Gymnasium, tweede fase - economie en maatschappij met als keuzevakken kcv en ckv 2/3 en als extra vak wiskunde b1/2 (extra vak was niet verplicht, maar ik was een wiskundenerd *schaam*)
Begonnen op gymnasium. 3e jaar naar atheneum gegaan. Toen gestopt. Ik heb dus geen voortgezet onderwijs papiertje... maar 3 jaar vwo mag je naar het mbo, dus ik zat met 15 jaar al op het mbo. Nu 2mbo diploma's en 2 hbo-opleidingen gevolgd maar.. gestopt.. Als er voor mij de lol (uitdaging) af is dan stop ik. Bij mbo waren mijn stages mijn redding (o.a. met 17 jaar al in een jeugdgevangenis).
Vbo Anders zou ik met wiskunde komen te zitten (ik kan nog net klokkijken zeg maar ). De rest van de vakken op D nivo.
De eerste 3 jaren heb ik atheneum gedaan. Daarna ben ik terug gezakt naar Havo 4. Andere optie was blijven zitten en atheneum afmaken. Geen optie voor mij
Ivbo. Vroeger was dat Ihno. Wel Nederlands op b niveau en kooklessen ook op b niveau gedaan en een extra vak examen. Geschiedenis. Ik heb dus op 8 vakken examen gedaan. Je moest zes vakken hebben. Zevende was een extratje er bij en ik heb er dus 8 gedaan. En had overal een voldoende voor. En helaas ik kon ook niet zo goed leren maar ben er wel trots op dat ik toch meer heb gedaan dan nodig was. Daarna zou ik verder leren maar. Met 18 gingen mijn ouders scheiden en ben ik blij dat ik het overleefd heb.
Gymnasium. Wil je nog weten wat er in mijn bizarre pakket zat? Ik wilde namelijk eerst medicijnen studeren. Dus had ik: Latijn, Engels, Frans, Nederlands, Wiskunde B, Scheikunde, Natuurkunde, Biologie, Geschiedenis. Toen bedacht in de vijfde klas dat ik daar niet zo zeker van was, en dat ik misschien wel iets met taal en grammatica wilde doen. En ik miste Grieks (ik had de stuudfactor al genoemd he?). Toen heb ik Natuur- en scheikunde geruild voor Duits en Grieks. Dat mocht omdat ik erg goede cijfers haalde, ik had voor die vakken wel een jaar gemist (dat dat mocht, ik moet de schrik van de decaan geweest zijn ). Ik heb biologie in mijn zesde jaar nog laten vallen, en had toen een volledig talenpakket met geschiedenis en omdat ik het leuk vond Wisk-B. Ben uiteindelijk ook precies op een beta-kant van geesteswetenschap terecht gekomen, past eigenlijk goed bij mijn 'pakket'.
Ik ben begonnen met mavo na een erg lage cito score. Haalde alleen maar tienen dus overgezet naar de havo. Eindexamen gedaan, wilde vwo gaan doen maar helaas, invoering van die kl*te tweede fase (wat heeft dat veel voor me verpest!) Hbo gedaan en daarna universiteit. En nu geen baan kunnen vinden dus heel nuttig is het allemaal niet geweest
Jaa, die tweede fase heeft er bij mij in de klas (wij hadden zeg maar de try-out van het 'studiehuis') voor gezorgd dat er twee die voorwaardelijk over waren, uiteindelijk toch zijn blijven zitten. En dat door een nog experimenteel systeem, ben je zo een jaar kwijt En als ik nu zie wat mijn studenten (niet) presteren in het eerste jaar... dan denk ik... had die hele tweede fase maar laten zitten.
Begonnen op de Havo, maar ik voerde niets uit, uiteindelijk 3 en 4 mavo gedaan en D-niveau diploma gehaald, daarna alsnog weer terug naar de Havo en ook dat diploma gehaald.
3 jaar atheneum, toen zelf naar de havo gegaan omdat ik 6 jaar ath te veel vond en "toch niet naar de universiteit wilde" (domste beslissing ooit!). Vervolgens de havo op mn sloffen gehaald, n 2 jarige hbo opleiding afgerond en daarna na 4 jaar universiteit afgerond. Had me dus een jaar gescheeld als ik niet zo enorm aan het puberen was geweest.. en nu zit ik werkloos thuis met een flinke studieschuld maar ach ik ben toch wel trots op die diploma's. Ik heb gestemd voor havo
Vbo handel gedaan..... Daarna gewerkt tot mijn 18e ongeveer. Toen Mbo spw gedaan en ik vond school zo fijn dat ik er na nog eens Hbo sph heb gedaan.... Nu al sinds 2000 ongeveer aan het werk....
ik heb anders gedaan, vmbo staat er namelijk niet tussen en die is toch al een aantal jaren ipv vbo en mavo
TL is absoluut geen havo hoor... beter gezegd, de TL van tegenwoordig kan je beter vergelijken met MAVO en dan alles minimaal dus 3x C en 3x D