Welke Salicylzuur crème/gel tegen puistjes

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara75, 2 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien86

Pien86 Bekend lid

3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Voor de liefhebber: kruidvat heeft ook een lijn met salicylzuur. Waarschijnlijk in lagere concentratie want deze is wat milder, voor mij juist precies genoeg. En kost een stuk minder natuurlijk.

Ik gebruik deze samen met Paula's Choice retinol 1% (heel langzaam opgebouwd, eerst los van elkaar) en sindsdien is mijn huid enorm opgeknapt!

Zara75 vindt dit leuk.
  2. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

#22 ansje1982, 4 apr 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 apr 2020
    Ik heb zelf rosacea acne. Echt jaren heb ik mij zo geschaamd voor de roodheid en de pukkels. Ik werd er doodongelukkig van. Huisarts, zalfjes, verzorgingsproducten, psycholoog, dermatoloog.... Alles heb geprobeerd en overal ben ik geweest. Alleen een zware en langdurige antibiotica kuur zou mij kunnen helpen. Dat wilde ik niet ivm de bijwerkingen en mijn medische geschiedenis. Sinds vorig jaar heb ik Demoderm ontdekt! Ik had binnen een paar weken een mooie gave huid! Het is wel aan de prijs, maar ik doe wel een paar maanden met een potje en het geld is het mij meer dan waard. Ik voel mij zelfverzekerd en ik zie er gezond uit.
    Ik heb twee foto bijgevoegd. Mijn huid bij start en na een maand. Ik haal de foto straks wel weg ivm herkenning.

3. Pien86

Pien86 Bekend lid

3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Wow wat geweldig voor je! Hopelijk kan je met deze post nog meer mensen helpen.

4. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Wat een verschil zeg! Wat ontzettend fijn dat je hierdoor een gave huid hebt gekregen. :thumup:

5. ansje1982

Ik hoop inderdaad dat ik anderen kan helpen door hier mijn tip te delen.
    Soms zie ik iemand met dezelfde huid als ik had, dan wil ik ze het liefst aanspreken. Dat doe ik dat niet, want zelf werd ik ook regelmatig aangesproken met allerlei oordelen, adviezen en wat zou kunnen helpen. Daar werd ik alleen maar onzekerder van.

6. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Wat fijn voor je! Jammer dat ik de foto’s niet heb gezien want ik heb ook zo’n rothuid. :( Is Demoderm alleen op recept verkrijgbaar?

7. ansje1982

Ik zal de foto nog wel even plaatsen.
    Nee, het is vrij verkrijgbaar via de site van Demoderm. Soms ook via bol.com.
    Het is niet de goedkoopste crème, maar wel het proberend waard. De eerste 6 weken moet je vaker smeren en daarna is het alleen onderhouden. Dan doe ik 2 tot 3 maanden met een potje. Ik smeer nu alleen een heel klein beetje op plekken waar de huid onrustig lijkt te worden. Helemaal stoppen heb ik nog niet gedaan, dat durf ik niet goed.
    Hopelijk helpt het bij jou net zo goed bij jou als bij mij!

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Meditopics is ook heel goed! Gebruik meditopics wisselend met the ordinary

Zara75 vindt dit leuk.
  9. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Wow wat mooi!! En geen fotoshop? ;)

10. ansje1982

:roflmao: Nee hoor, ik ben tegenwoordig gewoon een hele knappe verschijning met een mooie gladde huid!
    (Dat ik dat nu zeg is heel wat :$)

En nee, ik heb ook geen aandelen. ;)

Rosa Canina en Zara75 vinden dit leuk.
  11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Ik heb inmiddels 2 keer de salicylzuur van Meditopics gebruikt. Moet het om de 3 dagen smeren. Vanmorgen viel me op dat de pukkeltjes nu al minder rood zijn en dat het indroogt. Ben dus super tevreden!

12. ansje1982

Dat is super fijn zeg!!

13. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik heb je foto's niet gezien maar je verhaal maakte me al enthousiast. Ik heb zojuist een pot besteld :)
    Ik heb ook al jaaaaren last van rosacea en heb alles ook al geprobeerd zonder (blijvend) resultaat. Ben zo benieuwd joh!

Nog wel 1 vraag: welke dag-/nachtcreme gebruik je, naast demoderm?

14. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Naar de huisarts gaan. Ik heb echt vanalles geprobeerd. Niks hielp en het werd alleen maar erger. Via de huisarts een kuur gekregen (combi van lotion en tretinoine creme) en na 3 weken is alles zo goed als verdwenen. Behalve de litekens helaas... Hopelijk worden die ook minder naar mate de tijd. Er zijn verschillende soorten middelen en kuren die je via de huisarts kan krijgen.
    Een ding weet ik zeker en dat is dat ik nooit meer uit mezelf dingen ga uitproberen wat mijn huid betreft!

15. ansje1982

Ik begon met dagcrème en reinigingswater van la Roche Posay.
    Tegenwoordig heb ik gewoon goedkope reinigenwater en gebruik ook gewoon goedkopere crème. Dat gaat hij mij goed.
    Ik hoop echt dat het bij jou het zo snel en goed helpt als bij mij!

16. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Oh grappig, ik gebruik nu la roche posay. Ik hoop ook dat het net zo goed gaat helpen als bij jou!

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik heb die ook maar eens gehaald om uit te proberen. Ik gebruik de gel/creme nu 1x per dag ipv 2x -maar ik merkte wel gelijk verschil. Met name bij mijn neusvleugels was het drama de laatste tijd. En nu een stúk rustiger.

Pien86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina