welke rompertjes?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mel78, 12 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    De eerste week heb je kraamhulp, dus veel zelf wassen hoeft meestal niet. De rompers van de hema zijn weliswaar wat klein maar ze rekken goed mee en zitten eigenlijk bijna altijd goed.

2. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik heb rompers van de hema in de combi maat 50/56. Zijn deze goed voor in het begin? Ze vallen duidelijk kleiner uit dan de 50/56 van de V&D.

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    De rompers van de Hema en die van Name It. Andere gebruik ik niet.
    Mijn zoon heeft 1 maand in maat 50 gezeten en 3 maanden in 56. Nu zit ie in 74 bij 7 maanden (ter vergelijking)

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hier vrijwel alleen maar rompers van de hema. Leuk en fijn in het gebruik. Maar uhm, rompers zijn maar rompers... Mijn ervaring dat ze altijd wel oke zijn. Ik heb er hier ook niet zo'n last van als ze een tikkeltje te groot zijn.

5. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Hier de rompers van de hema en van hanstetiel

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
  7. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Tja, maten... Ligt er maar net aan hoe groot je kleintje geboren wordt! Mijn dochter paste pas na een maand in maatje 50, haha! Nou ja, ze was dan ook 5 weken te vroeg geboren, dus paps moest tijdens de eerste weeen nog snel naar de prenatal om maatjes 44 te halen... Maar goed, maat 50 heeft ze ook nog wel tot een maand of 2,5 gedragen dus die had ze anders ook wel gepast.

Afijn rompertjes, ik vind die van de hema ook wel fijn, alleen valt me op dat de armsgaten van de rompers met spaghettibandjes wel erg groot zijn en tot aan haar navel reiken bijna. Ik vind de allerfijnste nog de rompers van petit bateau. Die zijn vrij lang en smal, ideaal voor het postuur van mijn meisje. Maar ja, grote minpunt is natuurlijk dat ze wel werg duur zijn....

Goed idee iig om van een paar verschillende merken er eens 1 te proberen! Scheelt toch in pasvorm elke keer!

8. Peentje

Peentje Actief lid

29 jan 2009
    302
    0
    0
    Brabant
    Wij gebuiken ze van zeeman....heel erg fijn. Mouwen blijven mooi en een prima pasvorm. Die van prenatal en hema zijn bij de polsen wat vernauwd dmv een biesje en dat vind ik niet prettig met aankleden. Er blijven nogal eens vingertjes in achter. Ons zoontje heeft lang in maat 50 gepast maar had ook alwat 56 in de kast liggen. Je weet nooit hoe groot ze zijn.

9. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Rompertjes van Ten Cate (teddy), blijven mooi, vallen goed en zijn zelfs nog iets kleiner dan van de hema (die ik eerst wat ruim vond). Ze rekken super goed zodat je lang met eenzelfde maat kunt. (mijn zoontje was 5,5 pond bij de geboorte en heeft tot 11 pond maat 50/56 van ten cate aangehad).

Verder lees ik vanalles over 'leuke' rompertjes. Mijn ervaring is dat gewone effen witte rompertjes het makkelijkst zijn. Geen kleur of print die je dwars door een truitje heen ziet en kan lekker bij de witte was in (waar je er aan het begin aardig wat van draait).
    Heb daarom alleen witte, mouwloos en met lange mouw (leuk onder polo met korte mouw).

10. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Toen ik de rompertjes op elkaar legde kwam ik tot deze conclusie:
    Hema: de kleinste
    Zeeman: lang maar heel smal.

Ik heb nu in maat 56 die van de hema gekocht, van die overslagrompertjes. Volgens mijn zus echt de beste haha.

11. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Ik heb rompertjes in alle soorten en maten: van Zeeman (lang) tot Name It. (best klein) Er zit inderdaad wel een gigantisch verschil tussen de rompertjes. Ik neem in ieder geval 3 verschillende mee naar het ziekenhuis als het zover is, dan weet ik tenminste zeker dat er 1 is die past.

12. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ik snap niet dat bij jullie de rompertjes van Hema het kleinst zijn?
    Bij mij zijn de overslagrompertjes van Prenatal in maat 56 toch echt kleiner dan de rompertjes van Hema in maat 50-56?

13. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Zou kunnen, maar ik heb niets van de prenatal gekocht. Dit omdat mensen steeds aangeven dat die na een paar keer wassen niet meer in model zitten?

14. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Ik hoor ook goede verhalen over die van de HEMA. Ik heb ze zelf ook daar gekocht.
    Ook heb ik er een paar bij de V&D gekocht, om te vergelijken.
    Verder is het volgens mij afwachten welke 'vorm' je kindje heeft.

15. Sam1986

Sam1986 Actief lid

6 jul 2008
    437
    0
    0
    Wij hebben een hoop rompers, van alle winkels hebben we wel iets, zeeman, hema, wibra, hans textiel etc. 50/56 daar hebben wij er aardig wat van. Ik heb geen zin om rompers om de dag te gaan wassen omdat ik te kort kom.

16. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Hier zijn die van Hans Textiel de kleinste..
    Echt een heel stuk kleiner dan wibra en zeeman hoor.
    Die van de hema lijken me heel fijn maar de pasvorm is echt lang en smal.
    Ben bang dat onze kleine (als ik naar mij en mijn vriend kijk) eerder kort en breed wordt haha.

Deel Deze Pagina