Hoe groot is jullie keuken en krijg je alles opgeruimd? Wij hebben nu een standaard keukenblok met 6 kastjes, 2 lades, een kelderkast en mijn man heeft boven de bovenkastjes nog extra kastjes gemaakt. Wij willen ooit een andere keuken en dan een hoek, inclusief oven en magnetron ingebouwd. Nu kan ik pakken drinken en andere voorraad kwijt in de kelderkast maar met de hoekkeuken dan is die kast dicht. (Kast zit in de hoek van de keuken) Krijgen jullie alles in de keukenkastjes opgeruimd of heb je een extra kast?
we hebben 4x 80 cm lades, 4x 60 cm lades en 1 hoge kast waar de oven in zit. Overige wordt gevuld met vaatwasser en zo. We wonen hier pas 4 maanden en is nieuwbouw en we waen zo gaar met de keuken indelen dat we het er letterlijk ingekieperd hebben en dus over een tijdje de keuken nog gaan herindelen. Veel staat al wel op een logische plaats overigens. We hebben ongeveer 2x 80 cm lade over als we het herindelen.
Wij hebben 6 lades 90 cm (voorraad, borden, pannen & plastic troep la, kopjes & bestek) 2 lades 60 cm (prullenbakken & schoonmaak) 3 hoge kasten waarvan er 1 de koelkast is, de andere is een kleine vriezer en een oven. Daar is nog een klein deel aan opbergruimte. Dan hebben we nog een kastje aan de barkant met een plank (extra glazen en rommelkast) Wij krijgen alles kwijt en hebben hier en daar wat ruimte over. Het enige wat niet in de keuken staat is wijnvoorraad & drinken, keukenmachine en de extra bidons en broodtrommels. Wel vind ik lades minder prettig. Het is sneller vies en rommelig en je kunt minder makkelijk indelen in categorieën.
Wij hebben 5x 60 cm lades, 2x 80 cm, een hoekkast voor pannen en bovenkastjes, maar komen altijd ruimte te kort . Onze trapkast hebben we wat voorraad staan. In de nieuwe keuken (in nieuw huis) krijgen we meer ruimte en hebben daar ook nog een kelder, dus wordt een eitje daar. Ik denk dat hoeveel ruimte je nodig hebt, erg persoonlijk is. Maar ik zou dus niet snel voor een keuken gaan waar ik minder opbergruimte zou krijgen. Of je moet een makkelijk bereikbare optie hebben voor een extra voorraadkast (bijvoorbeeld garage/bijkeuken).
Veel voorraad hebben wij in de trapkast staan. Die hebben we zelf dicht gemaakt, want ik miste in ons huidige huis echt een kelder. Ook voor bv de stofzuiger. In de keuken hebben wij 2 brede lades, 4 smallere lades, en 3 kasten (en een koelkast en vriezer). Alleen in 2 smallere lades staat voorraad, zoals beleg en kruiden. In de rest het servies, bestek, pannen, schoonmaakmiddelen, vuilnisbakken en keukenmachines.
Je hebt vaak zoveel spullen als dat je bergruimte hebt. Zou je minder ruimte hebben straks, dan kan je kijken wat je echt aan spullen nodig hebt. Vaak is dat minder dan gedacht.
Wij hebben een L keuken, nouja beiden kanten zijn even lang dus zeg maar een hoek keuken. 1 smal onderkastje naast de spoelbak, dubbele kast onder de spoelbak, de oven met een la er onder en dan nog een kast met een la daarnaast en dan is de koelvries combi. Erboven hangen kastjes. En NOG kom ik ruimte te kort. Volgende keuken zet ik een apothekerskast in (ikea) die je uit kan trekken en dan heb je er draadmanden in. FAN-TAS-TISCH. In ons oude huis hadden we aan twee kanten werkbladen en een 60x200 kast in de hoek voor de voorraad, de kelderkast was daar niet geschikt voor levensmiddelen (permanente vocht issues). Mja, denk dat de keukenplannen nu eventjes op hold staan gezien banner...
Dat is zeker zo, wij hebben in dit huis meer ruimte dan in ons oude huis, en alles staat evengoed vol. Maar onze keuken is niet super groot, ook niet heel klein. Als je veel apparaten hebt dan ben je al gauw veel ruimte kwijt. En wil je veel op voorraad hebben dan zal je daar ook ruimte voor moeten hebben.
Als het bakspul al uit de keuken is heb ik 2 kastjes over. Qua voorraad ik haal altijd voor een week boodschappen. Wij hebben een bijkeuken daar kan ik evt. een bak met levensmiddelen plaatsen en pakken drinken.
Post weer weggehaald. We hebben best wat ruimte. Dqarnaast heb ik een kastje in onze woonkamerkast (grote Besta) ingericht voor cakeblikken etc. Alles wat we niet meer dan 1x per jaar gebruiken ligt op zolder op een plank. Ik mis geen ruimte
Ik heb tien kastjes (inclusief gootsteenkastje waar ook de boiler in staat) en dat is veel te weinig. Ik heb in de garage bijna alle voorraad en keukenmachines staan en de kastjes hier in de keuken echt te idioot volgepropt waardoor het altijd een zwijnenstal is. In de nieuwe keuken straks heb ik een dubbele hoeveelheid van wat ik nu heb. Verrukkelijk!! Kan niet wachten!!
Ik heb 4 keukenkastjes Nee ik krijg niet alles opgeborgen. Op de bovenste kastjes staan 4 mandjes. Daar in zitten kunststof bakjes, school bekers etc. In de voorraadkast staat de grote soeppan, keukenmachine, tosti ijzer en alle kruiden. En alle voorraad. Pannen staan in elkaar gestapeld omdat het anders helemaal niet past.
Wij hebben maar 2 lades (1 ondiepe la) en een kastje. In de onderste la heb ik beleg staan en voorraad. In de la daarboven heb ik glazen staan. Wij hebben in de woonkamer best een grote kast staan, daar gebruik ik een klein gedeelte van voor de rest van de glazen, borden en wat keukenmachines.
Lades lijkt mij juist makkelijker, omdat je dan niet achter in een kastje hoeft. Qua schoonmaken even de stofzuiger erbij en dan een doekje. Maar wij zullen nog zien wat het wordt, nu eerst sparen.
2 kastjes, waarvan 1 gootsteen kastje, 1 la, 2 smalle ondiepe bovenkastjes, waar ik meestal een opstapje voor nodig heb, een hoge smalle kast met een paar plankjes waar bestek en kruiden in staan. Gelukkig een kelder voor de voorraad, borden staan in de woonkamer in een dressoir, keukenapparaten kan in niet kwijt, deel staat in de hal in een kleermakerskast. Extra glazen en potten staan in een grote kast in het kantoor. Onze keuken is echt te klein, wil over een aantal jaar een nieuwe keuken plaatsen met kookeiland, tot die tijd doen we het er maar mee.
Ja ik vind lades echt makkelijker dan kastjes. Kan zo van bovenaf alles zien. En idd, stofzuiger erbij en een doekje erdoor.
Wij hebben 9 lades waarvan 2 voor schoonmaakmiddelen en afval. De rest is voor servies en bestek. Daarnaast nog 3 hoge kasten. In 1 daarvan zit koelkast/vriezer en oven, rest is voor etenswaren. Gelukkig veel ruimte, maar ook veel troep.
Grappig, ik vindt juist lades veel handiger. In onze oude huis hadden in de hoge kasten alleen maar planken. Als ik dan iets nodig had achterop de plank dan moest ik alles wat ervoor stond eruit halen. In onze nieuwe keuken heb ik in de hoge kasten allemaal lades laten plaatsen, veel overzichtelijker
Dit is onze keuken. Ruimte genoeg. De bovenste lades hebben nog een binnenla, dus extra ruimte. Zie plaatje. View attachment 684871
Ij hebben r kastjes, 2 deurtjes waarachter de gootsteen leidingen enz zitten, een laatje onder de oven en 2 besteklades. We redden het hier prima mee (5 personen). We hebben wel nog 2 vitrinekastjes staanin de woonkamer, daar staan onze bier/ en wijnglazen in en extra borden.