Oh oh, crisis in het mondje..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nova81, 28 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Het is hier nu al een kleine week drama met onze meid van 14 mnd...
    Ze is totaal niet in haar hum, huilt om niks, als ik ook maar uit beeld dreig te gaan is het drama!
    Misschien sprongetje??

Maar verder is het grote crisis in haar mondje... zo zielig!
    Ze krijgt bovenin links en rechts een kiesje en sinds vorige week komen ook de kiesjes beneden aan beide kanten in rap tempo door..
    Eten is dus drama op het moment. Ze kan/ wil niet eens een boterham eten of zo! Dus terug naar de granenpap in de ochtend en middag, dat gaat er tenminste in...

Nou viel mij vanavond op dat bij haar bovenste snijtanden (niet de voorste maar die ernaast) het tandvlees ook helemaal rood en opgezet is, bij het tandenpoetsen gaat het ook wat bloeden!
    Die tandjes heeft ze toch al eventjes en misschien dat ze wel nog wat moeten groeien, maar is het normaal dat het tandvlees zo opgezwollen en rood blijft??? Of zou het door die kiesjes komen??
    Heel haar mond is dus gevoelig... Voor het slapen gaan krijgt een paracetamolletje en smeer ik het tandvlees voorzichtig in met Dentinox, hierdoor gaat het slapen gelukkig redelijk.
    Heeft iemand anders dit ook zo gehad en is dit 'normaal'???
    Kan af en toe wel janken, zo sneu vind ik het voor haar...bah...

(ze heeft overigens geen koorts, rode billen (meer), zure poepluiers)

2. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het rode en bloeden is een teken dat het wat ontstoken is. Dan moet je eigenlijk juist over het tandvlees poetsen. Is zeker vervelend en gaat in het begin bloeden, maar dan gaat de ontsteking wel weg (en het bloeden op den duur dus ook) en is het ook niet meer zo gevoelig.

3. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hier is het drama net over,in een week tijd 4 kiezen,tandvlees opgezwollen,beetje bloeden soms en hij kreeg er oorpijn van,elke nacht huilen van de pijn en niet kunnen slapen.Sinds 4 dgn is de rust weder gekeerd en slaapt meneertje weer door.Je zou camodent van vsm kunnen proberen,hier deed het t niet voor em maar begreep dat er veel kinder baat bij hebben.
    Het was hier trouwens niet zoals met de tandjes dat als ze eenmaal door zijn het klaar was,nee ze moesten echt helemaal goed door zijn en toen was het over.
    Sterkte,het is idd zo zielig.

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    En hoe lang heeft het ongeveer geduurd???
    Hier is het nu al een hele week... aan een kant zijn de kiesjes bijna helemaal door, maar andere kant nog niet, dus zal hier nog wel even duren ben ik bang....

5. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Nou dat wil je niet weten....
    Ik denk altijd mijn zoontje wel lang bezig is met het doorkomen van tanden/kiezen en heeft er dan ook echt veel last van.Denk dat het nu een week of 7-8 geduurd heeft. Sterkte!

6. Bri

Bri Niet meer actief

Hier alleen rood en bloedend tandvlees op de plek waar een nieuwe kies of tand doorkomt. Als het bij de voortandjes nu zo rood is en ook nog bloedt, denk ik inderdaad ook aan een ontsteking.
    Beter poetsen dus, ook al is het nu pijnlijk.
    Bel anders even je tandarts, die heeft misschien ook nog goede raad voor je.

7. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Moet zeggen dat het al weer een stuk beter gaat...
    Tandvlees is nog wel wat rood, maar niet meer zo als afgelopen week!
    Kijk het nu nog even aan met goed poetsen inderdaad, desnoods maar 2x per dag (ook al is het pijnlijk)....
    Dank jullie wel!

Deel Deze Pagina