Welke rugtas voor middelbare school?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Gymgirl, 11 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    Onze zoon gaat volgend jaar naar de middelbare school en heeft een goede rugtas nodig. De rugtas moet groot genoeg zijn voor een chromebook, zijn boeken en lunch. Alleen hoe weet ik hoe groot het moet zijn?

    Welke rugtas heeft jouw middelbare scholier en ben je er tevreden over?
     
  2. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
  3. Jaimio

    Jaimio Fanatiek lid

    5 nov 2015
    1.372
    561
    113
    Vrouw
  4. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.372
    113
    Mijn dochter heeft deze: https://www.travelbags.nl/eastpak-out-of-office-rugzak-black-denim.html
    Bij haar moet er een iPad mee. Verder gaat er nog makkelijk lunch in en boeken heeft ze vrij weinig, want dat staat allemaal op haar iPad. Maar soms heeft ze wel werkboeken en a4 schriften e.d. mee.
    Je moet even in de gaten houden hoeveel inch de chromebook is en daar bij de omschrijving van de rugzak naar kijken.

    Edit: zijn volgens mij allemaal wel kwalitatief goede tassen op die website. En die van mijn dochter is ook heel stevig en nu na een jaar nog steeds als nieuw.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. Jaimio

    Jaimio Fanatiek lid

    5 nov 2015
    1.372
    561
    113
    Vrouw
    Mijn dochter moet bij haar laptop soms nog best veel boeken meenemen. Op dagen dat er veel boeken mee moeten past het maar net.
     
  6. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    Dat is een goeie. Moet ik aan school vragen, want dat weet ik niet.

    Mijn dochter (TL) heeft niet zo heel veel boeken. Een stuk of 12 in totaal. De rest staat bij haar op de iPad. Is het raar als ik vraag hoeveel boeken hij gaat krijgen?
     
  7. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    Weet jij hoeveel liter haar tas is qua inhoud? En mag ik vragen welk niveau zij doet?
     
  8. Jaimio

    Jaimio Fanatiek lid

    5 nov 2015
    1.372
    561
    113
    Vrouw
    25 liter, zie mijn eerste reactie.
    Ze doet gymnasium (TTO)
     
  9. kaatjejannie

    29 jul 2010
    67
    21
    8
    NULL
    NULL
  10. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Ik zou een rugzak van Dakine kopen. Die heb ik zelf en die ziet er na vijf jaar nog als nieuw uit.
     
  11. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    Oh ja, stom! Ik had je link al wel bekeken, maar niet gezien dat het bericht daarna ook van jou was.
    Mooie tas trouwens! Hoeveel boeken heeft jouw dochter ongeveer? Mijn zoon gaat gymnasium plus doen, zal ongeveer gelijk zijn wat jouw dochter doet, denk ik.
    En zou je nu weer kiezen voor 25 liter of een net iets grotere?
     
  12. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.372
    113
    Nee hoor, dat vind ik helemaal geen gekke vraag.
     
  13. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
  14. Jaimio

    Jaimio Fanatiek lid

    5 nov 2015
    1.372
    561
    113
    Vrouw
    Ze heeft ook niet zo veel boeken. 10/12 zoiets denk ik. Maar haar laptop zit al in een dikke beschermhoes en op sommige dagen heeft ze net veel vakken waar ze (dikke) boeken voor mee moet nemen. Dan komt er nog een verplichte papieren agenda en etui bij en dan zit de tas wel echt vol. Maar het past wel altijd. Ik zou dus geen grotere nemen. De 25 liter is wel een gangbare maat schooltas. 33 liter lijkt me erg groot. Eventueel zou ik anders voor de Prom zijn gegaan, die is ook 25 liter maar net iets dieper en lager waardoor er denk ik net meer boeken achter elkaar passen. Maar ik zou zeker weer voor Dakine gaan want hij is mooi degelijk met veel vakjes voor sleutels, telefoon en leerlingpasje.
     
  15. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Hier word het een eastpack.
    Lekker standaard ;) tenminste.. in mijn tijd haha
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.355
    12.044
    113
    Vrouw
    Onze zoons hebben een Eastpak.
    Een Padded Pak'r. Zij hoeven geen laptop oid mee te nemen, anders had ik denk ik voor de Out Of Office gekozen.
    Bij Eastpak heb je 30 jaar garantie op de ritsen en naden.
    Bij een van de rugzakken was van het voorvak de rits kapot gegaan. Één mailtje naar Eastpak en we konden hem gratis opsturen. Duurde wel (volgens mij) een week of twee voor we hem terug hadden, maar je kon niet eens zien dat er een nieuwe rits in was gezet.

    En zeker met een donkere kleur tas zien ze er na een paar jaar nog steeds prima uit:thumup:
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Wij hebben voor zoon een Eastpak (Out of Office) gekocht. Nog geen idee hoe het bevalt, maar ik had vroeger ook altijd een Eastpak en dat was prima. Gewoon lekker neutraal ook, hij wil niet te veel opvallen ;). Hij heeft een chromebook en boeken en dat past er volgens mij allemaal makkelijk in.
     
    Zxcvb en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  18. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Volgens zoon nu nog haha, maar hier komt er idd ook een Eastpak, op verzoek van zoon en aangezien hij er de hele dag mee rond moet lopen, moet hij het ook wat vinden.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.469
    2.158
    113
    Mijn dochter heeft ook de Dakine Campus van 25 liter. Ik denk dat een 33 liter wel groot wordt hoor, zeker voor een kind van 1,50m. Mijn dochter is inmiddels 1,59m (begin schooljaar volgens mij 1,52m) en de 25 liter is echt net nog mooi qua maat. Groter zou te groot worden.
    Dochter heeft meestal niet zoveel boeken om mee te nemen, voor verschillende vakken hebben ze alleen online methodes. Op dagen dat ze wat meer boeken mee moet, past het net met broodtrommel etc. erbij. Maar normaal dumpt ze meteen het een en ander in haar kluisje. Nu niet want die mogen niet gebruikt worden, maar ze hoeven ook niet van lokaal naar lokaal.
    Maar het is een mooie stevige rugzak met fijne vakjes.
     
  20. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Hij zal niet alle boeken tegelijk meenemen neem ik aan ;)
     

Deel Deze Pagina