Dag dames, Tot voor kort deden we tijdens het boodschappen doen de maxicosi op het kinderstoeltje in de kar, ging prima, maar meneer is al erg groot en zwaar dus de cosi staat eigenlijk altijd in de auto, het is samen niet meer te sjouwen zo zwaar en onhandig. Nou vroeg ik me af of hij al in het kinderzitje mag van de kar? hij is bijna 9 maanden, kan wel al goed zitten, als we gaan fietsen zit ie voorop en dat houdt ie toch zeker een halfuurtje goed vol (langer fietsen we eigenlijk nooit) maar in de kar zit hij natuurlijk niet in gordeltjes en ik ben bang dat ie dan naar links of rechts glijdt.. na ja, lang verhaal, maar de vraag is, vanaf hoe oud mag zo'n ukkie in het karzitje? groetjes!
Wij zijn er mee begonnen met 8 en halve maand toen ze echt goed kon blijven zitten en dat gaat prima.
Toen ze echt goed konden zitten mochten ze ook in de winkelwagen. Als hij echt opzij glijdt/valt, zit hij eigenlijk gewoon nog niet stevig genoeg; gordeltjes zijn er om te voorkomen dat je eruit valt, niet om je rechtop te houden. Ik zou zeggen: probeer het eens. Als hij al zo goed in de fietsstoel kan zitten, moet een winkelwagentje toch ook lukken.
Hier pas onlangs geprobeerd, en vond het nog erg wiebelig, ook al zit ze al tijden echt goed en gaat natuurlijk al zelf zitten enzo. Maar ons meisje is erg slank en zat wel heel "wijd" in het zitje, misschien is het iets steviger als ze zelf ook wat zwaarder en ronder zijn?
Hier denk ik ook met een maand of 9 a 10 voor het eerst in het winkelwagenzitje... Ze kon ook al goed zitten en ging ook al mee op de fiets! Ging prima, wel even wat wiebelig in het begin door het rijden met het karretje.. Maar ze vond het geweldig! Inmiddels is ze niet meer te houden in het zitje, want ze draait steeds om, probeert erin te gaan staan, spullen uit de kar te pakken etc. Dus sinds een week of twee gaat ze in zo'n autootje voor het winkelwagentje, daar kan ik ze in vastmaken met een riempje en zit een stuurtje met toeter aan. Kan ik altijd iets rustiger boodschappen doen, haha...
Onze mup was zo'n 7 maand, maar kon toen al een tijdje zitten en zelf gaan zitten. Rond zo'n 9-10 maand was het even minder handig, want toen probeerde hij nogal eens te ontsnappen. Maar als hij goed kan zitten denk ik wel dat het moet lukken!
onze zoon kon goed zelf zitten vanaf 8 maanden, maar idd vanwege dat er geen gordel in zit hebben wij gewacht tot 10 mmanden. toen wisten we wel zeker dat hij zich goed recht kon houden
Wachten tot ze echt goed zelf zitten. Hier met 10 maanden denk ik begonnen. Ik zou overigens ook nog niet fietsen als je de gordeltjes nodig hebt om je kindje rechtop te houden... Dan is je kindje gewoon nog niet klaar om op de fiets te zitten vind ik.
Ik zet mijn kindjes eerder in de winkelwagen dan op de fiets hoor. In de winkelwagen krijgen ze heel wat minder schokken te verduren. Wij zijn er pas weer mee begonnen, met een kleine 9 maanden. Hij kan goed zelf blijven zitten en sinds gisteren ook echt zelf gaan zitten. Hij zakt nog wel vaak scheef in de winkelwagen, maar dan omdat ie probeert eruit te komen of iets wil pakken ofzo. Dan zit er weer een voetje op de verkeerde plek en kan hij niet meer zelf rechtop, arme schat
Vanaf het moment dat hij en zij goed konden zitten. Dat was wat eerder dan we ook bijvoorbeeld gingen fietsen. Voor fietsen vond ik dat ze zelf moesten gaan zitten. Dat was enige tijd later
Ik ben er mee begonnen toen Jayden uit zichzelf kon zitten, vanaf 7,5 maand. De maxicosi daar paste hij al snel niet meer in dus ik was heel blij toen ik die ECHT thuis kon laten ipv in de maxicosi te proppen. Dus het was al snel hop in het winkelwagenzitje en een lol dat hij dan heeft.
ik heb het pas gedaan toen hij anderhalf geweest was. ik vind dat ijzer in zo'n klein rugje gewoon een akelig idee. met anderhalf zijn ze vaak toch wat flinker en sterker al. voor die tijd ging hij gewoon ind e buggie.
Wij deden het vanaf een maand of 11. Ik heb ook een klein poppetje maar ze kan zich gewoon goed vasthouden. Rond die tijd gingen we ook fietsen met haar.
Vanaf vandaag voor het eerst! Vaak doe ik lopend boodschappen of de grote boodschappen doet één van ons alleen. Maar nu toch eens samen gedaan, op de fiets, in de kar van de winkel. Ging perfect!
k zag laatst iemand die had het ondersteuningskussentje voor de kinderstoel van Ikea meegenomen en die om de kleine heen gevouwen voor steun. Vond het wel een slimme optie! BARNSLIG Kinderstoelkussen - IKEA
jeetje, toch gemengde ervaringen. Hier doet manlief altijd de grote boodschappen in zn eentje, maar ik had gehoopt dat de kleine nu mee kon in de kar, maar denk dat ik er dan toch maar mee wacht, want ik vind de ruimte te groot en het ijzer in de rug idd.. dan maar albert.nl want als manlief boodschappen doet kost dat een halve zaterdag en heel wat telefoonkosten!!! bedankt dames!
hier was het wel wiebelig in het begin, maar ik propte een dekentje om haar heen, de 1e 2 maanden denk ik? (vanaf 9 maanden) - en dan ging het prima. Een sjaaltje deed ik ook wel eens, gewoon zodat ze niet opzij kon vallen als ik even de bocht te scherp nam of als dochterlief even een slinger aan de wagen gaf