flesweigeraar na bv

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door els1, 3 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. els1

els1 Actief lid

23 jan 2013
    293
    0
    16
    heeft iemand tips voor mij...mijn zoontje wil alleen maar aan de borstdrinken. Ik wil van de Bv af, maar het lijkt maar niet te lukken, omdat hij de fles blijft weigeren. Afgekolfde melk wilde hij wel, maar KV vindt hij blijkbaar niet zo lekker...ben een beetje ten einde raad, want in de nacht komt hij om de 2 uur, mijn bv loopt aardig terug, en wil er ook mee stoppen, heb het 6 maanden gedaan.

2. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Een mix van kv en bv? Zodat hij kan wennen aan de smaak? Geen idee of dit een mogelijkheid is...

3. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Maar je zoontje drinkt dus wel uit een fles, alleen geen flesvoeding? Dan moet hij waarschijnlijk aan de smaak wennen.
    mijn dochtertje is een fanatieke fles weigeraar (krijgt nog bv) en drinkt echt niets uit een flesje.
    Hoe lang probeer je nu al over te stappen en welke voeding biedt je nu per fles aan?

Edit, met welke voeding bedoel ik, welk voedingsmoment ;)

4. Cato1981

Cato1981 Actief lid

23 apr 2013
    422
    3
    18
    Zelfde probleem gehad, kv pakte mijn zoon echt niet en dus ook niet de fles, eerst afgekolfde melk gegeven (kolf gehuurt zo'n super hitech ding anders ben je alleen maar aan het kolven) vervolgens steeds een beetje kv erbij er 60/40 50/40 40/60 zeg maar en nu gaat het prima :) succes

5. els1

els1 Actief lid

23 jan 2013
    293
    0
    16
    ohhh wat een goeie tip, ik ga het proberen beetje afgekolfde melk met kv...alleen met het kolven komt er niet meer zoveel uit...bedankt voor de tip iig

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ja inderdaad, mengen en dan de verhouding borstvoeding/kundtvoeding steeds minder later worden. Dus eerst meer bv dan kv en steeds minder bv en meer kv.

Mijn neefje wilde geen kv en ook geen fles. Wel wilde hij van een lepeltje...dus mijn schoonzus heeft het met de lepel verder gedaan. Maarja daar moet je zin in hebben.

7. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Of anders een keer proberen het anders aan te bieden? Bijvoorbeeld in een beker?

8. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Hier was mengen ook een succes. Eerst als papje met rijstebloem (heb je ook niet zoveel nodig dan) en daarna uit de fles. Na een paar dagen was het klokklokklok op!

Edit: dit was overigens met mn oudste rond 4 maanden. Daarna veel gekolft en afgebouwd naar kv.

9. mrsb

mrsb Actief lid

24 okt 2010
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje vertikt het ook om KV te drinken. Ik had gelezen dat hero/friso wat zoeter is en dus wat minder vies is voor bv baby's en mijn zoontje drinkt het nog steeds niet echt, maar al wel wat meer dan nutrilon. Nutrilon gaat er niet eens 20 cc in. Dus als je gaat mengen misschien met hero/friso als je dat niet al deed.

10. Cato1981

Cato1981 Actief lid

23 apr 2013
    422
    3
    18
    Ik weet niet hoeveel je werkt, maar met een gehuurde kolf die ze in het ziekenhuis ook hebben kun je, je productie wellicht weer iets verhogen door lang en vaker te kolven. Ik weet dat, dat helemaal geen pretje is want je leven bestaat uit kolven maar ik heb het er wel voor over gehad dat mijn zoontje uiteindelijk gewoon fles ging drinken.

Ohh en mijn zoontje wilde ook geen ingevroren bv, heeft even geduurd voordat ik dat door had dus veel misverstanden in het begin ;)

11. els1

els1 Actief lid

23 jan 2013
    293
    0
    16
    Eerlijk gezegd wil ik van de bv af nu, ik heb het 6 maanden gedaan, en het kost me teveel energie, omdat ik ook nog een zoontje van 21 maanden heb rondlopen...ik zou zo graag willen dat hij de fles pakte, maar ik ga nu maar even kv en bv door elkaar doen

12. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Welke kv geef je?
    Mijn zoontje vond nutrilon en kruidvat niet lekker, friso/hero ging wel....
    Maar nooit een enthousiaste drinker geweest met de fles.
    Altijd kleine beetjes dus vaak op een dag ( en ook s nachts)
    Heb ook een halfjaar bv gegeven.

13. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook een weigeraar die het weigeren niet heeft opgegeven:x

Met 14 maanden resoluut gestopt, ik letterlijk en figuurlijk kapot.
    Sinds die dag drinkt hij ineens vocht en eet hij wat, maar het is nog steeds een slechte eter.

Wat nog een idee is, dat niet jij de fles geeft, maar je partner/oma/opa enz.

Als je kindje bij jou ligt, ruikt het de borst.

Succes en sterkte!

14. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Hier ook een fles weigeraar gehad, de jongste. Ze dronk wel uit een oefenbeker en rietjes beker wat slokjes.
    Ik ben maar doorgegaan met de bv tot ze zelf stopte met ruim 13 mnd (maar ik heb niet gewerkt in die periode dat maakt het wat makkelijker)

Deel Deze Pagina