Welke richting deed je op het voortgezet onderwijs?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jel, 23 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke richting deed je op het voortgezet onderwijs?

1. IVBO

2. VBO

3. MAVO

4. HAVO

5. ATHENEUM

6. GYMNASIUM

7. anders, namelijk...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Atheneum cultuur en maatschappij met filosofie en Spaans in mijn pakket. Ik leerde heel graag en makkelijk.

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Zo eentje ben ik er ook :D

Ben eigenlijk benieuwd wat jij er na bent gaan doen, ook gepromoveerd?

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    HAVO, en dan oude stijl.. takenpakket zelf bepaald.
    Was wel een pretpakket trouwens (Nederlands, Duits, Engels, Wiskunde A, Aardrijkskunde en Handvaardigheid)

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik heb voor anders gekozen. Ik heb nl een Mavo en een Havo diploma (oude stijl)
    Ik ben ingestroomd in een mavo-havo-vwo klas. Vervolgens kwam ik door een foute berekening in een mavo-havo 2e klas terecht. Dat was echt een rotklas, echt ik had het altijd naar mijn zin op school maar dat jaar is een zwarte bladzijde... de leraren kwamen niet eens aan lesgeven toe. En aangezien ik 'leerde' door goed op te letten in de klas en thuis het minimale te doen kwam ik daarna op de Mavo terecht (omdat ik heel erg faalangstig was heb ik veel toetsen verprutst door black-outs). Daar heb ik mijn diploma gehaald met 7 vakken op D-niveau (Nederlands, Engels, Frans, Wiskunde, Aardrijkskunde, Geschiedenis en Biologie).
    Vervolgens de Havo gedaan, in het examenjaar raakte ik zwanger en heb mijn diploma gehaald met nederlands, engels, wiskunde a, aardrijkskunde, biologie en tekenen.
    Als ik niet zwanger was geweest had ik ook nog VWO gedaan, maar ben toen naar het HBO gegaan, eerst HBO-V maar daar zat weinig uitdaging in dus een 2e studie ernaast (wiskunde). Uiteindelijk met HBO-V moeten stoppen ivm bekkeninstabiliteit tijdens mijn 2e zwangerschap. Daarna een andere HBO gedaan en volgend jaar ga ik een masteropleiding oen.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Ik kan nikki88 en evenstar een hand geven: gymnasium beta met 2 extra vakken (dus 9 examenvakken). Ben overigens niet gepromoveerd.

6. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik heb vwo/atheneum gedaan. Eerste keer gezakt voor mijn examen omdat ik op mijn 17 op kamers ging en het leren voor examens toen niet zo belangrijk vond. Tweede keer vwo examen gehaald, terwijl ik zwanger was. Toen een jaar niet naar school geweest omdat ik midden in het schooljaar moest bevallen. En nu tweede jaars psychologie aan de universiteit.

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik had uiteindelijk juist geen betapakket - mijn eerste post hier geeft mijn bizarre traject weer (oeps, van gedachten veranderd in de 5e). Ben van compleet beta naar alle talen met geschiedenis en wiskunde B gegaan. Ik had eerst 10 vakken in mijn pakket. Maar ben met 9 in het eindexamenjaar gegaan. Ik weet het eigenlijk niet precies meer, het is voor mijn gevoel echt honderd jaar geleden :)

8. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Atheneum met acht vakken (was al een klein wonder dat onze school ineens achtste vakken toestond, had vast niets te maken met de zoon van een docent die dat graag wilde...): Nederlands, Engels, biologie, natuurkunde, wiskunde A, wiskunde B, economie 1 en scheikunde.

Daarna na twee jaar uni overgestapt naar het HBO. Stomste dat ik ooit heb gedaan... En dat probeer ik nu weer recht te zetten door in de avonduren Rechten te studeren.

9. Opening

Opening Niet meer actief

Hier atheneum ook diploma gehaald. ook een mbo diploma en hbo diploma op zak en een half jaartje universiteit gedaan.

10. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    heb gedaan

vmbo kader verzorging

doe nu mbo beveiliging 2

11. Papaver

Papaver Niet meer actief

HAVO (ergens in een ver, ver verleden...) :D

12. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Gymnasium met één extra vak: Ne, En, Du, Fa, La, gs, ak, te... echte Alpha dus ;)

13. In de tijd dat ik VMBO TL deed, het eerste jaar dat VMBO bestond, werd gezegd dat TL de oude MAVO-D was, eigenlijk net een pietsje zwaarder maar lichter dan havo sowieso.
    Aangezien brabbel zo'n 1,5-2 jaar jonger is dan ik ben, heeft ze het over die tijd en niet over tegenwoordig

14. Locusta

Locusta Niet meer actief

Havo, met twee vingers in de neus :) Had wel vwo kunnen doen, maar daarvoor moest ik teveel doen en daar had ik toen geen zin in :) Achteraf geen spijt van, omdat ik, toen ik van de middelbare school af kwam, er écht aan toe was om door te stromen naar het hbo.

15. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Gymnasium met 8 vakken...heb wel grieks eruit gegooid, dat was helemaal niets voor mij. Nederlands, engels, duits, wiskunde A, Economie I, Ec II, latijn, geschiedenis

16. emje

emje Niet meer actief

de eerste 2 jaar vwo. maar omdat ik erg veel afwezig was wegens ziekenhuisbezoeken ben ik naar havo gegaan. met het profiel economie en maatschappij en 2 extra vakken namelijk scheikunde en biologie

17. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    VWO (nog net oude stijl)
    Examenjaar 2000

18. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    HAVO 2e fase. Cultuur en Maatschappij (lekker niks doen!! :D )

19. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Zie VMBO er nie tussen staan? Of is dat het oude mavo ofzo? geen idee ;)
    Heb zelf VMBO BB gedaan, Zorg&Welzijn, maar is dus echt totaal niks voor mij.
    Dus na de middelbare ben ik MBO motorvoertuigen techniek gaan doen.

20. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    MAVO. Uitstapje gahad naar het VBO maar uiteindelijk op MAVO-D geslaagd :)

Deel Deze Pagina