Welke (robot)stofzuiger

Discussie in 'De lounge' gestart door Roanna, 7 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    Onze stofzuiger is aan zijn eind. We zijn dus op zoek naar een andere stofzuiger. Daarbij denken we aan een robotstofzuiger die dagelijks een rondje kan doen, en daarnaast nog een stofzuiger om af en toe grondig te kunnen zuigen.

Twee vragen:
    - welke robotstofzuiger heb je en bevalt hij?
    Wij hebben geen huisdieren. In huis ligt zowel vloerbedekking als parket.
    - welke stofzuiger is een goede aanvulling? Een steelstofzuiger of juist niet?

2. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Wij hebben de roomba en daar zijn we heel tevreden over. Wij hebben hem met een flinke korting kunnen kopen dus dan blijft het ook leuk. Enig nadeel; je moet altijd alles van de grond af houden anders loopt hij regelmatig vast. Hier gaat hij dus alleen aan als wij hem zelf aandrukken.

Daarnaast hebben we een dyson, ideaal voor tussendoor. Je pakt hem er ff snel bij. Denk dat ik hem toch wel 3/5 keer per dag pak. Handig om de auto te stofzuigen, de trap en plinten/plafond.
    Boven staat ook nog een gewone stofzuiger. Die gebruiken we bij het klussen en pak ik wisselend om boven te stofzuigen. De combinatie van deze 3 vind ik echt ideaal :) mocht er eentje kapot gaan dan vervangen we hem weer voor hetzelfde.

Roanna vindt dit leuk.
  3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Wij hebben sinds een aantal maanden een medion. Ik wilde eerst met een goedkopere kijken of een robotstofzuiger mij überhaupt zou bevallen.
    Het is een ideaal ding! Werkt zowel op plavuizen, laminaat als vloerkleden.
    Daarbij heeft hij een soort sensor waarmee hij de trap detecteert en dus niet naar beneden valt.
    Ook heeft hij een sensor waarmee hij de meubels ziet en er dus voorzichtig langs gaat ipv er tegenaan botst.

Roanna vindt dit leuk.
  4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij hebben de blaupunkt bluebot xs. Die dweilt ook. Nouja, opfrissende lap kan je het beter noemen. We hebben hem nu 3 jaar en werkt prima.

Als normale stofzuiger hebben we een Miele C3 diamond. Met stofzuigerzak werkt voor mij toch echt beter. Die zuigt zo hard dat hij op de hardste stand echt de hele droogloopmat uit de gang zuigt :roflmao: ook een snoer van 12 meter is ideaal.

Roanna vindt dit leuk.
  5. RLSD

RLSD Niet meer actief

Wij hebben er twee van Medion, eentje voor boven en eentje voor beneden. Hoezo lui? :roflmao: Ik vind robotstofzuigers echt ideaal, ze staan hier ook dagelijks aan voor een rondje zodat het netjes blijft. Ik denk dat ik hooguit 1 keer per week een gewone stofzuiger in mijn handen heb voor bv de bank en de trap.

Roanna vindt dit leuk.
  6. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.801
    4.582
    113
    Roomba 976 is mijn beste vriend tegenwoordig! Maakt dagelijks na elke eetgelegenheid een rondje door de (leef)keuken. Wil echt niet meer zonder...

Tip; let goed op of je robotzuiger onder je bank en meubels doorkan, want dat is helemaal ideaal!

Roanna vindt dit leuk.
  7. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Deze hebben we ideaal!

vorige week nog in de aanbieding voor €235.
    Revieuws maar eens lezen net zoals de Roborock s5 geloof ik.

