Vorig jaar zomer gaf onze oudste ineens aan te moeten plassen. Op een enkel ongelukje na ging het zindelijk worden hartstikke goed. Tot hij per ongeluk begon te poepen tijdens het plasje. Sindsdien weigert hij pertinent om op de wc te gaan. Überhaupt is zonder luier lopen een drama. Prima, laten gaan en sindsdien weer een luier om. Vanmorgen zei hij dat hij geen luier om wilde, maar hij zei dat hij dat niet durfde. Uitgelegd dat hij echt niet bang hoeft te zijn, want mama is immers bij hem. Ik dacht zelf dat hij zo geschrokken was destijds dat hij daarom niet meer durfde. Maar vanmorgen kwam de aap uit de mouw. Hij is bang om van de wc af te vallen. Op het potje wil hij niet, hij wil alleen op de wc want papa en mama plassen ook niet op een potje. Nu ligt hij op de bank in z'n blote billen. Vraagt om een luier, maar als ik die pak, wil hij m niet om. Hij wilde vanmorgen wel twee keer op de wc, als ik hem vast hield. Even zitten en er direct weer af. Nu is dit al een hele vooruitgang dus ben daar al ontzettend blij mee. Hij wiebelt nu met z'n benen, houd z'n handje voor z'n piemeltje en zegt dat hij moet plassen. Maar je raad het al, hij durft niet te plassen. Maar nu? Hoe los ik dit op? Ik blijf herhalen dat hij niet bang hoeft te zijn, want mama houdt hem vast en er kan niks gebeuren. Maar ja, ondertussen moet hij plassen, maar houdt het gewoon op. Wat te doen?
als je hem wat te doen geeft op de wc dan? als onze zoon naar de wc wil dan ga ik bij hem op de grond zitten en mag hij b.v. een boekje lezen
Heb je niet zo'n opstapje dan? Hop! Naar de ikea en er samen eentje kopen voor dat doel. Evt wat mooie stickers erop, en hopen dat het helpt. Ik zit ook veel steviger als ik zelf met mijn voeten op de grond kan
misschien een wc verkleiner zodat hij wat steviger zit (desnoods plas je zelf ook met wc verkleiner). Stapje erbij zodat hij met de beentjes erbij kan. Zo'n handvat met zuignappen aan de muur zodat hij zich daaraan kan vasthouden?
Bij mijn ouders had mijn dochter zo'n soort wcbril verkleinen. Daar zit steun aan de zijkanten. Misschien is dat een oplossing. Toilet trainer: 3 in 1
Hij zit al op een verkleinen en er staat een opstapje voor. Hij kan vanaf het opstapje zo gaan zitten. Had het eerder moeten schrijven, hij ging net zelf op het potje zitten. Uiteraard flink staan juichen als een idioot. Plassen nog niet gedaan maar dat komt dan vanzelf lijkt me.