welke zonnebrand is goed smeerbaar?? Dus niet zo stroef als tubetje Zwitsal.

Discussie in 'Verzorging' gestart door hanna76, 18 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Even een vraagje over zonnebrandcrème/melk o.i.d.
    Welke is goed smeerbaar en werkt/ruikt ook nog eens goed?
    Ik had hier eerst zo'n tubetje van Zwitsal, factor 30, maar dat smeerde ontzettend stroef. Ik vond het geen fijn spul. Daarna kocht ik weer Zwitsal, maar dan zo'n spray. Ook dit vond ik geen succes. Het spray-pompje ging lastig, vooral wanneer het helemaal glad is van de zonnebrandcrème.

Dus... welk merk gebruiken jullie en vooral welke smeert erg fijn? :cool:

Groetjes,
    Hanna

2. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik vind de kinder-versie van Ambre Solaire factor 50+ erg fijn! Die is heel dun, dus heb je in 3 vegen overal gesmeerd. Heel prettig met een spring in 't veld van 1,5 jaar, die geen 3 seconden stilstaat ;)

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik heb van nivea, die smeert ook goed..

4. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    biodermal voor kids

5. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Nivea- kids met pompje doet het goed

6. fafje

fafje Niet meer actief

NO-AD babies 50+...maar wel uitkijken dat het niet in de oogjes komt, prikt een btj! maar is wel dun smeerbaar en ruikt lekker

7. greeneyedgirl

greeneyedgirl Actief lid

18 nov 2008
    183
    0
    0
    Hier ook Nivea met pompje. werkt prima!

8. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Hier ook Niveau voor kids met pompje (spray dus), ook erg fijn!

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    #9 deepfreeze, 19 apr 2011
    Laatst bewerkt: 19 apr 2011
    Ik gebruik ook de spray, vorige jaar van HEMA.. Binnenkort maar een nieuwe fles halen
    (De flessen moet je weggooien, 1 jaar na opening, want de beschermingsfactor is dan niet meer zo hoog als op het flesje staat)

EDIT: er stond nivea, maar daarvan deed het pompje het niet goed. HEMA geen probemen mee gehad.

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.958
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    etos kids

11. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    AH merk en dan de doorzichtige creme/olie, wel spray! erg fijn vindt ik die

12. Mayon

Mayon Niet meer actief

Louis Widmer, omdat ze bijna overal op reageert. Smeert goed! Wel erg wittig.

13. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ha! Ondertussen heb ik die van Vichy gekocht. Heb gisteravond nog wat zitten googlen en deze kwam wel goed uit de bus. Ben benieuwd wat ik er van vind. Eerste indruk: goed smeerbaar, dun goedje.

14. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb ook Etos Kids, vind het niks, veel te stroef :(

15. fafje

fafje Niet meer actief

MOEt het eigenlijk altijd factor 50 zijn? ook als je kindje al getint is!?

ik had ergens gelezen dat 20 of 30 ook goed genoeg is

16. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Ladival voor kinderen, te koop bij de apotheek. Is zonder geur/ kleurstoffen of conserveringsmiddelen.

17. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Als ik het goed heb begrepen kun je, als je smeert, langer in de zon blijven.

Even gekopieerd van http://www.huidinfo.nl/zon&huid.htm:
    [FONT=Arial,Helvetica]Sun Protection Factor (SPF)[/FONT]
    [FONT=Arial,Helvetica][SIZE=-1]De SPF of beschermingsfactor, in het Nederlands meestal kortweg ‘de factor’ genoemd, geeft aan welke mate van bescherming de zonnebrand geeft. Een voorbeeld maakt het beste duidelijk wat de factor betekent:[/SIZE][/FONT]
    [FONT=Arial,Helvetica][SIZE=-1]Iemand met huidtype 2 verbrandt in de middagzon na ongeveer 20 minuten. Wanneer een zonnebrandcreme wordt gebruikt met een SPF van 12 treedt de zonverbranding pas op na 12 x 20 minuten, dus na 4 uur. Deze persoon zal dus met deze zonnebrandcreme na 4 uur verbranden, ook al heeft hij zich goed ingesmeerd.[/SIZE][/FONT]

