Kat tijdelijk naar pension

Discussie in 'De lounge' gestart door Ilona81, 9 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilona81

Ilona81 Lid

14 feb 2012
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Even iets anders i.p.v. een bericht over het niet zwanger worden.
    Voor de mensen die me kennen, dit staat nu even geparkeerd omdat mijn ex en ik niet meer samen zijn.

Dit is dus eigenlijk ook de reden waarom mijn kat een tijdje naar een pension moet. Volgende week moet hij bij mijn ex weg en hij kan nog niet naar mijn tijdelijk verblijfadres komen, want daar zijn we de zolder nog in orde aan het maken (katproof).

Ik heb hier echt heel veel moeite mee, want het liefst liet ik hem nog bij mijn ex in zijn vertrouwde omgeving. Maar dit kan dus niet meer helaas.

Heeft iemand van jullie ervaring met kattenpensions? Hoe heeft jullie kat het ervaren?

Het pension waar hij naar toe gaat is echt heel mooi, dus daar ben ik niet bang voor. Meer voor hoe mijn kat het zelf zal vinden.

Ik hoop op reacties...

Xx Ilona

2. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ligt er een beetje aan hoe jou kat is, went hij snel aan nieuwe situaties? Hoe lang zal hij daar moeten blijven ongeveer?
    Balen dat je in zo'n situatie terecht bent gekomen, is er niemand die hem tijdelijk voor je kan opvangen?

3. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Uiteindelijk zal elke kat het redden in een pension want het is gewoon niet anders. Hier 2 katten die elk jaar wel 2 weken naar een pension gaan. 1 kat vind het prima, de ander ondervindt er veel stress van (is een schuwe kat). Maar..... na een dag is hij dit weer vergeten.

Mijn instelling is meestal dat je er zelf meer moeite mee hebt dan het beestje EN soms is het gewoon nodig. De rest van de tijd geef je ze een liefdevol huis dus dan is het toch voldoende?

4. Ilona81

Ilona81 Lid

14 feb 2012
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor de reacties.
    @Nora, toen hij vorig jaar tijdelijk naar mijn ex schoonvader moest, wende hij vrij snel. Maar toen waren mijn ex en ik er ook met de honden. Hoe lang dat is nog niet zeker. Een maandje hoop ik. Nee, ik heb al zo veel mensen gevraagd. Veel hebben zelf honden wat niet samen kan enz.

@Jeszss, het is inderdaad zo wat je zegt. Bij mij is het niet eerder nodig geweest, want er kwam altijd iemand om hem te verzorgen. Zitten ze wel samen dan? Is ie het na een dag pension weer vergeten? Of als ie weer thuis is?
    Dat is idd zo dat ik er zelf meer moeite mee zal hebben. Ben bang dat ie het idee krijgt dat ik hem in de steek laat, omdat ik ook thuis ben weg gegaan.
    Ik denk te veel na ben ik bang...

5. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Mijn kat vond het echt fantastisch met al die andere katten. Hij wou echt niet mee naar huis. Maar het ligt indd een beetje aan de kat.

6. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Ik heb altijd een hok waar mijn 2 katten samen zitten, zonder andere katten. Neem hun eigen speeltje mee en huisjes/kussens waar ze thuis graag op liggen. En mijn katten zijn het een dag na thuiskomst alweer vergeten. De dag van thuiskomst zijn ze heel blij met de aandacht en knuffels en daarna is het weer over tot de orde van de dag.
    hier een emomuts die echt kan huilen als ik ze achterlaat, maar ik weiger door katten niet op vakantie te kunnen :)

7. Ilona81

Ilona81 Lid

14 feb 2012
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Marlijn, dat is fijn om te horen. En hij was geen andere katten gewend? Ik hoop dat hij het ook leuk gaat vinden met andere katten. Lijkt me juist leuk voor hem wat kattengezelschap.

@Jeszss, ze zijn dan wel samen he dat scheelt ook weer. Ik geef ook wat mee.
    Ik denk dat ik ook ga huilen, dat had ik al toen ik de hond bij vrienden bracht. Ik ben echt erg wat dat betreft. Gelukkig ben ik niet de enige ;)

Deel Deze Pagina