Mijn zoontje van 9 maanden wordt nu sinds een week telkens rond 5 uur wakker. Dat op zich is al niet fijn, maar goed op een gegeven moment denk ik, ik geef maar de fles en daar weer slapen. Maar nee, hoor, meneer wil gewoon opstaan om 5 uur pffff. Nou zit ik zelf niet echt lekker in mijn vel de laatste tijd dus dit komt niet echt heel goed uit... Maar vroeg me af of het soms een fase/sprongetje ofzo is. Hij is de laatste tijd ook zo eenkennig. Hij wil me de hele tijd zijn en zodra ik ook maar een meter van hem af bent begint hij te krijzen. Maakt niet uit wie er dan in de buurt is (zelfs mijn man is niet goed).
Ik heb het idee dat die sprongetjes meer met ontwikkeling te maken hebben dan met leeftijd. Hier een paar weken geleden ook een moeilijke periode, en nu kan DL opeens tijgeren, klimmen en zich optrekken tot staan. En eerder heb ik het vlak voordat ze kon omrollen ook gemerkt. Dus misschien is je zoontje nu een snelle motorische ontwikkeling aan het doormaken?
fafa motorisch denk ik niet. Hij staat al vanaf 7 maanden en hij loopt al lang langs de tafel. Daar heeft hij nog nooit last van gehad... maar 8,5 maand kan wel. Moet gecorrigeerd zijn toch? Hij is 10 dagen te vroeg geboren dus zou wel kloppen.
Hier ook last ervan. Tijgert sinds 3 dagen supersnel en pakt echt alles vast, trekt zich op aan tafeltjes, pedaalemmers en dat gaat dus niet...we lachen ons dood. De traphekken zitten er al in en de stopcontact beschermers....ow now...here we go...daar gaat de rustige fase..... Ok slecht slapen hier en snachts voeding willen. Gaan er maar een beetje in mee maar fijn is het niet met die donkere ochtenden. Succes, Charlie
Hier ook al hetzelfde! Floor is ruim 9 maanden en is ook wat anders dan normaal; ze heeft een wat korter lontje, eet minder, gilt snel en raakt gefrustreerd als iets niet lukt. En ze wordt normaal om ongeveer 7:30 wakker maar nu hoor ik haar standaard om 6:45 kletsen... Zal wel een fase zijn; ik merk dat zulke dingen altijd overgaan, in de afgelopen 9 maanden is dat wel vaker gebeurd... Komt altijd weer op z'n pootjes terecht!