heel slecht slapen- al nachten aan een stuk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MaNo, 14 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaNo

MaNo Actief lid

2 jan 2009
    193
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi allemaal,

Ik ben 10 wkn zwanger en slaap sinds 2 wkn echt super slecht. Ik voel me echt heel moe, maar moet iedere nacht om 4.00u plassen en slaap daarna niet meer. Afgelopen nacht heb ik zowaar ieder half uur gezien...
    Wie herkent dit en wat er tegen te doen?

2. linde90

linde90 Niet meer actief

Ik heb het ook gehad, en helaas kan ik je niet vertellen wat er tegen te doen.
    Sávonds misschien niets meer drinken?

Bij mij ging de ergste vermoeidheid wel weg bij een week of 14, ik hoop voor jou ook.

3. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    klinkt heel bekend hier. Ik slaap ook al een week of 3 erg slecht. Wordt idd vroeg wakker, rond 4 uur al. Ga dan maar plassen en kan dan haast niet meer slapen. Ik heb er nog geen tips voor, hoop maar dat het binnen een paar weken beter wordt.

4. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Tja... ik ben nu 32 weken zwanger en slaap al 29 weken slecht... Ben dus geen hoopgevend voorbeeld...

Wil wel zeggen dat je gewoon moet blijven drinken hoor. Vocht is erg belangrijk nu en zolang je maar 1x per nacht hoeft, drink je echt niet teveel.

Probeer eens om in het donker naar het toilet te gaan. Licht stimuleert de hersenen, dus dan is inslapen weer lastiger. Verder kan je de standaard dingetjes uit proberen. Even opblijven en warme melk gaan drinken bijvoorbeeld.

5. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik slaap ook al slecht vanaf het begin. Heb geloof ik niet 1 nacht meer doorgeslapen. Ik probeer ook iets minder te drinken 's avonds maar moet er alsnog regelmatig uit. Ik heb gelezen dat je lichaam een soort stofje aanmaakt die je lichaam klaarmaakt voor als de kleine er dadelijk is en je ook op moet staan, maar wat hiervan waar is weet ik niet.
    Daarbij is het natuurlijk allemaal toch heel spannend enzo en zal dat er misschien ook een beetje mee te maken hebben.
    Ik probeer i.i.g na het werk nog even een uurtje op de bank te gaan liggen zodat ik toch nog wat rust krijg.

6. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ik moet al tijden 's nachts naar de wc, kan me niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst een hele nacht doorgeslapen heb. Tegenwoordig moet ik er 's nachts minstens 2x uit, maar soms wel 3 of 4 keer. Ik probeer na 10 uur 's avonds niet meer te drinken (ga meestal niet voor 11 uur naar bed).

Maar voor je moeheid scheelt het misschien om vroeger naar bed te gaan of als je niet elke dag werkt om 's middags even te slapen. Het is ook een kwestie van wennen denk ik, ik werd er knetter van maar heb er nu maar aan toegegeven. Als de baby er is zal ik toch ook niet meer doorslapen.

Ik ga wel altijd in het donker naar de wc en kan meestal wel weer redelijk snel in slaap komen.

7. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Bij mij was het 2x de hele zwangerschap lang ellende met slapen.... Dat klinkt nou niet bepaald bemoedigend (sorry) maar zo was het nou eenmaal. Inderdaad, midden in de nacht klaarwakker en overdag rondlopen als een zombie. Een troost is dat het slapen eigenlijk gelijk na de zwangerschap weer goed ging (maar toen kwamen inderdaad, de nachtvoedingen!) Sterkte ermee en er zijn vast genoeg lotgenoten hier...

8. MaNo

MaNo Actief lid

2 jan 2009
    193
    0
    0
    Eindhoven
    Ik heb ook gehoord dat vrouwen in de zwangerschap worden klaargemaakt door het lichaam op minder slapen, maar is dat ook bij 10 wkn al??? Niet echt nodig haha. Maar ja ongesteld worden op je 13e is ook niet nodig haha.

9. sillie78

sillie78 Actief lid

13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Tja, ook ik ben geen hoopvol voorbeeld. Ik word iedere nacht minimaal 8 keer wakker. En dan heb ik een goede nacht.
    Meestal word ik wakker omdat ik moet plassen, maar soms ook omdat ik kramp in mijn kuit krijg. Dan sta ik als een speer naast mijn bed, en probeer dan mijn voet plat op de grond te zetten. Dus je begrijpt dat ik dan ook klaarwakker ben.
    Nu heb ik verlof en ben ik 's ochtens ook nog iedere keer om 8.00 wakker en ga ik er maar uit...pffffffff.
    Maar goed, ben ik al wel vast gewend voor als de kleine er straks is.

10. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    helaas allemaal heel herkenbaar
    om 4 uur plassen en niet meer kunnen slapen
    wordt er gek van..
    komt ook voor dat ik soms om het uur wakker wordt
    niet fijn..":(

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    standaard rond 4 uur word ik wakker.. moet dan idd ook gelijk plassen.. gelukkig valt het nog mee, maar word wel steeds erger.. Ik ben wel de hele dag moe,,, ben niet vooruit te branden haha.. gelukkig heb ik een aardige baas die daar rekening mee houd..
    maar als ik 's nachts naar de wc ben geweest, kan ik wel snel weer in slaap komen gelukkig..

12. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Sterkte, weinig aan te doen. Je kunt even laten controleren of je geen blaasontsteking hebt, maar in de meeste gevallen hoort het gewoon bij de zwangerschap. Ik slaap gelukkig wel weer verder, maar heb er al zo'n twee maanden last van. Bij de een begint het gewoon eerder dan bij de ander en sommigen hebben er gewoon geen last van. Ik word op een goede nacht 2 a 3 keer wakker. Gelukkig kan ik af en toe overdag wat bijslapen :D

13. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    allemaal erg herkenbaar.. wat bij mij nog wel eens wilt helpen is t simpel weg accepteren en me niet irriteren aan t feit dat ik weer wakker ben... en gewoon ff recht op gaan zitten.. en wat te eten...te lezen..en dan met een half uurtje of zo weer te proberen.

succes allemaal:)

14. zwanger81

zwanger81 Lid

10 jun 2009
    57
    0
    0
    ja klopt ikke ook soms nacht wakker 2 a 3x per nacht naar wc te gaan pfff
    soms slapeloos zeg pfff
    wel irri... maarja hoort zeker erbij.

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik had het ook. Gaat vanzelf weer over.
    Tenminste, het slecht kunnen slapen. Ik moet er nog steeds een paar keer per nacht uit om te plassen, maar ik kom nu wel weer gewoon in slaap.

Kun je overdag niet een paar uurtjes slapen? In ieder geval in het weekend? Mij heeft dat iig wel geholpen tegen de vermoeidheid.

16. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Bij mij is het helaas alleen maar erger geworden.. Slaap al de hele zwangerschap bar slecht en het wordt steeds erger. Kom moeilijk in slaap, als ik eenmaal slaap word ik bij elk geluidje wakker, moet elk uur naar de wc, heb nachtmerries en vind m'n draai niet, ben elke dag standaard om 5uur half 6 wakker met enorme honger :S .
    Zou een moord doen voor een nachtje lekker doorslapen en een ochtend lekker uitslapen :)

17. Kiki84

Kiki84 Bekend lid

22 jan 2009
    588
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Ik ben nog niet zo lang zwanger (5 weken) maar ik ben iedere nacht rond 4 uur wakker, ik val dan weer in slaap tegen 6 uur en rond half 8 moet ik er weer uit! Ik ben gebroken dan.. dit heb ik al anderhalve week..

18. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik had in het begin ook standaard dat ik rond een uur of vier, vijf wakker werd omdat ik naar de wc moest. Ik moet zeggen dat ik de laatste paar weken weer goed achter elkaar slaap, maar het is niet heel lang. In het weekend lukt het me af en toe weer om wat uit te slapen - maar dan heb ik doordeweeks wel echt rotnachten gehad. Hoef er soms niet eens uit om naar de wc te gaan 's nachts dus het kan wel iets beter worden. Ik houd er wel rekening mee dat het binnenkort weer gaat veranderen... Ik ga trouwens ook altijd in het donker naar het toilet en kom dan inderdaad vrij makkelijk weer in slaap.

19. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    Tja, ik ben ook zo iemand die al vanaf het begin van de zwangerschap niet goed slaapt. Nu ben ik altijd al een lichte slaper, dat is alleen nu nog erger geworden.

Bij vlagen ging het even iets beter (maar 3 x plassen 's nachts). Momenteel is het met die dikke buik echt zoeken naar een goede positie. Niks ligt meer lekker. Moet zeker 4 x plassen 's nachts en zie de wekker bijna elk uur. Het goede nieuws is dat er na 3 heel slechte nachten geheid weer 1 wat betere komt, daar laad ik dan echt van op.

Het hoort er denk ik een beetje bij :)

20. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Aan dit symptoom merkte ik dat ik zwanger was, elke morgen om 5 uur klaar wakker en de rest vand e dag zooo moe dat ik niks waard was...
    Toen was ik pas "3 weken"
    Slaap nog steeds slecht, an als ik eindelijk goed slaap, mn zoontje slaapt door en het stormt niet buiten, dan moet ik er snachts 2 keer uit om te plassen...
    Zucht...
    Maar helaas, dit blijft zo nog wel even, dalijk kun je slechter slapen door je buik, en daarna omdat je kleine wakker is..
    maar leuk is anders

Deel Deze Pagina