Hallo dames, Even een vraagje... Wij eten altijd laat. Rond 19.00 / 19.30 ... Eerder is mijn man gewoon niet thuis van zijn werk. Mees krijgt nu om 18.00 zelf warm eten en om 19.30 nog een laatste fles. Uiteindelijk willen we wel dat hij met ons mee-eet laat maar zeggen, hij moet er toch aan wennen dat we laat eten, dit zal niet snel veranderen. Maar hoe pak ik dit het beste aan? Rons 18.00 een laatste fles geven en daarna avondeten met ons en dan naar bed? Zijn fles afbouwen en hem rond 17.30 iets van een soepstengel geven, dan laat eten en daarna naar bed? Wat zouden jullie doen? Of wat doen jullie? En op welke leeftijd laat ik dan die laatste fles vallen? hahaha wat een vragen, hopelijk hebben jullie de gouden tip
Mijn man is ook vaak laat thuis... Ik eet gewoon rond 18:00 uur: Manlief eet dan maar later... Ik begrijp wel dat je samen wilt eten, want dat is veel gezelliger... Maar ik stel het ritme van mijn zoon op nummer 1: Hij is bijna vier jaar, gaat over twee weken naar school en móet gewoon om 19:00 uur i bed liggen anders is het drama 's ochtends. Zo heb ik het vanaf het begin af aan ook gedaan: Man laat thuis? Jammer dan, wij gaan alvast eten..!
Ik heb nog ff zitten denken.. zou ik niet zijn laatste fles kunnen afbouwen en hem dan met avondeten een glas (karne)melk geven? En dan zijn avondeten steeds iets verlaten? Hij zit er nog niet om te springen ofzo om 6u.. en om zijn fles om 19.30 ook niet..?
Zo gaat het hier ook, ik wacht tot uiterlijk 18.15 uur met eten, is man er dan nog niet dan eten zoon en ik samen en man alleen....vind 19/19.30 uur eten te laat en te dicht op bedtijd. Z'n bedtijd gaat misschien ook nog veranderen hè, wordt waarschijnlijk vroeger.
Ik zou in jouw geval gewoon doorgaan met wat je nu doet tot je kindje de laatste fles niet meer wil of dat jullie die laten vervallen zeg maar. Dan kan je eenextra tussendoortje geven zodat hij het red tot half 8, dan met jullie eten en erna direct naar bed. Naar nu hij nog zo jong is zou ik geen toeren uit halen alleen maar voor het mee eten...
Zou het ook erg laat vinden (nu nog steeds) om mijn dochter zo lang te laten wachten op het eten... Hier is ze dan ook veel te moe en ligt altijd in bed rond die tijd! Maar dat is misschien ook omdat wij een ander ritme gewend zijn? Als manlief laat was dan at ik altijd al met haar.. Anders hebben we een vervelend en moe kind aan tafel, maakt het eten er ook niet leuker op. Hier eten we meestal rond 18u!
Tja dat is ons probleem dus ook. Wij eten laat, te laat voor mijn dochter van 10 maand. Voorlopig krijgt ze dus gewoon haar patatjes 's middags. Met de pot mee-eten zit er hier helaas nog even niet in.
Mijn man is niet elke dag heel laat, maar als hij laat is kunnen we niet met z'n drieeën eten. Dan eet ik met mijn zoon eerder. Ik vind het jammer en ongezellig maar het is wel beter voor mijn zoontje. Gelukkig kunnen we in de weekenden altijd met elkaar eten en gelukkig is hij ook niet elke dag laat. Ik snap je probleem wel, maar ik zou niet teveel toestanden uithalen om samen te kunnen eten.
zolang hij het volhoudt, omdat je zegt dat hij niet staat te springen zou je hem s middags later een tussendoortje kunnen geven en dan met jullie laat eten. Je zal wel merken dat het niet meer lukt als hij eenmaal op school zit, maar dat is nog ver weg. Dan doen wat bellaluna zegt, jij eten met de kleine en papa later. Ik zou nooit de kleine apart doen, het is zo belangrijk om samen te eten om het eten leuk te houden en met jou is natuurlijk ook al samen.
Ja, school is idd nog ver weg .. ik denk dat ik met maar eens ga proberen. Zn eten steeds iets later, en zn laatste fles steeds iets minder. Dan gewoon bij het eten wat (karne)melk. Werkt het niet, dan is het ook zo weer omgegooid
Hier gaan wij hetzelfde probleem krijgen, zodra mijn vriend bij zijn nieuwe werkgever begint. Hier gaan wij het zo doen: Als ik niet werk, dan eten wij om 18:00 uur, inclusief zoon (2,5 jaar) en dochter (2 dagen ouder dan jouw zoon). Vriendlief warmt zijn eten op, zodra hij thuis is. Kan nu met haar uitwijken tot 18:30 uur, daarna heeft eten echt geen zin meer, want dan is ze echt te moe om te eten. Onze dochter krijgt alleen geen laatste fles meer. Als ik werk, maak ik van te voren een portie eten voor haar klaar. Die warm ik voor haar op, om 18:00 uur (dan ben ik thuis), ondertussen staat ons eten op. Zoon en ik eten dan rond 18:30 uur. In 3 delen. Gelukkig komt dat maar 1 keer per week voor. Gezellig is anders...
Nou, gister kwam het even zo uit dat Mees pas om 18.45 uur at. (we zaten in de auto eerder).. Was niet gepland, maar ja. Het ging prima Als laatste flesje hebben we hem om 19.45 nog 90+3 gegeven (normaal 150+5). Hij heeft heerlijk geslapen