Altijd uit Polen, Frankrijk of Spanje laten bezorgen heb je geen douane kosten

Bijgevoegde bestanden:

Roanna vindt dit leuk.
  8. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Altijd Xiaomi hier, de 2 duurdere uit het segment. Die kunnen dweilen met de juiste druk zodat de vlek beter weggaat. Ze denken ook na, ze zijn slim zeg maar. Gaan niet kriskras door je huis, ze scannen de ruimte en gaan netjes per vlakte op en neer. Je kunt ook spot-cleaning doen, dan doe je afgebakend vlak. Zoals de broodkruimels van de kids na het ontbijt :roflmao: Hij is ook makkelijk te bedienen in de app en via Duitsland te bestellen :cool:

Roanna vindt dit leuk.
  9. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.826
    3.612
    113
    Wij hebben ook de Xiaomi Roborock en die is zijn geld dubbel en dwars waard. Hij zuigt goed, heeft een dweilfunctie en gaat heel slim te werk: voor hij gaat schoonmaken scant hij de ruimte, hij rijdt een rondje langs de contouren van de ruimte en ‘kleurt’ het dan netjes in, waardoor hij keurig alles meepakt. Je kan ruimtes opslaan, die ‘kent’ hij dan voortaan al, je kunt ‘m aparte zones laten doen (dus bijvoorbeeld waar kinderen hebben zitten kruimelen). Heel makkelijk te bedienen via de app. Hij doet hier de woonkamer minimaal één keer per dag en we zetten hem een paar keer per week op de andere verdiepingen voor een rondje. Ik gebruik mijn gewone stofzuiger nog maar zelden, de Roborock volstaat gewoon. Voor de trappen gebruik ik mijn Dyson kruimeldief. Dweilen doe ik wel tussendoor gewoon nog zelf, want de Roborock doet het alleen met water en daar wil ik af en toe toch wat grover geschut tegen aan gooien.

Wij hebben deze: https://www.bol.com/nl/p/xiaomi-roborock-s5-max-robotstofzuiger-wit/9200000130023463?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

Mimus vindt dit leuk.
  10. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Exact mijn bericht! Ben jij er ook zo verliefd op? :roflmao::D

Roanna vindt dit leuk.
  11. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Hier ook fan van de Xiaomi Roborock!!
    Hier hebben we tapijt en tegels.
    Wanneer hij over het tapijt gaat herkend hij dat en word de zuigkracht krachtiger.
    Verder sluit ik me aan bij bovenstaande, top ding dus:)

Roanna vindt dit leuk.
  12. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.864
    2.548
    113
    Dus deze kan je ook gewoon boven neer zetten en rondje laten doen? Wij gaan dit jaar waarschijnlijk naar een tiny house verhuizen en boven zullen we twee lofts hebben waar je dus niet kunt staan en makkelijk kunt stofzuigen dus we zitten hierover na te denken.

Mimus en Roanna vinden dit leuk.
  13. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.826
    3.612
    113
    Ik hou van hem! :D

Cindy1977 vindt dit leuk.
  14. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.826
    3.612
    113
    Ja, geen probleem, trappen herkent ‘ie gewoon, dus geen probleem.

LizMe vindt dit leuk.
  15. Lils

Lils Bekend lid

11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Nou ja, precies dit dus!
    Wij hebben ook deze en het werkt fantastisch!
    Het is echt mijn nieuwe beste vriend!:)

EdN vindt dit leuk.
  16. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    super bedankt voor alle reacties! Het is nog niet direct heel makkelijk geworden :)

17. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    Gebruik je de dweilfunctie wel eens? Ik twijfel nl over eentje met of zonder die functie. Echt vlekken zal hij niet weghalen, maar wel de gewone 'normale' dingen?

Nu hebben we een Miele als stofzuiger. Op zich prima ja.

18. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    dat is een goede tip! Ik zal eens even meten hoe hoog onze bank is (tenminste, de pootjes dan).

19. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    Veel enthousiast over die Xiamoi roborock. Dat is dan een serieuze optie.
    Andere waar we aan denken, of een Roomba/Blaupunkt.

als we iets doen, doen we het graag in 1 keer goed ;)

20. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik heb er zelfs mijn eetkamerstoelen voor weggedaan :roflmao:

Roanna en EdN vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina