Workshop geven

Discussie in 'De lounge' gestart door Luuz, 11 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Goedemiddag dames.

Er zit vast wel iemand die mij kan helpen.
    Mijn hobby begint inmiddels aardig uit de klauwen te lopen en nu kreeg ik een tijdje geleden de tip om eens een workshop te geven.
    Hartstikke leuk idee, maar waar begin je?
    Ik begrijp dat ik een ruimte moet hebben (thuis is geen optie), maar hoe bereken je hier een prijs voor. Ik zal er spullen voor moeten aanschaffen. Hoe bereken je dit door, zodat het niet te duur wordt.

De workshop zou ik overdag willen houden, maar is het gebruikelijk om voor een lunch te zorgen, of alleen koffie/thee/sap/frisdrank?

Als mensen zelf hun model meenemen, ligt de prijs dan lager dan wanneer ik voor modellen zorg?

Dusssss. Ik heb geen idee hoe ik dit aan moet pakken. Of nouja, om een begin te maken. Reclame maken is niet zo'n probleem. Vanwege mijn werk heb ik veel contact met een drukkerij, maar goed, ik neem aan dat je deze kosten toch ook mee moet nemen?

Via internet kom ik ook niet zoveel verder.

Alvast bedankt.

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Consumpties: ligt aan het tijdspad, wanneer jij een workshop van 2-3 uur geeft, dan ligt het voor de hand dat er koffie/thee wordt geschonken, soms zelfs met een koekje/cake erbij.
    Is het een workshop van meer dan 4 uur, dan zou ik zeggen dat het incl koffie/thee en lunch is... dat zorgt mee door de tijdsduur en lunch uiteraard wel voor een hogere prijs.

Ruimte: huur je een ruimte alleen voor de tijd van de workshop (incl voorbereiding en opruimen) dan kan je de huur bijna 1 op 1 doorrekenen in de workshopprijs. Huur je vast een ruimte, dus heb je een maandhuur, dan moet je eerst kijken naar het aantal workshops en het totaal aantal deelnemers.

Materiaal: sommige materialen koop je echt "per stuk" dus kan je doorberekenen. Andere materialen koop je "groot" in en verdeel je in kleinere stukken.

En dan komt de uitdaging om een realistische prijs vast te stellen, je moet je kosten dekken, maar wilt er zelf ook nog iets aan over houden... en je wilt mensen niet afschrikken met gigantische prijzen.

Misschien zelf eens een berekening maken, met foto;s en dan navraag gaan doen wat mensen bereid zouden zijn om te betalen.

3. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Bedenk dat je het huren van een ruimte je rekening houdt met de dagdelen. Als je bijv van 10-14 wilt hier, rekenen ze vaak 2 dagdelen: de ochtend en de middag.

Is het soms een optie om bij de mensen thuis de workshop te geven?
    Anders zijn de buurt/Dorpshuizen een goedkoop alternatief.

Deel Deze Pagina