hoi hoi, ik heb een baykay maar vind dat rekbare niet zo prettig. nu wil ik graag een geweven doek aanschaffen ik twijven tussen een hoppediz en een calin bleu puur omdat deze niet ver over de 80 euro gaan. maar ik wil m zowel binnen als buiten gebruiken, voornamelijk binnen in t begin maar ook buiten. maar nu is de cailin blue een vrij dunne doek en de hoppediz weer vrij dik, word dat niet te warm en de calin blue te koud buiten? vind t zo lastig kiezen....
Ik ben voor een hoppediz das leichte gegaan, die is wat dunner. Voor in huis perfect en voor buiten was het ook prima, ik deed meestal mijn zwangerschapsjas eroverheen.
Ik heb een hoppediz en vind deze niet te warm. Wel midden in de zomer! Dan is de calin bleu weer fijn maar voor de rest van het Nederlandse weer kies ik de hoppediz. Jezelf niet te warm kleden en je kindje ook niet. Jij kint altijd een vest of jas erover heen aan doen. Op internet is wel een lijst met hoe je je kindje kleed tijdens welke temperaturen. Succes met kiezen!
Calin Bleu is wel knoopfoutgevoelig. Je krijgt snel drukplekken als je net niet helemaal netjes hebt geknoopt. Hoppediz is wat dat betreft fijner. Je kunt voor buiten evt. een draagcover erbij kopen of voor jezelf een draagjas. Dan kun je binnenshuis gewoon in de normale kleding dragen en hoeft je baby geen aparte jas aan voor naar buiten. Ik heb er zelf een en vindt het ideaal voor in de winter.
Ik vind een gewoon katoenen doek niet te warm binnen. En buiten niet te koud want als het koud is moet je toch truien en jassen aan. Een fleecevest of een te grote jas is dan fijn om over jou en je kindje aan te doen. Eronder alleen een vestje oid en dan samen in de grote jas. De calin bleu heb ik ook maar zou ik niet aanraden als 'enigste' draagdoek. Hij is dun, heel dun, en dat heeft zn nadelen als je kindje zwaarder wordt. Dan draagt het echt al minder prettig. Een doek als hoppendiz chicago is ook erg dun maar niet dat onprettige als de CB heeft. NatureBabies, voor draagdoeken, ergonomische dragers, co-sleepers en borstvoedingsproducten. Hoppediz Jacquard Chicago hier trouwens veel draagdoeken met opheffings-korting!
er zijn nog wel meer betaalbare merken zoals little fog een geweven doek kan je niet vergelijken met een bkay... zowel met dragen als qua warmte.