Drinken overdag peuter 3 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Zonnetje1981, 2 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje1981

Zonnetje1981 Actief lid

19 mei 2011
    278
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn zoontje van bijna 3 jaar drinkt bijna niet overdag. Met hangen en wurgen krijg ik er 2 bekers in. Te weinig. Ik geef hem dan roosvicee, melk en een enkele keer appelsap.
    In de nacht heeft hij in zijn bed een rietjesbeker met water staan. Maar doordat over overdag zo beroerd drinkt, drinkt hij in de nacht 3 bekers leeg! Geen enkel probleem om die beker aan te vullen natuurlijk, maar hij moet het eigenlijk gewoon overdag opdrinken. Hebben jullie nog tips hoe dit aan te pakken. Overdag water uit een gewone beker drinkt hij ook niet. En ik wil er eigenlijk niet aan om hem overdag weer een rietjesbeker te geven. Is helemaal niet nodig.

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Mijn dochter drinkt ook 's avonds en 's nachts makkelijker.. Tja, je kunt proberen 's nachts niet meer/wat minder te geven en kijken of hij dan overdag meer gaat drinken. Soms zijn ze er overdag te druk voor.
    Ik vind t niet erg, 's avonds krijgt ze altijd bij t avondeten en dan nog iets van 1 beker 's nachts.
    Overdag drinkt ze ook hooguit 2 bekers melk en 's middags nog wat.

3. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    En overdag water geven? Dochter drinkt hier bekers water veel makkelijker weg, ander drinken blijft ook 9 van de 10 keer staan.

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Als mijn kids ziek zijn of op een warme dag weinig drinken geef ik ze gewoon wel hun rietjesbeker hoor.

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Wij hebben hier vaste eet en drinkmomenten. Dan zitten we aan tafel en gaan er weer af zodra de beker leeg is.

Zou je dus ook kunnen proberen. Aan tafel zitten en weer spelen zodra de beker leeg is. Begin je desnoods met kleine beetjes.

6. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou toch wel iets hebben van "beter uit een rietbeker dan helemaal niks".

Naar school krijgt ie volgend jaar hoogstwaarschijnlijk ook iets van drinkfles ofzo mee.

7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Hier gewoon een rietjesbeker hoor. Hij drinkt ook prima uit een gewone beker, die krijgt hij bij alle maaltijden, maar tijdens het spelen staat er altijd een rietjesbeker met water voor hem klaar. Wel zo handig met omgooien of drinken terwijl je lekker doorspeelt met 1 hand.

8. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

hier bij elke maaltijd een beker drinken die leeg moet, daarnaast tussendoor ook een beker drinken. dat zijn dan van die ikea bekers die halfvol zijn.
    hij drinkt voor het slapen gaan nog melk en vaak s'nachts ook wel dus op die manier wel voldoende binnen.

9. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ik zounde rietjesbeker gewoon overdag neerzetten, wat maakt het uit? Geen geknoei en makkelijk een slokje tussendoor. D. had lange tijd een fles/rietjesbeker water in bed staan en dronk overdag toen ook slecht. We zijn toen gestopt met het laten drinken in bed s nachts, ook omdat zijn luiers het niet hielden. Was even een gevecht maar nu gaat het goed. Hij heeft nu aan de andere kant van zijn kamer een spaflesje water staan. Als hij echt dorst heeft, kan hij gaan drinken maar het is geen automatisme meer.

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Rietjesbeker zou ik ook gewoon geven overdag, als hij daar makkelijker/meer uit drinkt. Of misschien wil hij ook wel uit een gewone beker met rietje?

11. Zonnetje1981

Zonnetje1981 Actief lid

19 mei 2011
    278
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dit ga ik eens proberen! Hij is niet ziek of iets dergelijks en hij heeft een half jaar gewoon prima gedronken uit gewone drinkbekers. Een rietjesbeker overdag vind ik dan niet nodig. Een los rietje erin maakt helaas niet uit. Die gooit hij zelf in de prullenbak.

Ik ga bovenstaande eens proberen. Werkt dat ook niet kan ik altijd nog op de rietjesbeker overgaan.

Deel Deze Pagina