[FONT=Arial,Helvetica]Kiezen van een zonnebrandcreme[/FONT]
    [FONT=Arial,Helvetica][SIZE=-1]De beschermingsfactor van de zonnebrandcreme moet dus met zorg worden gekozen. Wanneer het gaat om optimale bescherming en verder niets, is een crème met een zeer hoge SPF de beste keus.[/SIZE][/FONT]
    [FONT=Arial,Helvetica][SIZE=-1]Is het doel echter om op een zo veilig mogelijke manier bruin te worden moet een crème met een lagere factor gekozen worden. Wanneer de blootstelling aan de zon slechts kort zal zijn kan een relatief lage SPF gekozen worden, bij langere blootstelling moet weer voor een crème met een hogere SPF gekozen worden.[/SIZE][/FONT]
    [FONT=Arial,Helvetica][SIZE=-1]Omdat de huid van kinderen extra makkelijk beschadigd kan worden door UV-straling moeten kinderen altijd optimaal beschermd worden met een hoge factor.[/SIZE][/FONT]
    [FONT=Arial,Helvetica][SIZE=-1]De onderstaande tabel geeft een indicatie welke crème tenminste voor welke huid gebruikt moet worden:[/SIZE][/FONT]
    [FONT=Arial,Helvetica][SIZE=-1]Huidtype 1 [/SIZE][/FONT] [FONT=Arial,Helvetica][SIZE=-1](zeer licht huidtype, verbrandt snel, bruint nooit) [/SIZE][/FONT] [FONT=Arial,Helvetica][SIZE=-1]factor 30[/SIZE][/FONT]
    [FONT=Arial,Helvetica][SIZE=-1]Huidtype 2[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial,Helvetica][SIZE=-1](licht huidtype, verbrandt vrij snel, bruint langzaam)[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial,Helvetica][SIZE=-1]factor 15-20[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial,Helvetica][SIZE=-1]
    Huidtype 3[/SIZE]
    [/FONT] [FONT=Arial,Helvetica][SIZE=-1](vrij licht huidtype, verbrandt niet snel, wordt makkelijk bruin)[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial,Helvetica][SIZE=-1]factor 10-15[/SIZE][/FONT]
    [FONT=Arial,Helvetica][SIZE=-1]Huidtype 4[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial,Helvetica][SIZE=-1](iets getint huidtype, verbrandt (vrijwel) nooit, bruint snel) [/SIZE][/FONT] [FONT=Arial,Helvetica][SIZE=-1]factor 5-10
    [/SIZE][/FONT][FONT=Arial,Helvetica][SIZE=-1]Kinderen tot 16 jaar ongeacht het huidtype[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial,Helvetica][SIZE=-1]factor 30 ![/SIZE][/FONT]

[FONT=Arial,Helvetica]Hoeveel moet ik smeren?[/FONT]
    [FONT=Arial,Helvetica][SIZE=-1]Om de bescherming te krijgen die de zonnebrandcrème belooft te geven moet de crème vrij dik op de huid worden aangebracht. Zuinig smeren geeft een veel lagere protectiefactor dan op de verpakking vermeld staat. Precieze richtlijnen over hoeveelheden toe te passen crème zijn niet te geven maar een 'hand vol' voor elke insmeerbeurt van de gehele huid is niet overdreven.[/SIZE][/FONT]
    [FONT=Arial,Helvetica]Hoe vaak moet ik smeren?[/FONT]
    [FONT=Arial,Helvetica][SIZE=-1]De kwaliteit van zonnebrandcremes is de laatste jaren sterk verbeterd. Toch slijt de beschermende zonnebrandcrème laag in een aantal uur. Dit wordt versneld door het dragen van kleding, liggen in het zand en zwemmen. De ‘waterproof’ cremes blijven weliswaar beter op de huid zitten na watercontact, maar toch blijft het zaak om de huid regelmatig opnieuw in te smeren. Omdat zonnebrandcreme vaak pas na ca. 30 minuten optimaal werkt is het verstandig de crème steeds tijdig aan te brengen.[/SIZE][/FONT]

18. fafje

fafje Niet meer actief

oh thanks, super handig dit!! dus gewoon even minimaal factor 30 en dat gewoon blijven smeren!

19. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Vichy inderdaad factor 50, voor kids. Smeert fijn, wel wit helaas (dus ook witte kleding...)

20. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Maar krijg je die vlekken wel weer uit de kleding?

Deel Deze Pagina