De ultieme tip tegen hoest

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 14 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    :) Even hier want hier is het drukker. Ik heb gelukkig een negatieve covid test, maar man man man die hoest. De laatste keer dat ik gewoon een normale ordinaire luchtweginfectie had - want ja, die bestaan naast Corona ook nog gewoon - is echt al een jaar of 5 geleden.

Een paar dagen geleden was ik er al bang voor. Het begon met stemproblemen en heesheid. Maar die vastzittende hoest erbij joh. Wie heeft de ultieme tip? Normaal zou ik codeïne pakken maar dat heb ik niet in huis en ik weet even niet zo snel of ik dat nu wel mag. De thee en keelpastilles zijn niet aan te slepen. Maar ik hoest me de longen uit mijn lijf. Wie heeft dé tip? Ventolin ook in huis, in noodgevallen zou ik dat ook nog een keer kunnen gebruiken - als dit mag. Het is puur die hoest en stemverlies. Voor de rest ben ik niet verkouden, geen loopneus, geen keelpijn en ook geen verhoging oid. :)

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    hier tijmsiroop en dat helpt aardig, voor mn dochter hebben we ook daro "alle hoest". Die was vorige week woensdag begonnen met niesen, donderdags hoesten en is nu nog bezig met hoesten (beperkt tot de nacht) beetje kriebel gekuchel op de dag. We houden t wel een beetje rustig overigens met de siropen.

Spekkies van Frisia, die zonder suiker er omheen helpen ook, iets. Handig achter de hand bij kids. Vraag me niet waarom, mn moeder kwam er mee en verrek ze heeft gelijk. :roflmao:

Bij een dichte neus zou ik zeggen zoutspoelingen maar daar heb je geen last van. Haalt hoestprikkel weg (zo vaak in moeten zetten bij benauwdheid dat mn dochter neus panisch is...toen kwam covid...)

Nina Sanders vindt dit leuk.
  3. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Een lepeltje honing met flink wat zwarte peper is onze redder in huis hier. Hoest vermindert bijna altijd direct en dat geeft wat ruimte om te rusten. Tot dat het uitwerkt natuurlijk.

Vero0504 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Echt waar? Die ruitspekken? Hmmm. Ik ben niet zo heel erg fan van siropen. Want 1 bonk suiker en ik vind die oprecht zó goor. Maar ik ga man wel even naar de Etos sturen morgen!

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Honing lust ik écht niet. :|
    maar serieus. Zwarte peper? Moet je er niet juist van hoesten? Lijkt mij juist prikkelend werken haha!

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik heb wel kind siroop van A vogel in huis. Ik denk dat ik daar even een lepel van ga nemen

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Bij een vastzittende hoest werkt fluimucil als beste.

8. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Blijf je echt in de hoest hangen? Wat ook helpt tegen keelpijn/hoesten is bijenwas.

Hier hadden ik en allebei mijn kinderen ( ondanks vaccinatie) kinkhoest. De oudste hoest na 3 maanden nog steeds.

9. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Oh jammer! Misschien ipv honing stroop oid. Ik heb geen idee hoe het werkt. Mn schoonmoeder zei het bij iedere mini hoestje en toen mn oudste zoon een keer echt heel erg aan het hoesten was en steeds wakker werd en ze weer eens aan het 'zeuren' was dacht ik f*ck it. Maar het hielp dus echt super goed. :roflmao: Je hals wordt er lekker warm van en vooral s nachts is het heerlijk als je even wat rust hebt.

Beterschap gewenst, hopelijk heb je nog een fijne nacht!

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik neem altijd een eetlepel ketjap met daar citroensap doorheen.
    Ongelovelijk goor, maar werkt hier wel goed.

11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Om 3 uur lag ik nog wakker :evil: Nondeju wat heb ik lopen vloeken vannacht.
    Nou erin blijven hangen.. ik hoest en blijf hoesten. Gisteren echt uuuuuren in bed blijven hoesten. Ik heb het na 3-en zien worden. Als het nou gewoon wat los kwam, dan is dat al iets.
    Ik stuur mijn man mooi naar de drogist wat dit is niet te doen joh. Ik ben me een partij chagrijnig :evil:

Ysabella vindt dit leuk.
  12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Haha kinkhoest hoop ik niet. In 2019 tegen ingeënt en over een paar weekjes weer (zwanger)

13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wel een beetje zuur overigens dat bij elke hoestdrank op de site staat dat het niet gebruikt mag worden tijdens zwangerschap o_O

14. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Ondanks de enting kan je het alsnog krijgen, maar dan minder erg. Je kan -als het bijvoorbeeld over 2 weken nog niet weg is- bloed laten prikken dan weet je het. Mijn oudste zoon had het het ergste als hij in bed lag. Vreselijk was het hij bleef er dan in hangen en dan hoorde je hem echt naar adem happen.

Je hoop niet dat je het hebt maar mocht het wel zo zijn heb je geen vaccin meer nodig. Toch?

15. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Noscapine helpt hier heel goed. En dat mag je ook als je zwanger bent!

Toen ik zwanger was van m’n tweede hoestte ik ook zoveel. Deze mocht ik toen wel en die haal ik nog steeds als er iemand hoest.

Is voor een paar euro bij de apotheek te koop.

pippa26 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  16. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Je kan ook even de huisarts bellen om te overleggen wat je wel mag gebruiken. Zo uit mijn hoofd mag codeine wel kortdurend gebruikt worden tijdens het tweede trimester. Op de verpakkingen staat altijd dat het niet mag (of raadpleeg een arts) maar dat is deels vanwege claims.
    Beterschap!

Indiana en Nina Sanders vinden dit leuk.
  17. siets

siets Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.235
    1.687
    113
    Leiden
    Noscapect werkt goed prikkeldempend en nag tijdens zwangerschap. Ligt hier gewoon bij de AH in het schap.

18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dat is waar ook. Noscapine kreeg ik voorgeschreven toen ik zwanger was van de mini. Ik ga zo even de assistent bellen en overleggen. En dan idd even wat halen. Het is zó vermoeiend, ook als je gewoon moet werken. Ik voel me (buiten erg vermoeid door het hoesten, weinig slapen) niet ziek gelukkig.

Indiana en smax vinden dit leuk.
  19. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.263
    113
    Goed dat je gaat overleggen met de huisarts. Daar naast zou ik snachts een ui snijden. Een half uur voor het slapen neerzetten.

Stinkt een uur in de wind maar helpt wel.

Dropsiroop hebben we eigenlijk ook altijd in huis.

20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Er zijn 14 wachtenden voor me. Goh, ik zou nog kunnen douchen en opmaken joh!

Deel Deze Pagina