Ik krijg met Oudjaar vrienden over de vloer en de bedoeling is om mini-pizza's te maken. 1 van de specialiteiten van vriendlief . 1 klein probleempje: Een vriendin is vegetarisch Iemand ideetjes qua beleg die verder reiken dan gewoon het vlees, vis of zeevruchten eraf laten? Er worden hier meestal 5 verschillende smaken ofzo gemaakt (met als basis tomatensaus). 1 al zeker met scampi Meestal ook iets met ananas, ham en champignons Soms met ei en spek of ham Soms met vis en champignons Soms met champignons, ham, salami en paprika Soms iets met tomaat en salami Al dan niet met kaas bovenop (ligt eraan hoeveel erop ligt enzo) Soms nog iets naar de zin van de dag Ik kan bijvoorbeeld wel 1 versie met alleen ananas en champignons maken ... Maar ik zoek nog nieuwe inspiratie zodat vriendin ook wat keuze heeft. En zodat ik ook nog wat nieuwe inspiratie heb voor als mijn zus dat hier ooit es eet. (Voor zij die het zich afvragen, de mini-pizza's worden gemaakt op een in twee gesneden pita-broodje. Spaghettisaus erbovenop, andere ingrediënten erop en ze kunnen de oven in.)
tomatensaus monzarella pesto of italiaanse kruiden dit in de oven en daarna nog wat fijngesneden rucola en pijnboompitjes erover. Voor de niet vegetariers wat reepjes parmaham
Paprika, ui, olijven, tomaat, mozzerella, geitenkaas, gorgonzola, spinazie, champignons, rucola, basilicum, pijnboompitten, artisjok, courgette. Niet allemaal tegelijk he.
Artisjok, paprika, champignon, rode ui en plakjes olijf is mijn favo combi! Maar vooral de artisjok is heerlijk!
Je hebt ook vegatarische salami, ik vind het heeerlijk! Ik eet ook haast geen vlees. dus maak dan pizza gewoon met tomatensaus, kaas en vega salami.. je hebt ook vega gehakt enz.. misschien is in die richting kijken?
Als vegetariër zijnde kan ik volgende aanbevelen ajuin, verschillende soorten paprika's, tomaten, vegetarisch gehakt en kaas erover. Goed kruiden ook.
juist pizza is nou niet moeilijk om vegetarisch te maken. groenten en verschillende kazen mozzerella/pesto champions margeritha champions/paprika/asperges aperges/ ei P.s. Let je ook even op de tomatensaus, welke het is. O en afhankelijk van je vriendin kan het zijn dat ze ze liever als eerste in de oven heeft en daarna die met vlees. kan nog wel eens gaan druppen het vet nl.
Tomatensaus is hier sowieso altijd zonder vlees . Wij hebben standaard die van Aldi in huis. De minipizzaatjes worden hier op 1 ovenplaat gelegd zonder 1 drup olie. Er komt dus niks van "vocht" uit (we hebben het zelf al minstens 30 keer gegeten, dus dat weet ik zo onderhand wel ). En vriendin eet nog wel es wat vis - heb ik nagevraagd bij haar - alleen niet op een pizza. Al heeft een andere vriendin zitten stoeven over mijn vriend zijn scampi-pizza (zij heeft hem hier al gegeten) en ging ze eventueel misschien toch es 1'tje proberen. Maar doet ze dat niet, ook goed en even goed vrienden .