Wij hebben de maxi cosi axiss (de draaibare autostoel) voor onze zoon. Helaas hebben we al 3x hetzelfde defect eraan: het systeem waar je de banden aantrekt breekt af en blokkeert. Nu willen we gaan kijken voor een andere autostoel. Wij hebben deze stoel bij babydump vandaan en kunnen hem daar omruilen voor een ander. Ze hebben daar de maxi cosi tobi, maar ik hoorde daar wisselende verhalen over, oa dat de kinderen zich makkelijk los kunnen wringen. De babydump gaf aan dat deze stoel toch met regelmaat terug komt met klachten. Ze wezen ook de romer king aan, maar ik ken die stoel zelf helemaal niet. Een paar vragen voor jullie: Welke autostoel hebben jullie? Wat zijn de voordelen eraan? Zitten er ook nadelen aan? Heeft iemand ervaring met de romer king autostoel?
Ik heb zelf de Tobi. Ik vind hem geweldig. Hij staat super stevig op de achterbank. Hij staat lekker hoog in de bank zodat zoontje lekker naar buiten kan kijken. Erg gebruiksvriendelijke stoel en komt eigelijk elk jaar als een van de beste uit de test.
Wij hebben de mc priori xp. Niet duur en toch goed, de tobi vond ik ook die bandjes niet prettig, voor mijn gevoel bleven ze open staan. De priori xp was in onze ogen de gulden middenweg.. De romer king vonden wij erg breed..
Nog geen ervaring met de romer king, maar hebben hem ook al klaar staan voor wanneer Jesse eraan toe is. Een goede stoel waar ze (heb ik gelezen) wat langer in kunnen dan in de Tobi.
De reviews van deze stoel laten zien dat de kindjes er langer in kunnen, denk dat het ook te maken heeft met de breedte van de stoel en de gordel. Heb uitgebreid op internet gezocht en telkens kwam dit naar voren en ook bij de winkel werd dit aangegeven.
Tobi en bevalt prima! Evy kan zich er niet uit wurmen en hij is makkelijk te plaatsen in de auto. De openstaande gordeltjes vind ik wel een pluspunt, maar niet zo handig als ik dacht.
Bij de vorige Tobi konden ze heel makkelijk zich uit de gordeltjes wurmen, maar dat hebben ze aangepast. Daarom kwam de vorige versie ook minder goed uit de test.
Hier de Romer King tevreden gebruikt, staat op zolder te wachten op de volgende inzittende. In babyzaak gaven ze toen aan dat Romer iets beter uit de testen kwam dan MC-priori.
Danique krijgt hier vaak 1 armpje eronderuit gewurmt in de Tobi. Krijg haar er dan ook echt niet strakker in. Ligt dit nou aan de Tobi of aan ons?