Ja prima, maar ik was in de veronderstelling dat de vragen aan mij gericht gingen over het trouwen voor het geloof, dus antwoord ik vanuit die insteek.
Ik snap heel goed dat je wellicht in een situatie komt dat je kindjes hebt van verschillende vaders. Het leven is niet te vormen. Maar als je ene kind nog 2 moet worden en je bent 20 weken zwanger van de volgende heb je niet goed nagedacht. Net als Monica Geuze en Joëlle Witschge, beiden een kind met een kerel die allebei een kindje met een ander hebben van 1 jaar oud. Dan denk je gewoon niet na over wat het inhoud om een kind groot te brengen want beide kerels hebben er bij hun vorige vrouw dus weinig moeite in gestoken. Weet wat je binnen haalt en je kind aandoet.
Maar dit zijn dus allemaal aannamens. Voor de buitenwereld lijkt het precies zoals jij het omschrijft, klopt. Maar wat weet jij nou van wat zich daardwerkelijk in het gezin van je kapster zich heeft afgespeeld bv? Wat weet jij er nou van over wat er besproken is? Waar wel of waarover niet nagedacht is? Dat JIJ het persoonlijk allemaal te snel vind wilt niet zeggen dat zij er dus niet goed over nagedacht hebben. Dat is jouw mening, prima, maar geen feit. En hoezo hebben de beide kerels waarover je het hebt weinig moeite gestoken in het groot brengen van hun kinderen? Nogmaals, wat weet je daar nou echt van? Zou het misschien ook kunnen dat ze, ondanks het verbreken van hun relatie, nog steeds hun kinderen heel goed verzorgen? Zou het ook een optie kunnen zijn dat er wat dat betreft hele goede afspraken zijn gemaakt onderling waardoor er geen batterij aan instanties nodig zullen zijn om de boel op te lappen?
Van Monica Geuze en partner zou ik het niet weten. Die vent van Joëlle huilt in de media dat hij zijn kind 8 maanden niet gezien heeft door zijn voetbal carrière. En mijn kapster, de ex en huidige man matten met elkaar waar de politie bij moet komen. Mijn nicht heeft ook kinderen van 2 mannen. Die heeft relatie 2 wel flink getest voordat haar 2e en 3e kind kwamen. Omdat ze een basis wilde hebben wat ze met haar eerste partner onvoldoende had. Alles nu en snel willen is ook een maatschappelijke trend. Of het nu om de laatste collectie kleding, een hond of huisje-boompje-beestje gaat. Soms pakt het verrassend goed uit, alles kan, maar in realiteit vaker niet.
Het wettelijk huwelijk heeft niks met geloof te maken. Maar wanneer je enkel voor de kerk trouwt dan is er wettelijk dus niks geregeld. Wat bedoeld wordt met het huwelijk als goede basis, is dat mensen die voor de wet en/of de kerk, en in het bijzijn van getuigen, vrienden en familie naar elkaar uitspreken van elkaar te houden. Elkaar beloven voor elkaar te blijven zorgen in voor en tegenspoed. Dat de meeste mensen die dat doen een goede relatie met elkaar hebben. En daar goed over nagedacht hebben. Helaas zijn er ook uitzonderingen. Ik heb een neef. Hij ontmoette een vrouw op een feest (drank en drugs vloeiden daar rijkelijk). Meteen de volgende dag zijn ze in ondertrouw gegaan. En drie weken later waren ze getrouwd. Die vrouw had al 3 kinderen uit een vorig huwelijk. En een berg schulden. Dat was dus niet doordacht. Op het huwelijksfeest was een groepje neven die weddenschappen afsloot over wanneer ze zouden gaan scheiden. Dat is dus intussen ook al jaren geleden gebeurd. Gelukkig hebben ze samen geen kinderen gekregen.
Ik krijg alleen de indruk dat het snel snel gaat en moet bij mensen die al dik in de 30 zijn en nog kinderen willen. Ik heb juist het idee dat mensen gewoon niet meer zo goed weten wat een fijne relatie kan zijn, ook door het gebrek aan opvoeding en de rol die social media speelt. Een knappe man is niet perse een leuke man. En een leuke man is ook niet altijd een fotomodel.
2000 elkaar leren kennen 2002 huur huisje 2004 koop huis 2006 getrouwd 2006-2010 Operatie,MMM, ivf traject 2011 eerste kind 2016 tweede kind vindt het belangrijk dat je elkaar eerst goed kent en samen dingen mee maakt. Kan ook begrijpen dat als je ouder bent dat je er dan anders in staat en sneller aan kindjes begint.
Ja lastig te zeggen. Ik ken iemand die al 20 jaar samen is met zijn vrouw, duurde lang voor ze kinderen kregen. Hebben bakken met geld maar hun huwelijk is moah... Ze hebben veel ruzie en hij heeft weinig respect voor haar en zij accepteert dat schijnbaar dus. Ikzelf ben na 2weken al gaan samen wonen en was binnen het jaar zwanger. Nu 10jaar getrouwd, nooit ruzie, moeten elk dubbeltje omdraaien om rond te komen maar zijn heel gelukkig samen en met ons gezinnetje. Hoe perfect je het ook zou willen hebben, je weet nooit hoe alles zal gaan. Ik verkies mijn simpele maar gelukkig leventje boven het rijkenluisleventje van die andere