Welke richting deed je op het voortgezet onderwijs?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jel, 23 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke richting deed je op het voortgezet onderwijs?

1. IVBO

2. VBO

3. MAVO

4. HAVO

5. ATHENEUM

6. GYMNASIUM

7. anders, namelijk...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Begonnen in een combi Havo/VWO klas, uiteindelijk na de eerste twee jaar met havo doorgegaan omdat ik alleen maar onvoldoendes haalde voor de talen:D
    Havo (oude stijl, pff zoo lang geleden) gehaald met exact pakket (ned, eng, wiskB, natuurk, scheikunde en biologie) daarna alsnog met hetzelfde pakket plus wiskunde A mijn vwo diploma relatief makkelijk gehaald..

(En over het vervolg zullen we het maar niet meer hebben:D)

Ben sinds deze zomer bezig met administratieve opleiding (MBA) zodat ik eindelijk een gericht beroepsdiploma heb volgend jaar!

2. SDonya

SDonya Niet meer actief

VMBO kader beroepsgerichte leerweg. Daarna MBO luchtvaart dienstverlening. Toch weer mee gestopt en ga vanaf Februari verder met MBO verkoper reizen..

3. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ben begonnen op het VBO, maar mocht al snel door naar de Mavo, vervolgens heb ik MBO niveau 4 gedaan en heb ik mijn Pabo diploma gehaald.

Overigens ging ik met een Havo-score naar het VBO, wegens onderkende dyscalculie had ik namelijk ontzettend slecht op rekenen gescoord. Daar werd toentertijd niets mee gedaan, terwijl ik op algemeen gebied en taalgebied juist heel hoog had gescoord. Nee, ik moest maar gaan werken op mijn 16e... ;)

4. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.628
    113
    Vwo

5. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    HAVO (oude stijl) met 7 vakken (nederlands, duits, aardrijkskunde, handelswetenschappen en recht, wiskunde-a, economie en handenarbeid) in 5 jaar afgerond. In derde bijna blijven zitten maar ivm vakkenpakket toch over gegaan, en gestart in de 4e met allemaal 10en :D

6. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Wauw volgens mij ben ik dan best dom.:$
    Ik deed de normale vmbo consumptief-horeca, maar in de 3e kreeg ik een rot jaar verkeerde vrienden enz sommige kennen het wel, toen blijven zitten, leerwerktraject gevolgt examen gedaan met 2 vakken nederlands en de praktijk > horeca geslaagd natuurlijk.
    2 jaar gewerkt als alphahulp wist niet wat ik verder wou doen.
    op me 19e maar aan een opleiding begonnen helpende zorg en welzijn mbo dus, versnelt gedaan, anderhalf jaar ipv 2 jaar.
    Was/ben erg trots op me zelf haha.
    afgelopen januari me diploma gekregen en gelijk over gestapt in de opleiding verzorgende IG, helaas mee moeten stoppen ivm met samenwonen en geld moest in het laadje komen.
    hoop dat ik binnen kort een bbl-plekje kan bemachtigen en weer verder kan leren:D

beetje lang verhaal lol.:)

7. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Het eerst mavo gedaan omdat ik vrij veel ziek was, was een makkie. Vervolgens twee jaar havo/mbo (grafische vormgeving, psychologie) gedaan en toen hbo engels.

8. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier mavo op d niveau

9. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Gymnasium met 8 vakken: Nederlands, Engels, Latijn, biologie, natuurkunde, scheikunde, wiskunde A en B.

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

mvbo theoretische leerweg begonnen en examen gedaan op gemengde leerweg. dankzij mijn dislecxiemocht ik niet en tl examen mocht doen

11. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Ik ben begonnen in combi klas havo/vwo. 2 en 3e jaar havo, toen havo 3 nog keer gedaan, toen gezakt naar vmbo-t. Deze op mijn sloffen gehaald.

Zo ongeveer hele middelbare school verschrikkelijke thuissituatie gehad. Als dit niet zo geweest was dan had ik makkelijk havo kunnen doen.
    Ik was ook erg depresief/faalangst/straatvrees- dus erg last van paniekaanvallen.

12. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.815
    4.057
    113
    1e jaar in een havo/vwo klas. Toen de keuze waar ik mee door wilde gaan. Heb voor Havo gekozen omdat me dat niet zoveel moeite kostte . Havo (economie en maatschappij).

13. Jel

Jel Niet meer actief

Zozo, de meesten hebben toch wel havo gedaan en ook een stel atheneum en gymnasium. (En ook vwo die ik vergeten ben in de poll)

Voel me wel een beetje dom met mijn vbo. :)

14. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Neeee, je moet je daarvoor echt niet dom voelen!!

15. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Hier precies hetzelfde. Helaas door de tweede fase toch verplicht wiskunde en economie moeten volgen (en gelukkig ook gehaald).

16. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    VWO ben je niet vergeten hoor, ja, in de poll, maar voor de keuze maakt het niet uit. Heb je een x-aantal jaren Latijn en/of Grieks gehad, dan krijg je een gymnasium diploma (op een school waar je daar ook daadwerkelijk een diploma voor kan krijgen, dus niet als keuzevak o.i.d.), anders atheneum. Gymnasium en atheneum zijn allebei VWO.

17. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Die snap ik niet helemaal. Ik heb niks met exacte vakken, heb zelfs wiskunde laten vallen toen dat nog kon (laatste examenklas van de oude lichting) maar heb wel m'n vwo diploma (gymnasium alpha). Of bedoel je wat anders?

18. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    In 4 atheneum kwam in mij de puber los. Geen bal uitgevoerd en het jaar daarna naar 4 havo gegaan. Daarna 3 HBO studies:
    Creatieve Therapie Muziek (niet afgemaakt)
    Pabo (wel afgemaakt)
    Reinwardt Academie Museologie (deeltijd, wel afgemaakt)

19. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

HAVO maar niet afgemaakt.

Dus na 4 HAVO naar het MBO gegaan en met gemak gehaald.

Ik kan wel leren maar heb/had er geen zin in. Stappen en andere dingen waren veel belangrijker.

Deel Deze Pagina