Prenatal heeft wel leuke en gewone babyzaken. Ik had er 3 en ik had ze er alle drie in. Lekker dik dus. Je kunt ook onderin een deken leggen en daarop het boxkleed
Ik heb hem op http://www.kidzimpulz.nl/ besteld. Je kan hem op maat laten maken, en ik heb gehoord dat ze best dik zijn. Ik heb het aankleedkussen er ook van, en het is echt van goeie kwaliteit.
Is het handig om meerdere boxkleden te hebben, voor het geval dat ze bv spugen? Ik heb er nu nog maar eentje, maar heb de neiging om er een bij te kopen... Vind die van KidzImpulz erg mooi trouwens! Zijn die niet te erg "fluffy"?
Kun je de boxkleed ook gebruiken als speelkleed, of moet je daar ook weer een ander voor hebben? Is de maat voor een boxkleed standaard? (box is vierkant) En hoeveel cm dik moet ie ongeveer zijn? Groetjes
Hier ben ik nog even. Ik heb een box met de binnenmaat: (LxB): 94x74 cm En heb een boxkleed gezien (bij de babydump) en heeft de afmeting: 83x103 cm Zou dit passen? Aan alle 4 kanten is het kleed 4 en half cm groter. Dus niet zoveel. Heb ook gelezen dat het kleed iets opstaande randen mag hebben. Wie heeft hier ervaring mee?
Ik heb dit laatst in de winkel gevraagd omdat ik hetzelfde had. Daar zeiden ze dat het prima is (of zelfs de bedoeling?) dat het boxkleed iets groter is dan de box zelf, dan kan het kindje niet op de boxbodem terechtkomen als het kleed iets verschuift.
In zo een beetje elke babywinkel hebben ze boxkleden, wat je leuk vind is voor ieder verschillend natuurlijk! Ik vind het idd handig ivm spugen en vies worden, dus het wassen, om 2 of 3 boxkleden te hebben. En de dikte, dat vind ik lastig. Ik vind al die boxkleden zo dun en dus liggen die kleintjes zo hard eigenlijk, dat wij dus speciale stevige matrassen hebben laten maken voor in de boxen, hoes erom, boxkleed erop en ze liggen heerlijk zacht net als in bed eigenlijk. Wat goedkoper alternatief is een stevig stuk schuim kopen op de markt ter grote van de box, een hoes erom maken en daar het boxkleed op, dan liggen ze toch zachter vind ik. Maar dat alternatief kwam ik pas achter toen we die matrassen al hadden laten maken.
Ik heb er een van kidzimpuls. Ik vind hem echt geweldig, je kan hem goed op maat laten maken. Alle andere boxkleden passen nooit mooi en staan de randen omhoog. Hij is niet heel dik maar wel zacht. En ik vind hem niet echt fluffy!
Wij hebben voor onder in de box zo'n boxkleed met een plastic laagje gekocht als onderlegger, dan een lekker dik kleed erop. Te veel wegzakken is minder goed voor het ruggetje (zo is dat ons uitgelegd) We hebben wel meerdere kleden, voor als er een in de was is. Je hebt voor iedere vorm box kleden, dus voor een vierkante boks heb je ook vierkante kleden, dat ze altijd iets te groot zijn is inderdaad normaal.
ik heb 1 boxkleed gekocht bij de babydump. En nog 1-tje op een rommelmarkt (zat nog in de verpakking). Ze zijn allebei iets te groot, maar dat is handig. We hadden aan beide kanten zo'n 10 cm over, en die randen staan omhoog aan de achterkant en 1 zijkant. Dan kunnen speeltjes niet zo makkelijk achter de box vallen. Werkt prima. Onze boxkleden zijn niet heel dik, maar wel zacht. Ze moeten ook niet te zacht zijn, want dan kunnen ze hun motoriek niet goed oefenen (rollen op de vloer is makkelijk dan op een fluffy kussen), maar te hard is natuurlijk niet fijn voor het liggen.. Wij gebruikten de box ook niet voor het slapen, daar hadden we een lekker matrasje voor in bed.. In het begin legden we vaak nog een hydrofiele luier onder zijn hoofdje tegen het spugen. Dat is makkelijk te wassen dan zo'n heel boxkleed..
Bij babypark Kesteren hebben ze heel veel keuz in verschillende soorten boxkleden! Heb me daar laten verleiden tot de aankoop van een heel gaaf, maar toch wel erg duur boxkleed. Heb daarnaast een simpele van de HEMA erbij gekocht. Voor als de "mooie" in de was is hihi
Ik heb vandaag een boxkleed gekocht bij de trekpleister van funny bunny. Hij was goedkoop 12,- ik denk dat ik er nog een mooie bij koop. Hij is 105x85cm dus de randjes staan ook wat omhoog. maar ja voor die prijs kon ik hem niet laten liggen.
Ik heb een besteld op www.o-livia.nl. Maken ze hem helemaal zoals je hebben wilt. Niet heel goedkoop trouwens, maar wel erg mooi.
Ik heb er drie. Een leuke van Babypark, een lelijke maar stevige van de Hema (gekregen) en nog eentje van de Wibra, die was maar 5 Euro en ziet er best leuk uit voor dat geld. Mijn dochtertje spuugde inderdaad alles regelmatig onder, dus ik vond het wel makkelijk om wat reserve te hebben, al heb je aan twee denk ik ook wel genoeg. Wat ik heel handig vind aan boxkleden is touwtjes aan de hoeken om ze aan vast te maken. Mijn dochtertje trok al gauw dat hele boxkleed anders los of als ze bewoog verschoof het. Zit wel aan die van Babypark die ik heb. Op marktplaats zijn ook verschillende mensen die boxkleden op maat maken in leuke stofjes, misschien ook een idee?
ik heb er een van winnie de pooh gekocht toen ik pas zwanger was. Mijn man heeft er een bij de prenatal gekocht die hij mooi vind en mijn moeder gaat er een voor me maken. Mijn moeder is gek op handwerken en quilten. Ze is ook al een speelkleed aan het haken. Altijd handig.
wij hebben een plasticcen voor onderin, en dan een stoffen erop heb twee stoffen zodat ze in de was kunnen als er idd op gespuugd oid is. volgensm ij zijn er wel verschillende maten meot je echt ff kijken naar de box die je hebt. en verder hoeft het echt geen standaart dikte hoor wat je zelf prettig lijkt zou ik doen. als je denkt ooh zon hele dikkeligt vast super dan neem je die en als je denkt wat dunner kan ook wel neem je die niet te moeilijk over doen. en hij kan ook gewoon als speelkleed hoor legde hem ook vaak op de grond.
Wij hebben een boxkleed van Koeka gekocht met badstof en wafels. Heerlijk zacht en lekker dik. Daaronder hebben we zo'n dun lastic matje liggen. We willen er nog wel een boxkleed bijkopen, met wat vrolijke kleurtjes.