmer was dan verwacht in september (gelukkig had ik mijn zomerjurkjes mee) en ik mede daardoor wat rustiger aan moest doen, was het zeker de moeite waard. We hebben gereisd met de Thalys en in Parijs staat echt iedereen voor je op in de metro. Bovendien is het op het moment de best beveiligde stad ter wereld waarschijnlijk
Beste tijd is tussen 3-6 maanden zwangerschap, dan heb je de "vermoeidheid" vaak gehad net zoals de misselijkheid. Ook is dan je buik nog relatief klein zodat je je nog prima kunt bewegen, en relatief fit bent. Ik zou dus als in jullie was in mei/juni nog even samen weggaan, dan is het in de mediterane landen prachtig weer. Dat mag ook zonder problemen met het vliegtuig als je zwangerschap verder goed verloopt. Je mag afhankelijk van de maatschappij meestal nog tot de 34/36 ste zwangerschapsweek vliegen. Oja let erop als je gaat zonnen dat je je goed insmeert en eventueel een petje draagt of onder een parasol ligt, je kunt namelijk sneller een "zwangerschapsmasker" krijgen in de zon, google het maar, dat zijn een soort donkere vlekken in je gezicht.
Persoonlijk zou ik niet zo snel met een pas geboren kindje weggaan, zeker niet de eerste omdat je nog zo moet wennen aan alles, het ritme van zo'n kleintje, eventueel de borstvoeding die misschien niet helemaal soepel gaat, je eigen herstel na de bevalling, misschien krjjg je wel een spoed keizersnede, allemaal onzekerheden dan kun je beter nog even lekker voor de komst van jullie kleintje samen een mooie vakantie vieren! Veel plezier met uitzoeken!
Ik heb met 20 wk zwangerschap nog gevlogen (Malta). Dit is goed bevallen, ik voelde me prima waardoor we lekker veel konden ondernemen. Later in de zwangerschap had ik er echt geen zin meer in, ook al verliep mijn zwangerschap voorspoedig en had het qua gezondheid nog prima gekund. Vliegen met een pasgeboren baby, nee, dat is niet aan ons besteed. Het had met mijn zoontje ook niet gekund trouwens, aangezien hij veel last van krampjes had en daardoor veel huilde (en ik de mensen in het vliegtuig dat niet wilde aandoen, en mijn zoon ook niet trouwens), en ik me ook lang niet goed voelde na een traumatische ks. Als je met je kindje op vakantie wilt zou ik afwachten hoe het allemaal gaat lopen en eventueel een last minute boeken.
Wij gaan als de baby een maand oud is voor het eerst vliegen. Als ze 3 maanden oud is gaan we op vakantie, naar Curaçao. Ben meerdere keren zwanger op vakantie geweest en vond dit altijd heerlijk!
Juist ideaal met een kleintje op vakantie het ligt nu toch nog maar wat en gaat overal wel mee naar toe is mijn ervaring wij hadden misschien makkelijke kindjes. En ik zou zonder baby tussen de 5 4/7 maand op vakantie gaan
Hier 3 kindjes gehad en ik zou je absoluut afraden om nu al iets te boeken voor na je bevalling. Gaat het dan goed, kun je alsnog besluiten te gaan, maar ik zou lekker in juni gaan. Nog even relaxen voor de baby er is. Vliegen mag geloof ik tot een week of 32.
Zwanger op vakantie kan prima. Check wel ff de airlines tot aan welke week je nog mag vliegen. Echter...... in jouw situatie zou ik die 500,- in je zak houden en sparen voor een eigen woning. Eergisteren heb je het nog over een uitkering aanvragen omdat je vriend maar 1200,- verdiend (vaak nog minder dan 1200,-) en jij alleen een stage vergoeding tot aan maart en je bang bent dat jullie het niet redden. Nu is er een discussie over waar te wonen (bij hem thuis of bij jouw oma thuis). Je zegt eerst dat jullie altijd eind sept op vakantie gaan en vorig jaar zelfs 8 dagen naar Spanje zijn geweest. Vervolgens zeg je dat je al 6 jaar achtereen volgend hebt gewerkt zonder vakantie en je dus wel een vakantie verdiend. Je spreekt jezelf een beetje tegen. Mijn advies... sparen, sparen, sparen.... een eigen stekkie zoeken en dan heb je mooi geld gespaard voor de eventuele borg, de inboedel en een spaarpotje voor het geval jullie de eerste tijd toch niet helemaal uitkomen met de financiën.
Misschien een leuke budget tip:mystery park via bungalows.nl. Je komt dan in een willekeurig center Parks terecht en daardoor lekker goedkoop, maar wel leuk. Ook met baby, want center parks staat bekend om de kindvriendelijkheid. Zo kun je er met minder budget toch even lekker tussenuit
Sorry maar de afgelopen 6 jaar, tot september '15, heb ik gewerkt. We zijn in september op vakantie geweest en dat is ons bevallen en dit willen we dus echter weer zo gaan doen. Mijn topic over het uitkeringsgebeuren heb ik aangevraagd omdat ik dacht dat het niet haalbaar was en totaal geen benul heb van een huishouden. Daarbij is er geen discussie waar we gaan wonen, het is duidelijk dat we bij mijn opa en oma in gaan wonen waar we dus ook de mogelijkheid hebben tot sparen. Wij worden aan alle kanten gefinancierd en wat betreft een eigen woning worden onze meubilair voor ons betaald. Ik kies er echter zelf voor om zegels te gaan sparen bij de Jumbo en hiervan op vakantie te gaan. Het is niet zo dat ik nu op me tandvlees moet lopen, en straks ook niet met die kleine erbij.
Ik geef je alleen een goedbedoeld advies nav je eerder geopende topics. Jij werkt dus al vanaf je 13e jaar?? Ennuh... je bent dus 1x eind september op vakantie geweest... dan moet je niet gaan zeggen dat jullie altijd in het najaar op vakantie zijn geweest. En over je leefsituatie heb je net zelf een topic geooend over de wispulturigheid van je vriend die ineens bij hem thuis wil wonen met de baby. Dan is er dus nog steeds geen duidelijkheid, maar een discussie. Als ik dit dan echt allemaal verkeerd zie, dan moet je dit soort topics niet meer openen want ik reageer alleen maar op de dingen die jij zelf zegt. Ennuh.... de zegels van de jumbo spaar je niet.... die betaal je zelf (check je bonnetjes maar).
Dus jullie worden aan alle kanten financieel geholpen, maar jullie gaan wel op vakantie? Ik bedoel dit écht niet vervelend, want ik snap dat als je zoveel werkt, je ook graag op vakantie wil.. Maar als ik iemand financieel zou steunen en diegene zou wel op vakantie gaan, dan had ik geen euro meer gegeven. Zoals eerder ook al gezegd (en ik weet hoe je erover denkt en dat je veel werkt en vindt dat je een vakantie verdient) denk ik ook echt dat je die 500,- veel en veel beter kunt besteden. Vergeet niet dat er meer komt kijken bij een baby dan alleen luiers en wat kleertjes.
Het goedbedoeld advies waardeer ik zeer zeker. Alleen komt dit echter over op mij tot het afzeiken op elk topic waarin ik een ander advies vraag. Niet gerelateerd aan elkaar. Ik vraag advies over een vakantie en niet over geldzaken. Ik heb inmiddels een job gevonden en ik werk inderdaad vanaf mijn 13e jaar. Ik ben begonnen met foldertjes en ik ben nu nog steeds werkzaam in een andere functie. Wij gaan liever in het najaar omdat dit wat scheelt in de kosten, laat ik daarin duidelijk zijn. Ik heb net een topic geopend omdat mijn vriend zich te veel zorgen maakt en ik niet precies weet hoe ik er op moet reageren, dat is niet wat betreft de woonsituatie maar toch echt omdat hij twijfelt en het goed wil doen. En de zegeltjes spaar je wel, wanneer je een boekje vol hebt kan je dit weg leggen. De zegeltjes koop je voor 0,10 cent maar je krijg van hun uit een 1 euro gratis en alle boekjes die je vol hebt kan je inleveren. En juist wanneer je spaart is het zo dat je de boekjes dus niet per direct moet inleveren. Ik vind dit wel een optie, want boodschappen heb je toch nodig en als je 10 euro boodschappen hebt, heb je 10 zegels, dus betaal je 11 euro Nou die paar centen kunnen der ook nog wel bij.