Weet even niet wat een andere titel kan zijn. Ik ben straks 6 jaar gescheiden en behalve eens een nieuwe kleur op de muur is bijna alles nog hetzelfde. Wel een andere bank, een ander kastje, maar that's it. Ik ben enorm toe aan een andere inrichting, een andere stijl etc. Maar hoe doe je zoiets? Er is zo vreselijk veel te vinden. Hoe vind je dan het juiste? Op tv zie je wel eens dat mensen dan een moodboard maken en dat er dan iets uitkomt. Prachtig vaak. Dat wil ik ook! Maar hoe werkt zoiets? Verzamel he dan alleen interieur dingen of zoek je mooie banken en je favoriete eten? Hoe bepaal je dat precies? Ik kan voor geen meter tekenen enzo en budget voor een interieurstylist heb ik helaas niet. Maar volgens mij heb je die niet perse nodig toch?
Ik doe dat meestal op pinterest. Maak daar een digitaal bord aan en pin er afbeeldingen op die de sfeer geven van wat ik graag wil.
Via pinterest werkt fijn. Vroeger kocht ik vaak woonbladen en dan ging ik knippen en plakken. Dat gebruikte ik dan als leidraad/sfeerbepaler bij de keuzes. Vloggers volgen rondom interieur is ook leuk. Bv Interior junkie, Bintihome, Jolielot, Huismuts. Succes.
Via Pinterest kan je heel veel bekijken. Ik pin dan van alles. Daarna kijk ik, wat vind ik er zo leuk aan. Het moet ook passen met het huis/ruimte. Dan ga ik zoek naar meubels in de trant van.. dat is nog de grootste uitdaging. Het voordeel van een moodboard, is dat je minder snel verleid wordt tot niet passende items. Je hebt een bepaalde stijl voor ogen en probeer dat ook vast te houden. Kijk ook naar allerlei woonprogramma’s. Als je dan een idee hebt, dan ga ik op zoek. In mijn tas zit dan ook allerlei kleurstaaltjes, plattegrond ed Zodat ik kan combineren.
Betaalbaar leuk meubilair en inspiratie vind je ook bij de karwei. Zij hebben ook wel eens wooninspiratie dagen en dan krijg je advies.