Mijn zoontje schopt de dekens snachts vaak van zich af waardoor hij het na een tijdje frisjes krijgt en (volgens mij) daardoor wakker wordt. Wat doen jullie hiermee? Hij is te groot voor een slaapzak (wordt volgende week 3) en sokjes aandoen vind ik ook weer zo iets.. zo luchten zijn voetjes ook niet lekker. Instoppen doen we maar is blijkbaar niet goed genoeg
Ik lees mee, ons zoontje heeft tot bijna 4 (!) in een slaapzak gelegen om dezelfde reden. Nu moeten we er soms wel 2 a 3 keer per nacht uit omdat hij het koud heeft en dat dan ook gaat roepen. En dan ligt zn dekbedje dus echt helemaal naar beneden getrapt. Instoppen heeft totaal geen zin. Als baby was hij ook al zo druk met rollen, toen heeft hij ingebakerd gelegen. Hij heeft een dikke pyama en sokjes aan in bed en we laten nu standaard de verwarming aan, maar het helpt niet echt....
Ja haha dat was hier ook zo, als baby lag hij ook altijd te maaien en trappelen. Hier is het vervelende alleen dat als hij eenmaal wakker wordt s´nachts, hij dan niet meer alleen wil blijven dus gaat ie altijd met ons mee naar ons bed. Op zich niet echt een probleem vinden wij, maar zometeen komen er twee babys bij en denk dat ik het dan niet altijd meer prettig vind Normaal gesproken slaapt hij goed. Maar nu is dit een beetje een probleempje
Gaat hier nu niet meer, grootste maat zit echt niet lekker meer, dus hij draagt m al een tijdje niet meer
Mijn dochter ligt om deze reden ook in een slaapzak. Er zijn echt grotere te koop meis! even een voorbeeld, wel tot maat 128. https://www.ikbenzomooi.nl/nl/kinderkamer/slaapzakken/?mode=grid&limit=24&sort=newest&min=0.00&max=80.00&sort=newest&brand=0&filter%5B%5D=12269
https://babyslaapzak-shop.nl/14-lange-kinderslaapzak-130cm-140cm-160cm?gclid=EAIaIQobChMImoPM5cy-2AIVRbobCh0aow25EAAYASAAEgKCVfD_BwE Hier hebben ze grote maten slaapzakken. Neem tenminste aan dat je kindje niet al groter is dan 1.60 m.....
Ik vind een goede nachtrust zo belangrijk..ik heb het er graag voor over. Sinds mijn dochter in haar zomer slaapzak ligt, woelt ze dus niet meer..zal wat begrenzing bieden, daarnaast voorkwam een peuterkussen dat ze omhoog kroop.
Yep, ik ken de grotere slaapzakken, maar hij wil er echt niet meer in.... op t laatst werd het echt een strijd. Dus nu weer terug in een slaapzak gaat denk ik niet werken, al zou ik het met alle liefde nog eens proberen. Edit: die van slaapzakplaza zijn het proberen waard, zijn eigenlijk gewone slaapzakken maar dan een kleinere maat. Thanks!
Oh jeetje idd grotere slaapzakken. Maar ben ook bang dat hij er hier niet meer in wil, daar voelt ie zich volgens mij veel te groot voor haha.. nu ook sinds paar nachten de luier al af, en gaat super. Ik zal er nog eens over nadenken...
Wij hebben dochter op een gegeven moment uitgelegd dat ze zelf de deken kan pakken en dat ze het dan weer warm krijgt. Snappen ze best, paar keer overdag oefenen.
Inderdaad, in een gewone slaapzak leggen, dan kunnen ze de deken niet naar beneden trappen want ze liggen erop. Voelt ook niet als een "baby"slaapzak voor ze.
Mijn zoontje (3) doet dat ook, daarom hebben we hem juist nog niet zn winterdekbed erop omdat we denken dat hij die helemaal wegduwt. Hij heeft het snel warm maar ik doe hem nu wel een warme pyjama aan, van die velours dingen. CenA heeft ze en Hema en bij ter stal heb ik ook mooie warme pyjama's gekocht voor de kinderen. En voordat wij op bed gaan kijk ik altijd nog even bij hem en trek de deken nog even goed over hem heen.