Welke sap is beter?

Discussie in 'Voeding' gestart door tamtam78, 2 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Mijn zoontje krijgt op de kinderopvang sap.
    Thuis wou hij het niet, dus nu ga ik het thuis ook proberen en wil ik dezelfde halen als die ze op de opvang hebben.
    Hij heeft diksap appel gehad en multi vitamine, maar dat is geen dik sap.
    Heb vanmiddag in de winkel gekeken en het scheeld nogal in prijs.
    De diksap is 2,99 en die andere 1,55 en de fles is veel groter.
    Ik weet niet cker of je die ook moet mengen met water, want dan zou je er misschien net zo lang mee doen, maar als je ze allebei mengt met water welke zouden jullie dan halen?
    Op allebei staat dat er suiker in zit, maar of het toegevoegd is weet ik dus niet bij die multivitamine.
    De diksap niet dat staat er op.
    Wie helpt mij met een keuze?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het maakt echt allemaal niet zoveel uit, alles bevat suiker hoor.

Ik gaf eigenlijk nooit diksap, omdat ik dat niet nodig vond (en ze vonden het ook niet lekker). Meestal gewoon water, of slappe thee. Of pschorle, dat is water met een scheutje gewoon vruchtensap zoals appelsap.
    Maar goed, ik zou dus geen van beiden kopen persoonlijk. Kijk gewoon wat je OK lijkt, in kwaliteit is er echt geen verschil. Nadeel bij aanlegsappen op appelsapbasis zoals diksappen is wel dat ze er peuterdiarree van kunnen krijgen.

3. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Water en thee heb ik ook al geprobeerd, maar wou hij niet.
    Ik blijf het wel proberen heb dat ook liever dan sap natuurlijk.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij zijn begonnen met diksap, omdat het wat puurder is. In die roosvicee-achtige/fruitmix drankjes (zoals die multivitamine ook denk ik) zit vaak meer toevoegingen.

We hadden vaak dixap in peer smaak. Omdat met (veel)appel je inderdaad problemen kunt krijgen met dunne ontlasting.

Later, denk vanaf 8-9 maanden ook roosvicee en de sappen die erop leken.

Ik mengde trouwens de diksap en roosvicee/fruitmix allebei veel slapper dan de verpakking aangaf. Ik dacht dat de verpakking iets van 1-7 aangaf, en wij mengen het (nog steeds) ongeveer 1 op 20. Is zoet genoeg..

Deel Deze Pagina