Zelfgemaakte loempia's knappen open

Discussie in 'De lounge' gestart door loesje1982, 11 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    Hellup:)!
    Als ik zelf loempia's maak, maak ik er meteen een voorraadje. Van filodeeg van de toko, speciaal voor loempia's.
    Maar..... als ik de ingevroren loempia's wil frituren knappen ze open, en komt de vulling eruit. Heb al bevroren gefrituurd, half bevroren en ontdooit, allemaal zelfde resultaat. met pangsits heb ik dit ook.

Ik laat de vulling goed uitlekken en plak de loempia's dicht met water. Het rollen heb ik geleerd van een Indische mevrouw waar ik Indische kookcursussen heb gevolgd. als ik zelf de loempia vellen maak heb ik ook dit probleem....

Iemand een goede tip? Dubbele vellen heb ik weleens gelezen, maar dat moet toch niet nodig zijn?

2. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ik gebruik altijd ei om het dicht te plakken..

In het begin gingen ze bij mij ook altijd stuk. Misschien is de olie dan TE heet?

Eventueel twee vellen op elkaar proberen?

3. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    Idd dichtplakken met ei en goed op de temperatuur van de olie letten minimaal 160 graden en max 180 graden.

4. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    de olie te heet, dat zou kunnen:)
    ik frituur namelijk in de wok, dus dan zou ik een thermometer moeten halen.

5. Dubbelbloed

Dubbelbloed Actief lid

25 sep 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik maak een papje van water en bloem om het dicht te plakken. Ik zie dat je een wok gebruikt, dit smaakt sowieso al beter dan frituurpan. Zelf gebruik ik een koekenpan en keer halverwege de loempias om. Ik gebruik dus weinig olie. Misschien een idee?

6. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Ik denk dat je teveel vulling er in doet plus volgende keer de loempia's dicht maken met ei of bloem water papje.
    Als je ze wilt bakken bevroren in de hete olie doen.

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Gaan ze open op de 'naad' of scheurt het deeg gewoon?

8. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    wij maken ook regelmatig zelf loempiaatjes. we maken ze, frituren ze en doen dan een gedeelte in de vriezer.
    om ze dan weer warm te krijgen, doen we ze in de oven.

9. Noenoe

Noenoe Bekend lid

14 okt 2010
    883
    33
    28
    Midden-Nederland
    Het komt doordat je ze met water dichtmaakt, daardoor gaan de open. Ik doe t altijd met ei en heb t probleem nooit dat ze open gaan

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nee hoor, met water dichtmaken is prima. Ik denk dat het probleem is dat je filodeeg gebruikt. Waarom gebruik je geen loempiadeeg? Dat is een stuk sterker. Bij mij gaan ze nooit kapot.

Deel Deze Pagina