Welke romper, korte of lange mouw

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamalicious, 11 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Hallo,

Even een hele domme vraag misschien, maar ik vraag me al een tijdje af of ik ons zoontje niet te warm kleed. Hij draagt eigenlijk altijd rompertjes met lange mouwen, of hij nou een trui aan heeft of een dun shirt.
    Ook met slapen draagt hij een lange mouw romper, een pyjama en een dunne slaapzak. Hij ligt dan onder een laken en 2 dekentjes.
    Overdag voel ik meestal wel, maar hij is niet klam in zijn nekje.. ;)

Wat draagt jullie kleintje van ongeveer 4 maanden zoal? En wanneer gebruiken jullie rompertjes met lange of korte mouw?
    Bij ons in huis is het trouwens altijd 20 of 21 graden en zijn slaapkamer een graad of 18. S'nachts kan dit afkoelen tot ongeveer 16 graden.

Alvast bedankt voor jullie reactie... :)

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter droeg vorig jaar ook een romper lange mouw plus een shirt lange mouw en soms nog een vestje overheen als ze in de box lag. Maar toen was het iets kouder als nu ;)

Nu heeft ze een romper korte mouw en een shirt met lange mouw aan maar ze is natuurlijk een stuk beweeglijker..

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ligt geheel aan het kind! Als hij gewoon lekker warm aanvoeld in zijn nekje dan is het goed en anders probeer je eens een longsleeve met korte mouw romper. Dan voel je snel genoeg of het ook goed is of dat hij wat kouder aanvoelt in zijn nekje. De mijne zijn warmbloedig en had ik gesmoord met een lange mouw romper en longsleeve. Maar ik heb ook een oppaskindje dat ook altijd een romper lange mouw aan heeft met een longsleeve omdat ze het anders koud heeft, koukleuntje dus.

De mijne droegen alleen een lange mouw romper met t-shirt korte mouw of onder een jurkje (dochter dan).

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Lange mouw onder een dun shirtje, korte mouw onder dun shirt als ze naar het kdv gaat het is daar erg warm, in bed nog in de kleertjes die ze aan heeft, evt mouwloos vest gaat uit. Dan dikke slaapzak zonder mouwen, lakentje en 1 dunne deken. Ik moet haar goed in kunnen stoppen. Tot nu toe bijna nooit dikke trui of een vest met lange mouwen; veel te warm voor haar. Wel jammer want ze groeit er uit zonder echt gebruikt te hebben.

5. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Bedankt voor jullie snelle reactie. Ik heb vanavond inderdaad eens een mouwloos romper onder de pyjama aangetrokken. De dekentjes laat ik dan maar even voor wat het is vannacht en dan ben ik benieuwd morgenvroeg.
    Ik denk dus echt dat ik hem te warme kleertjes aantrek want hij heeft ook wel een paar dikke truien die hij draagt en dan die zelfs nog met lange mouw romper haha.. (mama is zelf nogal een koukleum dus denk dat ik hem automatisch warmer kleed :))
    Ik zal morgen gelijk een paar nieuwe rompers halen met korte mouw, want ik heb nu eigenlijk alleen maar lange mouw in de kast en maar een stuk of 3 korte mouw...

Nogmaals bedankt!!

6. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik doe hier mijn mannetje nu ook geen romper met korte mouwen aan hoor

ik denk ook omdat ik dit zelf ook neit fijn vind, ik heb zelf altijd over mn bh nog een hemdje en dan nog een shirtje met lange mouwen aan en dan daarover dus vest of trui of jurkje of wat dan ook.

maar mijn mannetje heeft dan eigenlijk ook gewoon meestal alleen maar een shirtje met lange mouwen aan. hij heeft nu ook 1 dik vest, en dan is het misschien wel wat warm met die lange mouwen... haha:)

7. fafje

fafje Niet meer actief

mijn zoontje draagt ook elke dag lange mouw rompers...maarja hij loopt soms ook op blote voetjes en koelt dan toch sneller af...vorig jaar deze tijd wa smn zoontje 4 maandjes...en droeg hij vaak lange mouw romp met blousje of tshirt erover...thusi dan..

als we naar buiten gingen, vaak lange mouw trui of dik vest+ jas ed

8. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Hier sinds de herfst ook altijd rompers met lange mouw. Slaapt overdag in haar kleertjes in een zomerslaapzakje onder een fleecedekentje en lakentje. Voor haar is dat prima qua temperatuur. Heb op haar kamer nooit de verwarming aan, maar nu is het daar toch wel tussen de 15 en 18 graden. 's nachts slaapt ze in haar rompertje in een winterslaapzak met mouwen onder enkel een lakentje.

9. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Overdag heeft mijn zoontje altijd een romper met lange mouwen aan, met een shirtje.

's nachts een pyjama met diezelfde romper :) en een winterslaapzak zonder mouwtjes. Dekentjes hebben geen zin meer omdat hij door het hele bed heen rolt.

10. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Mijn dochter krijgt ook alleen maar rompertjes met lange mouwen aan nu het winter is.

11. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een koukleum! Hij draagt snachts een romper met lange mouw,pyama, winterslaapzak met mouwen en 2 dekens! Eerder deden we 1 deken,maar toen werd ie elke keer wakker van de kou! Had hem toen getempt em hij had toen zelfs ondertemp. Dus nu maar een dekentje erbij en sindsdien gaat het goed

12. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Wij doen op de dag een romper met lange mouwen aan en dan een shirtje of korte mouw met shirtje en bolero.
    snachts romper lange mouw met pyama, sokken, dunne slaapzak, 1 dekentje

13. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    hahaha, en ik kleed mijn kindje mss juist wat te fris. Meestal een longsleeve/overhemdje met een mouwloze romper. Ben al expres naar de korte mouw romper gegaan, en de truien wat meer gaan gebruiken. In huis is het normaliter 20,5 graad (nu niet, cv stuk. Grom!!!!)

's nachts heeft hij geen klagen, meestal ligt ie lekker in zijn puckabag herfstdeel, daaroverheen nog een dekentje/laken. Zijn kamer wordt niet kouder dan 20 graden.

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.876
    3.395
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    beiden meiden hebben nooit rompers met lange mouwen onder lange shirtjes aangehad. Alleen als ze korte-mouw shirtjes hadden of jurkjes met korte mouwen.

Ik vind korte mouwtjes in de winter overigens net wat fijner dan zonder mouwen, omdat dat de rug nog net wat afsluit zeg maar.

snachts hier altijd in een slaapzakje met een dun pyamaatje. In de zomer een dunne slaapzak in de winter een dikke, eventueel met mouwen.
    Bij twijfel weer, laat ik het broekje van de pyama uit. Dekentjes/lakentjes zijn er na een maand of 2 max, bij beiden uitgegaan ;)

Deel Deze Pagina