Wij gaan dit jaar kerst doen met de familie maar een keer anders dan anders we doen allemaal kleine gerechtje maken zo komen we op 4 kleine voorgerechtjes, 4 hoofdgerechtjes en 4 nagerechtjes We zitten met een zwangere die niet alles mag eten, en mijn man die niet alles eet. voor ons zoontje wordt gezorgd dat komt wel goed. die is een vrij makkelijke eter. Menu tot nog toe: mini cocktail garnalen/ kip (man eet geen vis) ham met meloen spiesje iets met carpaccio en alternatief voor mij ......???? varkenshaas in bladerdeeg scholrolletjes (mijn man slaat deze over) rosbief ( deze sla ik over) beenham Hierbij worden aardappeltjes en salade gemaakt mini tiramisu (zonder drank en ei) panacotta citroen tarte tatin kaasplankje. Het menu is bijna klaar maar we moeten nog 1 voorgerechtje en mijn oma belde gisteren van wat moet ik maken, ze weet het echt niet en ik ben het ook echt even kwijt iemand nog tips voor wat makkelijks?
Ik zou idd een soep doen, champignon crème ofzo En anders: Toast met champignons en spekjes enzo Gevulde champignons met gehakt en kaas
Bruchetta met tomatensalsa. Carpacciolepel (2jr geleden gemaakt, erg simpel en een groot succes) Of een andere amuselepel. Vijgen met geitenkaas en spek en honing even in de oven, heerlijk. Je kan ook googelen op amuselepel, vind je van alles.
Toastjes met pate en daarop een klein beetje cranberrycompote Groentebouillon Italiaanse vleeswaren met soepstengels of wat brood Gazpacho Lekkere salade Klein beetje eendeborstfilet Cherrytomaatjes met basilicum en mozzarellabolletjes op een cocktailprikkertje Gevulde champignons Zit er iets bij?
Hihi jullie komen allema met champignons en tomaat. Hihi dat zijn er 3 van die het niet eten. Carpaccio wordt al gedaan. Dus dat gaat ook niet. Geitenkaas eten er ook 2 niet. Grrrr. Ik ken mijn oma als die soep maakt hebben we verder niets meer nodigde rest van de maaltijd. Ik ga eens zoeken bij amuses
Courgettesoup Amuseglaasje met griekse yoghurt, mangochutney en pittige kip, supermakkelijk, kant-en-klaar en hier altijd een succes! Pittige kipspiesjes - Recept - Allerhande - Albert Heijn
Wortelsoep . Heel neutraal en supermakkelijk! 1. 900 ml groentebouillon 2. halve ui + 4 grote wortels grof snijden en even in de wok 3. ui + wortels toevoegen aan de bouillon incl een bosje koriander en even laten opstaan (afhankelijk van de grote van de wortel, het moet in ieder geval zacht genoeg zijn om normaal te kunnen pureren) 4. staafmixer er op en klaar!
Deze is erg gemakkelijk te maken en heel erg lekker! Champignons à l'escargots - Recept - Jumbo Supermarkten
Oeh, lekker! Wat je moet maken weet ik niet, maar ik kom bij jou eten met kerst. Mijn eerste gedachten gaan naar champignons. Met een beetje kaas en knoflook uit de oven? Of een tomatencarpaccio, om mooi aan te sluiten bij de vleescarpaccio.En die yoghurt-kip glaasjes klinken ook geweldig.
gevulde champignons? boursin mengen met spekjes, ui en tomaatstukjes. Dit in de champignon, kaas erover en in de oven
Een cremesoep. Prei of broccoli? Brood met kruidenboter, dat doet het bijna overal wel goed! Dorito's met een laagje kaas erover uit de oven en dan sour cream dipsaus en guacamole. Kleine zalmwraps, of kruidenkaas met walnoten-wraps. Gevulde champignons. (Ik lust geen champignons maar deze vind ik héérlijk)
Het blijft moeilijk heb nu eigenlijk mijn zinnen gezet op zalmrolletjes geen wraps, en dan voor mijn man iets bedenken wat anders is en wel aansluit. Ehm geen tomaat, courgette aubergine champignons, vis of iets wat niet op jonge kas lijkt.
Ik weet niet of er wel tapenade wordt gegeten anders is dit een lekker en makkelijk voorgerecht Rauwe ham met groene olijvensaus - Recept - Allerhande - Albert Heijn
Oeh ik lees even mee, komt hier erg veel lekkers voorbij. *vraagt zich af waarom kerst maar 2 dagen is, zo kan ik nooit al dat lekkers maken *
Je hebt in elk geval 2x iets met ham. Alle drie de dingen zijn koud. Je hebt vis (of kip), varken, rund. Lijkt me dat in dit rijtje een warm soepje (dus geen gazpacho) erg lekker is. De drie genoemde dingen zijn ook redelijk traditioneel, dus ik zou niks exotisch doen. Courgettesoep of broccoli-courgettesoep in een klein glaasje misschien. Lijkt me er uitstekend bij passen. Even snel op mijn favoriete bron gezocht voor je en deze dingen zou IK er bij doen: Broccoli-courgettesoep (zelf al een keer gemaakt en is erg lekker) Supersimpele courgettesoep met kerriekaaskoekjes Gegratineerde aspergesoep (minder simpel, wel culinair). Of een tomatensoepje. Hoe dan ook serveren in iets kleins, misschien in een Senseo-kopje of zo
Dat kleins dat komt wel goed we hebben van die mini kommetjes glaasjes weet ik het wat allemaal. Ik heb ook wel iets van iets warms is ook wel leuk erbij, ragout is dat anders ook nog wat een soort pasteitje? Traditioneel klopt komt ook doordat het bij mijn moeder wordt gedaan en haar keuken niet enorm is. daardoor kunnen we ook niet meer dan 2 dingen warm doen per gang. En waarom kerst niet langer is geen idee, ik krijg ook altijd trek van die boekjes die allemaal binnen komen, nu is koken ook een grote hobby van mij hoor.
Dit lijkt mij erg lekker maar valt misschien wat uit de toon bij de rest van je menu: Albert Heijn Dit was een grote hit op mijn verjaardag. Doe er altijd nog wel wat kerriepoeder door: Albert Heijn Misschien ook nog een idee om een quiche te doen? Krijgt iedereen een puntje. Wat wij ook vaak hebben is soep á la Unox (soep uit zak ). Kan je nog verschillende smaken doen. In een pannetje opwarmen en klaar. Niet zoveel werk en toch weer een extra gang op tafel.