Advies nodig (hoofdpijn en druk rond de ogen)

Discussie in 'De lounge' gestart door NavyCrimson91, 21 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Hallo,

Ik heb al een tijdje (1 of 2 maanden denk ik) last van een verstopte neus. Alleen aan de rechterkant, links hoef ik nooit te snuiten.
    Snot is veel en doorzichtig (sorry voor de details:oops:)
    Maar met name 's avonds krijg ik heel erg druk rond mijn ogen en erge hoofdpijn. Ik had dit nooit gelinkt aan de verkoudheid en dacht dat dit door moeheid en mijn lenzen kwam.

Nu ben ik nog op vakantie en had ik het er zojuist met wat vrienden over. Eén adviseerde me om direct naar de huisarts te gaan en me te laten controleren op voorhoofdsholteontsteking. Er kwamen allemaal enge verhalen voorbij over poliepen?
    Een andere vriend was best laconiek en zei dat hij er ook weleens last van had. Bij hem hielp het om een zonnebril te dragen, omdat de druk bij de ogen extra erg werd door fel licht.
    Nu herken ik de laatste wel, ik krijg altijd hoofdpijn van fel licht (zon, koplampen van auto's).

Maar nu ga ik er dus op letten en merk ik dat ik de hele dag rondloop met licht zeurende hoofdpijn.
    Voornamelijk gewoon irritant.
    Maar ik ben op vakantie en kan dus niet naar mijn eigen huisarts. Ik ben wel in Nederland, dus ik zou ergens een huisarts kunnen vinden indien nodig.
    Maar is dat überhaupt nodig? Moet ik me zorgen maken of is dit iets wat vanzelf weer over gaat?
    Wat is verstandig?
    Ik heb echt geen flauw idee, ik heb bijna nooit kwaaltjes...

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Als je er al zo lang last van hebt en je je zorgen maakt zou ik er idd even naar laten kijken.

3. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ik zou wel even naar de huisarts gaan, - misschien nu niet direct je loopt er toch al een tijd mee denk ik dan persoonlijk:p- ik heb een jaar met een verkoudheid gelopen ( nog steeds maar nu is het minder) en doordat ik niet op tijd naar de huisarts ben gegaan is het nu een soort van chronisch geworden. Vooral sinds de zwangerschap is het echt drama!
    Meestal krijg je dan een speciale neusspray en moet het binnen een week verminderd zijn.

Als je bukt heb je dan ook meer pijn?

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.639
    5.666
    113
    Ik zou de vriend zijn die er laconiek over denkt. Gezien ik er zelf ook last van heb. Ik ga niet zo snel ergens voor naar de dokter en het gaat meestal ook na een tijdje weer weg.

Maar een bezoekje kan geen kwaad toch. Zou wel in nl gaan en niet nu.

5. Ballon

Ballon Niet meer actief

Heb kunt even langs gaan. Maar vaak schrijven ze dan eerst een Neusspray voot. Helpt het dan nog niet, dan een antibiotica. Bij mij hielp beide niet. Bleek dat er een stukje kraakbeen vergroeid was, waardoor de boel niet kon ventileren zeg maar. Dit is toen operatief verwijderd en nergens last meer van gehad. :)

6. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ook al zouden het poliepen zijn, dat is nog geen spoed. Ik heb zelf regelmatig deze klachten. Bij mij is het hooikoorts. Ik zou voor nu even een goeie neusspray halen, evt paracetamol voor de hoofdpijn en dan eenmaal terug in Nederland naar de huisarts. En zorg dat je genoeg water drinkt.

7. izzy1984

izzy1984 Actief lid

29 jun 2015
    296
    78
    28
    Waarschijnlijk wordt je idd eerst afgescheept met neusspray hier en neusspray daar. Het klinkt idd wel als voorhoofdholte ontsteking.
    Bij mij heeft het maanden geduurd tot ik eindelijk eens onderzocht werd en bleek dat alle holtes bij mij te krap waren en ik daardoor chronische ontstekingen had. Operarief verholpen en gelukkig niet vaak meer verkouden nu. Succes ermee

8. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Maar dat is dan toch geen verkoudheid meer? Ik dacht op een gegeven moment ook dat ik wel erg lang verkouden was. Bij mijn bleek het hooikoorts en allergie. En als het echt een chronische verkoudheid is, dan je weerstand even een zetje geven met supplementen.

9. NavyCrimson91

Ik was als kind extreem veel verkouden. Tegenwoordig eigenlijk nooit meer. Heb normaal gesproken bijna nooit hoofdpijn.
    Ik heb ook geen allergieën, geen hooikoorts (voor zo ver ik weet).

Ik denk dat ik het maar even zo laat en wanneer ik thuis ben een afspraak maak bij de huisarts.
    Ik wil toch wel uitgesloten hebben dat het niet iets geks is. En ik ga er nu steeds op focussen, waardoor de hoofdpijn (voor mijn gevoel) erger wordt. Net voor het slapengaan heb ik er wel echt last van, dan voel ik sterke druk op mijn oogkassen.
    Maar dat hou ik vast nog wel een weekje uit met paracetamol.

10. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Nou ik dacht vooral, niet zeuren je gaat toch niet voor een ''verkoudheid'' naar de huisarts. Vooral omdat ik ook hooikoorts heb en een allergie tegen huis stofmijt.

Uiteindelijk ben ik toch maar naar de huisarts gegaan die mij vervolgens naar de KNO arts heeft gestuurd toen ik net zwanger was. mijn neus was zo opgezet van binnen dat er inderdaad helemaal geen lucht meer doorheen kon.

Chronische verkoudheid los je niet op door een paar supplementen. Bij mij is het nu ook chronisch en hoeveel vitamine pillen ik ook neem met daarbij speciale neusspray, hoe gezond ik ook eet ik blijf verkouden. Wel veel minder, maar ik blijf het wel.

11. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Bij mij is dat ook hooikoorts.. komt bij mij door mais. Als het regent en dan weer zonnig is vormt zich een soort schimmel blijkbaar en daar kan ik dus totaal niet tegen. Zou ook gewoon even naar de huisarts gaan, al is het gewoon ter geruststelling.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.868
    113
    Ik heb hetzelfde gehad totdat ik op een gegeven moment dubbelzag, toen maar naar de huisarts gegaan (vooral niet googelen pff). Kreeg gelijk een sterke kuur mee en ben met spoed naar de oogarts gestuurd. Met de kuur ging het snel beter gelukkig, maar de hoofdpijn en pijn rond de ogen heeft nog wel een paar week voortgeduurd (in mindere mate). Ik zou er wel voorzichtig mee zijn in elk geval, het kan naar de hersenen overslaan. Ik heb mijn huisarts in elk geval nog nooit zo snel zien reageren.

Edit: hier ook hooikoorts en diverse allergien.

13. NavyCrimson91

Oh bah... Dat is inderdaad de reden waarom ik hier om advies vraag, als ik ga googlen word ik sowieso gek.
    Ga toch maar meteen bellen als ik thuis kom. Maar ben inderdaad bang dat ik eerst word afgescheept met een neusspray. Maar goed, dat heb ik ook gewoon nog niet geprobeerd ;)

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.868
    113
    Zou ik gelijk doen. Heb ik toen ook niet gedaan en was best geschrokken. Gelukkig is het heel zeldzaam hoor. Dus wil je ook niet meteen laten schrikken en bij mij is het met een kuur ook met sisser afgelopen. Maar werd wel even met mijn neus op de feiten gedrukt.

Deel Deze Pagina