Ervaringen en Tips gevraagd bij aankleden!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Anias, 21 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo dames

Even een lekkere peutervraag. :D
    Herken iemand dit en.. zijn er tips? (kortom hellup)

Mijn zoontje van 4 heeft s'ochtends grote moeite met aankleden. Het duurt echt heel lang en het wordt inmiddels een echt drama. Hij is brutaal, luistert niet en moet echt om de domste dingen huilen voor aandacht. We hebben hele duidelijke afspraken die we consequent doorvoeren. Als hij aangekleed is mag hij een beker warme melk (vindt hij lekker) en mag hij een filmpje kijken. Maar niets boeit hem. :)

Mijn man wordt er echt boos om. Ik probeer hem met grapjes e.d. te verleiden om aan te kleden. Natuurlijk help ik hem wel, maar hij KAN het zelf, dus ik vind dat hij ook mee moet werken. Daarbij als ik hem aankleed weet hij nog van alles te verzinnen dat het uren duurt. In het weekend laat ik hem rustig zitten hoor, maar als het een schooldag is moet hij toch op tijd klaar zijn.

We zijn toch niet de enige met dit probleem? En... wie heeft er een goede tip :(

2. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ik heb er ook zo 1 rondwandelen hoor!
    Op de dagen dat we vrij zijn kleed hij zich rap aan maar de dagen van de psz is het net een slak en dan gaat ook echt alles langzaam ook zijn ontbijt!
    Ik ga de strijd niet meer aan ik was en kleed hem zelf aan!
    Vind hij helemaal niet leuk maar zelf doen doet tie ook niet en ik heb geen zin om al stressend de dag te beginnen!
    Ik haal hem een uur voordat we wegmoeten uit bed dan heeft hij een half uur om te ontbijten en en half uur om te wassen en aan te kleden(ik dan :p)
    Zelf zorg ik ervoor dat ik al helemaal klaar bent met mezelf.

3. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Hier een dochter die continue weg rent en uitdaagd bij het aankleden.
    Heb haar ook al uitgelegd dat als ze binnenkort elke dag naar school moet ze gelijk uit bed in de kleren moet omdat we anders te laat komen.....maakt niet zoveel indruk geloof ik.

Ik ben elke keer die strijd bij het aankleden ook zat en meestal grijp ik haar dan en trek haar kleren maar aan, dan maar zo, ook al vind ik het echt niet leuk dat het dan zo moet.

Als ze straks naar school gaat en ze doet zo, dan ben ik in staat haar in haar jas te hijsen terwijl ze haar pyama nog aan heeft, dan maar zo naar school. Ik denk dat het kwartje dan pas valt. Maar ik heb me voorgenomen dit ook echt te doen! Als jij niet wil aankleden, dan ga je maar in je pyama naar school:x!

maar het is inderdaad lastig!

4. miranda2611

11 jan 2012
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar,

Wordt er ook gek van!
    Zoontje wil meteen spelen en dan moet ik hem 100x roepen dat hij moet aankleden en dat we dan een boterham moeten eten en dan naar het dagverblijf moeten.
    Maar luisteren pff ho maar.
    Ik kleed hem dan ook zelf aan, til hem op tafel en hoppa kleren aan.

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.565
    3.068
    113
    Wij doen vaak wedstrijdje wie als eersteaangekleed is

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hier "race tegen de klok"
    afhankelijk van wat ze aan moet trekken 2 tot 5 minuten.
    dan kan het ineens heel snel :)

maar vaak is het zo vroeg dat ze nog halfslapend uit bed komt en dan help ik dr gewoon even.
    in het weekend zoekt ze zelf dr kleren uit en kleedt ze zichzelf zonder problemen aan.

7. Lara11

Lara11 Niet meer actief

pfff, we zitten er middenin.... sinds 2 weken begint de dag stressvol omdat onze dochter bij ALLES gaat zeuren en huilen. Laatst werd ze zelfs heel boos om een onderbroek, ze wilde per se een andere...
    Wat altijd heel goed werkte: 's avonds alles al samen uitzoeken en klaarleggen. Helaas weet ze nu zelfs van zelfuitgekozen setjes 's ochtends een drama te maken, maar we blijven bij onze afspraak. (lees: veel dwingend huilen en wij veel tot 10 tellen...). Ze is 4,5 , laten we hopen dat het weer zo'n ''fase'' is... Succes!!

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

amber: jouw dochter is net zo oud als de mijne zie ik :)

hier gaat het alweer beter dan paar weken terug..
    doordweeks is lastig omdat ik wil dat ze op schiet en vooral niet de rest van huis wakker huilt
    dus help dr dan meestal wel even.. plus ze vindt het koud dus begint dan helemaal te miepen ipv op te schieten :)
    dus even wat hulp doet dan wonderen

maar in het weekend oko zo'n periode gehad dat het echt niet lukte om dr zichzelf aan te laten kleden.
    inmiddels zoekt ze zelf dr kleding uit in de kast (nee niet die deur open doen.. chaos!) en trekt dat dan ook gweoon zonder morren aan :)

9. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ow het is in ieder geval een feest der herkenning lees ik. Dat is soms al fijn he. Je denkt nog wel eens dat je uniek bent zeg maar... :(.

Maar goed. Spelletjes doen zoals "wie is het eerste aangekleed" heeft een tijdje goed gewerkt. Maar dat is echt passe op het moment. Hij brengt alles met drama. Goede acteur later ;)
    Maar voor nu... inderdaad heel veel tot 10 tellen.

Deel Deze Pagina