Opa op laten passen, wat vinden jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ikbenhetmaar, 2 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Hoi Hoi,

Ik zit in dubio, en hopelijk kunnen jullie me helpen een keuze te maken. ;)

Sinds de geboorte van Linde passen mijn ouders op als ik moet werken. (di/do) En als er savonds een keer iets is passen hun ook op. Ze is daar kind aan huis.
    Mijn schoonmoeder en nieuwe man nooit. (weinig contact mee) Nu hebben wij sinds een jaar contact met mijn vriend zijn echte vader.. (heeft Linde dus ook geboren zien worden bij wijze van spreken ;) )
    We hebben niet veel contact, 1x in de 2a 3 maanden ongeveer.
    Nu heeft hij 2 weken vakantie en wil graag 1 dag oppassen, de dinsdag of de donderdag. Ze kent hem amper, en dat maakt het ook zo moeilijk.. hij is echt wel erg gek met haar en andersom als hij hier is vind ze hem helemaal geweldig. Opzich vind ik het heel erg leuk dat die het wil en denk ik ow leuk zo leert ze hem echt goed kennen, maar de andere kant.. ze kent hem amper..
    Mijn ouders zijn het probleem niet hoor, die vinden het prima om "genoegen te nemen met 1 dag"

Wat zouden jullie doen? gewoon proberen?

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik denk dat je hierbij gewoon heel erg op je gevoel af moet gaan. Misschien kun je een keer oefenen met een ochtendje of middagje? Dat jullie even lekker met z'n tweeën weggaan en hij jullie altijd kan bellen als het niet gaat?

Ik zou het denk ik wel proberen, het is bijzonder om alsnog een band op te bouwen tussen die twee, toch?

Maar zoals ik al zei, echt een gevoelskwestie, dus volg je hart!
    Liefs

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Je kan het natuurlijk gewoon proberen. Als het niet gaat, kan je haar altijd nog naar je schoonouders brengen..

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Persoonlijk zou ik het niet doen. Maar misschien is mijn mening gekleurd door mijn band met schoonvader.
    Ik zou misschien er voor kiezen om gezellig een dagje met zn allen te hebben. Dan kan hij toch zn kleinkind zien, maar hoef je haar niet 'achter te laten' bij iemand die ze niet zo goed kent.
    Wat vind je vriend?

5. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    je zou hem eventueel ook in jullie eigen huis kunnen laten oppassen ??

6. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Dat je dochtertje hem niet kent is denk ik geen probleem hoor. Ze wennen zo snel aan 'vreemde' gezichten. Als je hem vertrouwd en als hij leuk is met haar zou ik het gewoon proberen, mooie kans om een band op te bouwen inderdaad!

7. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Wat zegt je gevoel? Ik denk dat ik het zou proberen, maar bijvoorbeeld eerst op een dag dat je vrij bent een paar uurtjes. Dan ben je zo bij haar als het niet gaat.

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Oh ja, is regelmatiger contact mogelijk? Dan zou ik daar eerst voor kiezen om dat op te bouwen, voordat er opgepast word. (Nogmaals mijn mening)

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.191
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Misschien een ochtend of een middag proberen? Is toch een minder grote stap dan gelijk een hele dag

10. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Hij zal dan ook inderdaad gaan oppassen in ons huis.
    Mijn vriend heeft vanaf zijn 8ste geen contact gehad met zijn vader en vorig jaar hoog zwanger heb ik hem opgezocht. Die man vertrouw ik voor 100% als het niet meer is.. qua alles is hij een kopie van mijn vriend, of nja andersom mijn vriend van hem..;) Dus het voelt erg vertrouwd. Ik denk dat we de donderdag anders maar proberen, dan werk ik van 1t/m 6 :)

11. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Fijn dat je dat zegt, want dat wist ik niet.. Linde komt dus alleen maar bij mijn ouders en anders zijn we er altijd bij.!

12. Misa Misa

Misa Misa Actief lid

6 aug 2009
    460
    0
    0
    Mama!
    Zuid-Limburg
    Tja, ik zou het niet doen. Misschien eerst toch maar eens proberen haar wat meer aan hem laten wennen. Ze is nog maar zo klein he?

13. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik zou het proberen, als je zo'n fijn gevoel bij hem hebt.

Wie weet wil hij zijn 'gemiste' jaren wel 'inhalen'?!

14. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ja dat klopt ze is nog klein, en daarom twijfel ik ook haha!

15. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Daar zal best een kern van waarheid in zitten..

16. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ow en even voor de duidelijkheid, Ik ben eigen ondernemer, en kan dus in zulke situaties gewoon direct naar huis.

17. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Proberen, en als het niet gaat.. kun je je dochtertje ophalen.

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Zou het proberen! En dan zoals je zelf aangaf een kort dagje :) en wie weet als dat goed gaat kan het ook een keer een hele dag.

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou het zelf niet doen, maar ben daar sowieso niet zo makkelijk in.

Misschien een optie om eerst een dagje met zijn alleen weg te gaan. Dierentuin ect, en dan kijken hoe hij de hele dag met haar omgaat, luier verschoont ect.

20. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Ik zou het gewoon doen !!!!

Hoe reageert ze als hij bijvoorbeeld binnen komt ??? Is het dan eerst heel erg wennen of is het gelijk raak ??

Toen Demi die leeftijd had ging mijn vader ook af en toe oppassen omdat hij toen thuis zat. Daar zijn we sowieso kind aan huis vanaf de geboorte maar toch was mijn moeder altijd meer met haar bezig dan mijn vader maar het heeft ze allebei goed gedaan !
    Je bouwt alleen met een kind een hele bijzondere band op, anders dan wanneer de ouders erbij zijn.

Mijn schoonouders hebben vorig weekend een paar uurtjes op Justin gepast en vonden dat wel erg fijn om te doen voordat ze een hele dag komen oppassen. Maar nu is Justin natuurlijk een stuk jonger dus zit je nog met flesjes/krampjes/moeilijk slapen enzo.

Wat vind je schoonvader zelf ? Durft hij het aan ? Dan is het goed toch! Juist fijn dat je zo de familieband kan opbouwen !

En zeker als je gelijk naar huis kan als er iets is en het maar voor een paar uurtjes is. Kunnen ze wennen en dan dalijk een hele dag.

Deel Deze Pagina