Duisburg, Düsseldorf, Roermond of Maastricht voor dagje weg?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door meintje, 10 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Binnenkort is onze trouwdag weer en hebben samen vrij geregeld die dag. Nu willen we samen een dagje weg, denken nu aan Duitsland of iets in Limburg (wonen in Noord Limburg).
    Wat raden jullie ons aan en waarom?
     
  2. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Ik kom ook uit Limburg... ga graag naar Maastricht. Leuk winkelen maar vind vooral de romantische gemoedelijke sfeer fijn! Ik woon in de buurt van Roermond maar trekt me minder. Zeker het outlet niet. Düsseldorf is ook leuk! Vind ik ook meer sfeer hebben dan Duisburg. Valkenburg dagje Thermen en gezellig eten og naar Aken Thermen en centrum in zijn ook leuk. Net ook een beetje wat jullie willen doen die dag. Veel plezier!
     
  3. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Dankjewel!
    Denk dat we echt beetje willen winkelen en ergens wat eten enzo. We winnen zelf tussen Venray en Venlo, dat kennen we te goed. Roermond vroeger ook veel geweest...
    Thermen zou ik wel leuk vinden, maar man helaas niet.
     
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Maastricht is een heel leuke winkelstad. Roermond trekt mij niet zo. Ook leuk in die buurt is Aken of Keulen.
     
  5. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.690
    3.472
    113
    Maastricht vind ik altijd een hele leuke stad voor een weekendje: gezellige sfeer, leuke terrasjes, lekker eten. Altijd goed.
     
  6. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Maastricht: winkelen, leuke terrasjes en lekker eten! Evt combineren met Valkenburg?
     
  7. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.606
    3.853
    113
    Duisburg en Düsseldorf ken ik niet, maar als ik tussen Maastricht en Roermond moest kiezen absoluut Maastricht!
     
  8. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.147
    1.068
    113
    Ik ken alleen Dusseldorf en Maastricht en dan zeg ik absoluut: Maastricht!
    Aken is ook leuk idd en ligt dicht bij Nederlandse grens (veel leuker dan Keulen, vond ik. Maar ik hou meer van pittoreske historische binnensteden en veel van die Duitse steden zijn flink gebombardeerd in tweede wereldoorlog)

    (maar misschien ben ik bevooroordeeld omdat ik in Maastricht woon :p, het is een erg toeristische stad, maar met reden in mijn ogen. Veel te zien en te doen en ook veel te winkelen)
     
  9. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.821
    25.921
    113
    Vrouw
    Roermond wordt steeds genoemd vanwege Outlet. Maar heeft ook een heel gezellig stadscentrum. Dus degenen die 'nee bleh Outlet saai' roepen raad ik echt aan om daar eens 'gewoon' te gaan winkelen.
    Ik kom er meestal alleen bij het retailpark (saai, groot, praktisch), maar toen mijn trein er een keer vastliep ben ik het centrum in gelopen en was aangenaam verrast.

    Neemt niet weg dat Maastricht ook een heel fijne stad is voor een dagje uit.
     

Deel Deze Pagina