mijn zoontje zit zeer in zijn nee periode,echt alles is nee,de hele dag door,maar de laatste tijd huilt hij ook overal om,echt zo dreinend. dan wil hij niets,soms wel 5 uur achgter elkaar. ook is hij snel bang voor vreeemde nieuwe dingen en verlegen naar andere kindjes. ben wel met hem naar pzs geweest maar hij kan niet op tegen andere kindjes (die een stuk brutaler zijn) ik weet niet wat te doen,iemand ervaring?
Waarschijnlijk een fase. Isabella heeft ook dagen dat ze om dingen ineens kan huilen of heel erg chagrijnig is. En dat hij nog niet mee kan komen op de PSZ kan hoor. Hij is nog erg jong. Ik vind Isabella nu pas echt oud genoeg ( in gedrag) voor de PSZ.
denk dat de meeste kindjes dat wel hebben als ze weer iets nieuws gaan doen bvb psz youame was ook erg verlegen en zei nooit was speelde altijd alleen totdat de kindjes met haar gingen spelen toen werd ze iets vrijer nu bijt ze ook wel van zich af als er wat gebeurd
Ohh heel herkenbaar! Noah is nu al zo.. kan heel dreinerig zijn, uren achter elkaar. Luistert voor geen meter (doet dus echt gewoon negeren he) als hij nee hoort helemaal over de rooie gaan enzo enzo... Ik wijt het aan de leeftijd en feit dat er veranderingen op komst zijn die hij onbewust waarneemt. Misschien bij jou ook, zie dat je ook nog niet zolang een kleine erbij hebt.. miss beseft ie nu ook dat de baby niet weggaat icm de leeftijd.. Lastige fase he, kan m soms wel wat!!!
Heel herkenbaar, helaas! Soms begint het al bij het opstaan....janken janken janken, niets is dan goed. Niet wat er op brood zit - kleding die ze aankrijgt (ook als ze zelf mag kiezen) - is mama thuis, wil ze dat papa thuis is (en omgedraaid) - wat er op tv is, is niet leuk - accepteerd geen nee. Kortom; niets is goed! Dit zijn de momenten dat ik heel onzeker kan worden...doe ik het allemaal wel goed - waar is het misgegaan - ben ik te streng, of juist niet streng genoeg??? enz.enz....
nou aan zn zusje ligt het niet,daar is hij juist blij mee,als ze boven ligt dan vraagt hij juist wanneer ze naar benenden komt. vandaag was hij toevallig heel lief,en hij heeft redelijk goed gegeten.
Ik gok ook op een fase. Mijn zoontje is een poosje terug ook heel huilerig geweest, kort lontje etc. Niet zo heftig als bij jou, maar mijn jochie is niet zo heftig in zijn fases. Inmiddels is het gebeterd, en gaat ook het "verdedigen" beter. Hij duwt opeens kindjes weg als ze vervelend doen, en houd hij dingen stijf vast als hij speelgoed wil houden. Terwijl hij eerder zijn speelgoed al af gaf, als een kindje naar hem keek. Hij liet zich echt alles afpakken. Misschien is dit de fase waarin jou zoontje ook leert om dingen te beschermen. ook is hij sneller op zijn gemak bij anderen. Eerder (zomervakantie) was hij echt terughoudend, en steeds terug naar ons bij vreemden. Nu is het nog wel even wennen, maar dan gaat het al snel goed. Het is ook niet niks, zo'n grote wereld, met allerlei invloeden ontdekken. En na het ontdekken ook nog jezelf staande zien te houden. Ik had trouwens van het CB het advies gekregen om met 2,5 nog een extra afspraak te plannen als hij zo terughoudend zou blijven. Maar mijn jochie is dus netjes uit zijn schulp gekropen. En op het KDV wordt hij ook wel in de gaten gehouden. Dus het CB laat ik wel zitten.