De angst komt weer even om de hoek kijken

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by ShallY, Jan 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ShallY

ShallY Fanatiek lid

Sep 14, 2013
    3,870
    736
    113
    Over het algemeen ben ik vrij positief en weet ik dat het zwanger worden (en blijven) een keer zal lukken. Ik ben een keer zwanger geweest dus ik weet dat het kan.

Vorige week ongesteld geworden, 11 dagen na de eisprong maar ik kon er goed mee om gaan. Dit was de eerste menstruatie uit me zelf na m'n miskraam dus misschien was het goed dat alles even goed is schoongemaakt.

Ik ben afgelopen maandag weer met goede moed begonnen met spuiten en komende maandag moet ik voor de eerste follikelmeting. Het er niet mee bezig zijn ging zo goed. Ik kon me goed bezig houden met andere dingen en heb er dus weinig aangedacht.mIn hoeverre dat natuurlijk kan als je elke dag moet spuiten.

Nu zat ik net op de bank en bekruipt me ineens weer heel veel angst. Wat als deze ronde de 150 IE menopur niet aanslaat? Weer ophogen maar op en duur is dat ook klaar. En wat dan? Ben ik dan uitbehandeld?

De eerste ronde spuiten begon ik met 75 en moest ophogen naar 112,5. Hierdoor ging er een follikel groeien en kreeg ik een eisprong. Uit deze ronde ben ik zwanger geworden. Helaas werd dit een miskraam en toen ik weer klaar was om opnieuw te beginnen ben ik gelijk gestart met 112,5, dit sloeg niet aan en moest ik ophogen naar 150. Hierdoor groeide een follikel en kreeg ik weer een eisprong. Deze ronde ben ik dus weer gestart met 150 en maandag zullen we zien of dit aanslaat of niet.
    Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik het zo raar vind dat de hoeveelheid niet aanslaat waarmee ik de vorige ronde ben geƫindigd.

Heel wat vragen die maar door m'n hoofd spoken en die ga ik maandag ook zeker stellen. Hopelijk slaat het deze keer wel aan en hoef ik niet op te hogen.

Jullie zijn geen dokters dus verwacht ook geen antwoord op m'n vragen maar wilde mijn angst toch even delen.

2. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Het kan zijn dat je lijf een beetje gewend is geraakt aan de medicijnen van de maand ervoor en eigenlijk een beetje lui wordt. Je hebt dan idd steeds een beetje meer nodig. Meestal gebeurt dit pas als je al een maand of 4 a 5 bezig bent, maar het kan natuurlijk wat eerder beginnen. Mocht je op een gegeven moment zoveel nodig hebben dat ze het niet meer willen ophogen, dan helpt het soms als je een paar maanden rust neemt. Je lijf reageert dan soms weer heftiger op een lagere dosering.

Veel succes. Ik zal voor je duimen dan 150 genoeg is!

3. ShallY

ShallY Fanatiek lid

Sep 14, 2013
    3,870
    736
    113
    Bedankt voor je reactie Nana.

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Heel naar meis! Goed dat je hoop en moed houdt!

Het lichaam is raar; de ene keer is een bepaalde hoeveelheid net genoeg, een andere keer niet. Het blijft koffiedik kijken :(

Gelukkig kan je nog een paar keer verhogen met menopur.

Weet niet of je een geschikte kandidaat bent, maar je kunt het hormoonpompje eens aankaarten bij je arts; het proberen waard als menopur niet werkt.

Succes en sterkte!

5. Lasas

Lasas Bekend lid

Aug 20, 2013
    993
    30
    28
    Meis even een hele dikke knuffel voor jou!!

6. ShallY

ShallY Fanatiek lid

Sep 14, 2013
    3,870
    736
    113
    Wanneer ben je een goede kandidaat voor het hormoonpompje Nepthys? Ik zal het in m'n achterhoofd houden.

7. ShallY

ShallY Fanatiek lid

Sep 14, 2013
    3,870
    736
    113
    Helaas was er vandaag,na 7 dagen spuiten nog geen groei te zien. Nu moet ik vrijdag weer terug. Omdat het allemaal weer uitliep en ik nogal gehaast was ben ik weer vergeten al mn vragen die ik had te stellen.

Dus nu vrijdag maar doen. Verder ga ik vrijdag een gesprek vragen met mn behandelend arts want ik wil weten wat de volgende stappen zullen zijn. Ik ben zo gespannen en bang en hoop dat dat na een gesprek waarin de vervolgstqppen worden besproken ik wat meer rust krijg.

8. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    He bah! wat een ontzettende domper. Hopelijk zijn je follikels deze maand gewoon wat later en zit er vrijdag toch iets!

9. ShallY

ShallY Fanatiek lid

Sep 14, 2013
    3,870
    736
    113
    Ik kan op het moment alleen maar huilen. Vanmorgen weer terug geweest en zelfs na 16 dagen spuiten en sinds 4 dagen opgehoogd naar 187,5 is er nog steeds geen groei te zien. Vrijdag weer terug rn komende maandag een gesptek met mn arts.

Zal hierna IVF volgen?

10. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    He bah zeg..
    Misschien eens een ander middel proberen om te spuiten? Misschien reageer je daar anders op..

11. sita90

sita90 Niet meer actief

Ik heb er geen ervaring mee sorry. Maar ik heb gelezen dat een of twee maanden rust heel goed kan zijn en dat je er daarna weer goed op kan reageren. Ik snap dat je daar natuurlijk niet op zit te wachten.

Ik wil je veel succes wensen, en ik hoop dat jullie droom snel uit mag komen:)...

12. ShallY

ShallY Fanatiek lid

Sep 14, 2013
    3,870
    736
    113
    Dat heb ik al gevraagd aan de arts vanmorgen maar hij zei dat dat waarschijnlijk geen zin heeft omdat het allemaal op elkaar lijkt. ;)

Maar daar ben ik het totaal niet mee eens want er zijn genoeg vrouwen die wel op het een reageren en niet op het andere.

Maandag het gesprek met m'n arts en dan zal ik dit ook aankaarten.

Sita: thnx voor je reactie. Daar zit ik ook aan te denken, een maand of wat rust. Ook goed voor m'n koppie en misschien ook goed voor m'n lijf.

Share This Page