Hond

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door saartje27, 17 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Hoi,

Weet niet of deze vraag hier wel thuis hoort....maar goed.
    Wij hebben een hond, en zijn bezig met zwanger worden.

Nu hoor ik wel eens dat je je hond er in moet mee betrekken.
    Weet iemand hoe dat in zijn werk gaat.

De hond staat nu voor ons op nummer 1, maar wat als ik straks (hopelijk) zwanger ben, en het kindje word geboren, dan komt het kindje op nummer 1. We willen niet dat de hond jaloers word of zo.

Hoop dat iemand hier antwoord op heeft.

Groetjes

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

hahaha toen ik je berichtje nog niet uitgelezen had dacht ik dat je bedoelde je hond erin betrekken tijdens het zwanger worden.

maarja ik heb geen hond, maar denk dat je daar nog 9 maanden over kan nadenken als je eenmaal zwanger bent
    succes!

3. Jollie

Jollie Fanatiek lid

5 jun 2006
    1.434
    0
    0
    Hmmm is moeilijk ik denk dat je de hond niet de indruk moet geven dat hij er niet meer bijhoort! Verder zou ik het ook niet zo weten...

Ik heb wel eens gehoord dat mensen de nageboorte van hunzelf door de hond laten opeten. :confused: (vind het zelf zeer onsmakelijk idee)

Groetjes!

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb zelf geen hond , maar weet van mijn ouders toen ik geboren was ze de hond er vrij snel bij hadden gehaald en mij haar laten zien.
    dat hebben ze geweten , als iemand anders mij wou vastpakken begon ze zachtjes te grommen (deed ze niet naar me ouders overigens) ze bewaakte mij sinds de dag dat ik geboren werd en heeft dat altijd gedaan tot dat ze overleed.

als ik een hond zou hebben zou ik die er zeker bij betrekken , zo dat de hond weet dat er een mensje er bij is .

5. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Bij ons thuis zijn er altijd honden geweest, wij zijn er dus mee opgegroeid.

Nu hebben we zelf ook een hond en is er een kindje op komst. Deze hond is voor ons ook ons *kind*.

Wat wij willen gaan doen is als we straks met de baby thuiskomen, hond even aanlijnen zodat ze eraan kan snuffelen als de baby in mijn armen ligt om de geur op te pakken...Natuurlijk zorgt manlief wel dat Sam niks lomps kan doen.

Tijdens het voeden als Sam komt snuffelen zorg ik dat er ook lekkers voor haar binnen handbereik is.

Vooral niet de hond bij de baby weg houden, want dan worden ze jaloers...

We zullen wel zien hoe het allemaal gaat verlopen, Sam is een lieverd en er steekt geen kwaad in.

K voorzie dan ook niet echte *problemen*

Succes ermee

6. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Bedankt tot nu toe voor de tips. Als het allemaal zo ver is, neem ik denk ik zowiezo contact op met de dierenarts. Zij kunnen me vast ook meer vertellen tegen die tijd.

Thanx...

7. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    :confused: wil je nie zo ontzettend grappig zijn? Ik proestte hier mijn beeldscherm vol met pizza, omdat ik zo hard moest lachen om jou opmerking! ik las het namelijk ook zo :) :)

Wij hebben ook een hond (pup) en we hebben binnenkort een theorieavond van de hondencursus die heet "kind en hond" en daar gaan ze uitleggen hoe je het het beste aan kan pakken als je straks een baby hebt... ben benieuwd.. als ik nog briljante tips krijg laat ik het wel weten ;)

8. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    ik zou het een hondentrainer vragen. Misschien heeft hij/zij goede ideeen. Je bent vast niet de enige die dit wil weten. Succes!

9. Niet meer actief

ik zou als ik zwanger zou zijn; als mijn hond tegen mij opspringt zou ik zeggen ''áh ah denk aan de baby''
    Elke keer maar weer en naar je buik wijzen.
    (zo zou ik het doen)
    En elke keer asl hij bijvoorbeeld aan je zit te snuffelen je buik laten zien van ''kijk de baby''.
    Het woord baby moet hij dan leren kennen en dan weten dat dat in je buik zit en hoort.
    En zeggen van baby is lief! ''Naam hond'' is ook lief! en geef hem een dikke knuffel... weet je wel dat soort dingen allemaal, en zorgen dat het kind niet de hond zijn speelgoed en plaats inneemt.
    Zorg er ook dan voor dat als jij(maar ook kennissen en vrienden en zo) niet alleen maar naar de baby kijken maar ook de hond dan net zo goed aanhalen ... snap je?
    Zo zou ik het doen namelijk!
    Maar ik denk dat je een intensieve training helemaal niet nodig bent aangezien de meeste honden daar wel gevoelig voor zijn dat vrouwtje zich mss wel anders voelt ....

