Met de trein reizen in Nederland met wandelwagen?

Discussie in 'De lounge' gestart door sm1, 21 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ik woon al heel veel jaar niet meer in NL en ben volgens mij voor het laatst 15 jaar geleden met de trein gereisd in NL.
    Is de trein un wel makkelijk in en uit te stappen met een wandelwagen?

Ik ben wel wat gewend, hier in Barcelona maak ik vaak gebruik van de trein met 2 kinderen en een baby in een wandelwagen en dat lukt best.

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Nee het is echt dramatisch. Iemand moet je helpen.
    Heel frustrerend. Amsterdam centraal is helemaal een drama omdat je heel ver moet lopen om een lift te vinden ook.

3. VSC

VSC Niet meer actief

Nee zou ik nooit aan beginnen. Ook als je in een rolstoel zit ofzo heeft de trein meteen vertraging.

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Je hebt idd hulp nodig. Maar ik heb heel veel met de trein gereisd en er is altijd wel iemand die je ff wil helpen als je het vraagt.

5. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Treinen van de NS zijn nog steeds niet te doen en daar heb je dan idd Hulp bij nodig en moet je in het tussenstuk zitten.heb trouwens die paar keer dat ik het nodig had wel hulp aangeboden gekregen.
    de treinen van bijvoorbeeld Veolia sluiten veel beter op het station aan en hoef je de wagen bijna niet bij op te tillen. En de liften moet je idd 9 van de 10 x een stuk voor omlopen dus hou daar rekening mee met de tijd die het in beslag neemt.

6. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    :$Nog altijd even dramatisch dus.
    Nee dan laat maar hahaha.

7. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    En nu ik toch aan het vragen ben hoe zit het met de stadsbus?
    Zal overal wel anders zijn maar hier kan je er zo inrijden met een kinderwagen.

8. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    trein met een kinderwagen is hels inderdaad , zit je lekker naast de toilet met die vieze pislucht :s , mensen blijven ook gewoon op die klapstoeltjes zitten waardoor je opgesloten zit . Daarom nam ik of een buggy mee die ik kon klappen en onder de stoel kon schuiven of de maxi cosi op het onderstel van de wagen , ook ingeklapt onder de bank , ik ben dan net zo egoistisch als de rest hoor , neem lekker 2 plekken in :p

in Rotterdam de tram en metro is vergeleken met 10 jaar geleden toen ik voor het eerst moeder was een verademing met in en uit stappen , geen trappetjes meer :) en zoizo in de tram en metro is er een plek voor kinderwagens

9. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Is een draagdoek voor je kleintje geen optie??
    Weet niet hoe oud de andere twee zijn en of zij gewoon kunnen lopen maar zo ja dan is een draagdoek ideaal.
    Spulletjes die je nodig hebt verdelen over 3 rugzakjes evt of een trolley meenemen.

10. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Al het openbaar vervoer in Nederland is dramatisch met een kinderwagen. De trein kom je niet in en uit, in de bus heb je net genoeg ruimte voor 1 kinderwagen maar als er een tweede bij komt sta je meteen als vee opgestapeld. De metro gaat nog, als de lift naar het perron het doet (en niet enorm naar pis stinkt).

Dus als ik met mijn neefje met het OV moet pak ik de draagdoek. Heerlijk, die vrijheid. Dat vind ik echt een aanrader.

11. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Tis niet ideaal maar goed te doen vind ik... Ik reis regelmatig met de trein en bus. Wel extra tijd nemen voor de lift. Mijn ervaring is dat er genoeg mensen zijn die je willen helpen.

12. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Bedankt voor de reacties. Het zou echt voor de leuk zijn om
    Een uitstapje te maken verder weg naar het dolfinarium ofzo.
    Maar ik ga er niet aan beginnen hoor 😜

13. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Goed te doen hoor! Intercitys zijn niet altijd het makkelijkst, maar er zijn tegenwoordig echt veel moderne sprinters waar je je kar zo inrolt. En er zijn altijd wel mensen die je kunnen helpen. Ik vind het iig reuze meevallen.

14. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik vind het K*T .. beter woord heb ik er niet voor.. het is drama vaak moeten rennen met de wagen.. met 1 kind ging het nog slepen op de arm met 1 hand wagen erin tillen.. maar met 2 kids doe het noooit meer

15. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ging met een peuter van 3, een dreumes 1,5 en zwanger tot een paar weken geleden elke week met de trein. Altijd iemand die een handje helpt, en als er niemand in de buurt was lukte het ook altijd wel hoor... Zo zwaar is een kinderwagen niet toch?!

Met een baby zou ik toch wel kiezen voor een draagdoek maar meer omdat de in- en uitstap best hoog is en een baby los in de bak ligt.

16. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik had echt de zwaarste kinderwagen op de markt geloof ik (mc mura) en er was altijd wel iemand die mij hielp.

Vervolgens zette ik de kinderwagen gewoon in het gangpad, kind eruit en ging zitten in de trein. Niks geen pislucht en aso mensen op de klapstoeltjes waar in last van had.
    Bus net zo, ook altijd wel iemand bereid om te helpen, zelfs de buschauffeur helpt indien nodig. Maar meestal pak ik de bus waar je zo in en uitrolt met de kinderwagen.

Nu woon ik niet in de randstad en ik weet dat daar echt een mega verschil in zit.

Randstad en tram is prima te doen met de nieuwe modellen, de oudere trams absoluut niet (smalle trapjes ipv in en uitrollen)
    En het is vaak druk, vooral in Amsterdam.
    Daar zou ik kiezen voor een draagdoek of draagzak

17. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik vond met de bus al een ramp, als ik met het OV moet hier altijd een draagdoek of zak.

18. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Ik ging zelfs met de 2 ling wagen naast elkaar bus en trein in, ja even Hulp nodig met instappen maar verder lukt het prima dat was 11 jaar geleden, bussen zijn juist verbeterd kwa in een uit stappen, tja en de ruimte dat is gewoon niet anders.

19. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.203
    4.510
    113
    Hier reis ik af en toe korte stukken met de sprinter treinen en dat gaat echt prima, als je instapt bij het gedeelte wat speciaal voor invalide/kinderwagen en fietsen is bedoelt en buiten de spits, kun je gewoon zitten. Stadsbussen (in utrecht in iedergeval) zijn vervelend als er meerdere kinderwagens of buggy's in moeten, maar vaak hoef je er maar kleine stukken mee en dan gaat het nog wel.
    Zou wat andere ook al sturen voor het gemak een draagdoek gebruiken, maakt je veel mobieler zeker met andere kindjes erbij.

Deel Deze Pagina