Succes meid!

Liefs Swiggy

10. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Ik weet van een vriendin van me dat ze het t-shirt waar ze in bevallen is direct aan de hond gegeven hebben (zeg maar baby eruit, manlief gooit shirt naar beneden voor de hond). Dat zou de eerste stap zijn; de sterkste geur om de hond te laten wennen. En vanaf daar verder laten wennen aan de baby.
    Toch wat smakelijker dan de nageboorte aan de hond geven......

11. sarah

sarah Actief lid

10 jan 2006
    129
    0
    0
    zorgkundige
    Goede vraag! Ik zit met 5 honden :s hoe doe je dat?
    grtz sarah

12. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    gewoon doen, niet ineens je hond "anders" gaan behandelen zoals je hem of haar normaal behandelt, kijk als je (grote zware) hond normaal gesproken vol tegen je aanspringt tja dat moet je even anders zien te benaderen dat je hem of haar direct wegdrukt en dan foei zegt je hoeft een hond niet van alles uit te leggen zoals je bij een mens doet...

en als de kleine er straks is kijken wat de hond doet bij de kleine, gooit ie de oren in zijn nek? kwispelt ie? gaat ie zenuwachtig ronddenderen en jouw aankijken etc etc.... je moet de hond duidelijk maken dat hij of zij niet boven de kleine uit mag komen..dat is het voornaamste en verder probeer niet te veel dingen te veranderen voor de hond, laat em uit zoals je normaal doet probeer em net zoveel aandacht te geven als je altijd hebt gedaan en laat em af en toe als de kleine zit bij je snuffelen en daarbij merken dat als ie te dichtbij komt dat dat niet mag...

niet weg gaan duwen maar voorzichtig aan laten wennen....je zult zien dat het straks zo is dat de hond de kleine gaat beschermen als je het goed doet tenminste en als je het niet weet of je twijfeld wat let je om iemand voor 1 of 2x in te schakelen om je erbij te helpen...

ik zou me er niet zo druk om maken hoor, ik ben opgegroeid met honden en wij hebben verder nooit rare dingen gedaan als er weer eens een kleine werd geboren...het ging gewoon allemaal soepel geen rare dingen fratsen met een poepluier geven aan de hond of weet ik veel wat...

laat de hond gewoon aan de situatie wennen niks meer niks minder, 1 ding staat als een huis, een hond hoe lief en betrouwbaar ook nooit en te nimmer met je kind alleen laten al denk je dat de hond de kleine nog zo goed beschermt nooit nooit doen verder gewoon je ding doen zoals je altidj doet...

succes
    liefs smoekie

13. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Wat een goede adviezen allemaal. Heel erg bedankt.
    De hond is bijna 9, is al heel wat gewend, kan goed met kinderen (groot) overweg. Maar het zal hoop ik tegen die tijd wel goed komen.
    Het is een stafford, en die zijn van horen zeggen wel wat jaloers aangelegd. Kennen maar 1 baas of zo. Maar dat gaat helemaal goed komen.

Heel erg bedankt!

Groetjes

14. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    wij hebben vroeger allerlei soorten nestjes gehad.....bouviers-pitjes-staffords etc, en juist de stafford is een ontzettend trouwe hond maar zeker ook een heel rustige hond....

dat komt echt wel goed, de laatste van ons is toevallig een jaar geleden ingeslapen. maar heeft bijna alle kids meegemaakt, en ze snuffelde, kwispelde en dat was het, keek verder niet naar de kids om niks, maar kwam als vreemde maar niet bij 1 van de kleine kids in de buurt dan bleef ze je volgens waar je ging en denk dat als je iets vreemds zou hebben gedaan ze je zou hebben aangevallen...

succes meid

15. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Wij hebben ook een hond, heel lief hoor en hij hoort er gewoon bij. Ik laat hem lekker 's avonds tegen m'n buik aanliggen, omdat die meer "gloeit" vindt hij dat heerlijk en denk dat na de bevalling geen probleem is. Heb een "testje" gedaan met zoontje vriendin(6mnd). Hond was heel lief, ff aan voetjes snuffelen en handjes van de baby, maar niet springen, geen jaloezie niks als ie bij mij of fred op schoot zat en met ons speelde...

16. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Wij hebben ook een engelse stafford en die is niet jaloers aangelegd..en die we allemaal kennen ook niet. Over het algemeen zijn het juist knuffel-andermans-vriendjes.
    De onze is gek van kinderen/baby's, maar dat komt omdat hij de eerste 1,5 jr van z'n leven in een gezin is geweest waar ook net een baby was geboren en dat ging supergoed. Hij reageerd dus heel goed erop.
    Afwachten natuurlijk of hij dat ook doet als wij eenmaal een baby krijgen, want hij is nu ons hondenkind, maar ik ben er niet zo bang voor!
    Zou hem idd zeker niet wegduwen, maar erbij betrekken en idd niet/nooit alleen laten met de baby.

17. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Zelf heb ik een schat van een labje,alleen zijn is echt mijn allesie( ze heeft mij ook door hele moeilijke tijden heen geholpen). Ik heb haar daardoor heel erg verwent, daar ben ik mij ghoed bewust van.
    Ze is nu al jaloers als er een kat wordt geaait. Nu we "zwanger aan het worden zijn" is het dus ook voor mij een angst dat ze ineens jaloersd wordt. Ik probeer dus al steeds meer om de katten aandacht te geven en haar dan " weg te sturen" dan even later haar roepen en belonen als ze netjes naar plaats gegaan is.
    Mijn zusje heeft nu een lekkere dreumes van een jaar en twee maanden. ALs ik die zie ( al van baby afaan) Dan doe ik ook expres de hond even bij mij laten komen om te laten snuffelen als ze jaloers de neus onder mijn arm duwd zo van ik wil ook stuur ik haar weg en beloon haar een paar minuten later weeer als ze goed geluisterd heeft.
    Mijn zusje had van een fokkster de tip gekregen dat je als je een maal zwanger bent je ook vaak een babypop met de kleerrtje van je baby aan in je armen kunt nemen en vast kunt oefenen zo van ahh kijk eens... wat een lieve baby... ja .... ook lief...

Mijn remi mag alleen tegen mij opspringen, bij ander mensen doet ze het niet. Dom aangeleerd van mij, want nu zit ik inderdaad emt het probleem zwangere buik straks...
    Ik geef nu dus al elke keer aan dat ze op de buik moet passen....

Eerlijk gezegd maak ik mij best een beetje drukk om als er ooit... maar ook mij wordt vaak het advies gegeven, til er niet zo zwaar aan, geef het ruimte en je zult zien dat het zichzelf regelt...

18. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Bedankt allemaal voor alles goede tips. We zullen hier erg veel aan gaan hebben.

Super...bedankt.

19. Niet meer actief

nee ben ik niet mee eens... sorry hoor. :oops:
    Maar juist als je grote hond tegen je buik aanspringt en dan mag het in eens niet meer maar je legt hem niet uit waarom niet meer dan heeft hij ook zoiets van ''nah eerst wel nou in een keer niet meer'' neem je iets van hem af .... snap je wat ik bedoel?
    Ik heb zelf een border collie en ik weet gewoon als iemand hier binnen komt lopen die zwanger is en zij zegt ''niet springen denk aan de baby'' dan springt hij nie t en gaat hij heel rustig zitten. ZO snapt hij ook dat hij bij vrouwtjes minder druk kan stoeien als bij mannen (zoals mijn vriend), en ook bij de buurvrouw d'r hond want dat is ook een meisje.
    En dan zeg je van ''denk er om zachtjes doen is een meisje he?'' en hij doet het ook nog ....
    Maar goed iedere hond is anders he?

Maar goed ik zei ook van , dat ik het zo zou doen he?
    Niet dat een ander het ook zo moet doen ...

succes meid met je hond!

Liefs Swiggy ;)

20. Carmen1988

16 feb 2007
    24
    0
    0
    Ik heb zelf 2 Amerikaanse Bulldogs, het zijn echt schatten van beesten.. En zoals al door een paar andere word gezegd, het zijn gewoon kinderen van je..

Ik ben dan zelf nog niet zwanger enzo, maar ben wel benieuwd hoe zij hier op gaan reageren.. Aangezien eentje nogal dominant is, maar als ik de tips hier zo lees, krijg ik wel een goed gevoel erover.. :)

Deel Deze Pagina